LaCrouX Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Hei, Hva er deres grenser på barna deres i forhold til alder? La oss sette alder til i hovedsak 15-16, men tar gjerne utover det òg. Hva er grensene på overnatting? F.eks at barnet ditt er en 15-16 år gammel jente, og får en gutt på overnatting. Hva viss ditt barn er gutten? Hva viss det er flere av det ene kjønnet? Hva viss det er 2 jenter og 2 gutter? Hva er dine grenser på drikking? Har du nulltoleranse, og at det er helt uakseptabelt? Godtar du at barnet drikker, men du ville helst at det ikke gjorde det, og du viser tydelig misnøye? Har du aksept for det, og kan hente barnet etter fest? Kjøper du drikke til barnet? Hva med utetider? Har du forksjellige utetider avhengig hvem barnet er med? Om de har mobilen eller ikke? Om de sender sms med deg eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Jeg har en på 15 og en på 16. De har i utgangspunktet innetid kl 22 når det er skoledag. I helgene ser jeg helst at de ikke er ute, og de har innetid seneste kl 23 (16 åringen er aldri ute) Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke godtar drikking før de er gamle nok, men vil allikevel hente dem uansett når og hvor de er om det er behov for dette. Om det da kommer frem at de har drukket så får jeg ta dette der og da. Jeg er ikke mer naiv enn at jeg innser at det sannsynligvis vil skje. Når det gjelder overnatting så får guttene ha andre gutter på overnatting ( 1 i gangen) Hvis det hadde blitt spørsmål om jenter så ville jeg nok forsikret meg om at det var OK for jentas foreldre (om hun var over 16) før hun evt ville fått ligge på rommet til 16 åringen. For 15 åringen sin del vil det ikke bli tillatt med jenteovernatting før begge er passert 16 Flere på overnatting er ikke noe alternativ da vi ikke har plass til dette.
Gjest foreldregjest Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Har ei jente som akkurat har fyllt 16. Innetid i ukedager 21.30 i helgene 23.00. Dette kan selvfølgelig diskuteres hvis det er noe spesiellt. Nulltoleranse på drikking og det har heller ikke vært et problem. Overnatting med venninder er greit, men vi snakker alltid med foreldrene først. Overnatting med kjæreste er ikke aktuellt enda. Hun er sammen med en som er et år yngre og vi har sagt at det ikke er aktuellt før begge er over 16. Hun virker fornøyd med dette og det virker som om andre venninder også har det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå