AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #1 Del Skrevet 20. november 2010 Jeg er nysingel etter å ha vært i et forhold i over 10 år. Bruddet var "pent" og vi er gode venner og hjelper hverandre, og ikke minst har vi et godt samarbeid om barna. Dette er fint og flott, men når alt kommer til alt så har jeg vært gjennom et brudd nylig og det er traumatisk selv om vi er aldri så gode venner etterpå. Derfor blir jeg litt forundret over omgivelsene våre. Det er greit at nære venninner spør meg om bruddet, de har jeg snakket med om problemene og de har fulgt prosessen på nært hold. Men at mer perifere spør og graver, det syns jeg er rart. Det er akkurat som om det er fritt fram når folk går fra hverandre: Hvorfor, har dere vært i terapi, hadde dere sex den siste tiden, har dere sex nå, hvordan takler exen det, hva føler exen, hva sier exen, osv. Neste gang noen spør disse spørsmålene skal jeg spørre hvordan det er med deres sexliv, om hun og eventuelt mannen/samboeren har vurdert å gå i terapi for sine problemer, og om de har det harmonisk sammen. Så håper jeg at alle dere der ute kan trå litt varsomt og glemme noe av deres sensasjonslyst og nysgjerrighet. Det gjør forbaska vondt å stå midt i et samlivsbrudd, det er fort gjort å plapre formye fordi det er godt å "lette hjertet sitt", men hvis du spør av egen nysgjerrighet - se heller en episode av Dynastiet eller Hotel Cesar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiuss Skrevet 20. november 2010 #2 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Jeg er nysingel etter å ha vært i et forhold i over 10 år. Bruddet var "pent" og vi er gode venner og hjelper hverandre, og ikke minst har vi et godt samarbeid om barna. Dette er fint og flott, men når alt kommer til alt så har jeg vært gjennom et brudd nylig og det er traumatisk selv om vi er aldri så gode venner etterpå. Derfor blir jeg litt forundret over omgivelsene våre. Det er greit at nære venninner spør meg om bruddet, de har jeg snakket med om problemene og de har fulgt prosessen på nært hold. Men at mer perifere spør og graver, det syns jeg er rart. Det er akkurat som om det er fritt fram når folk går fra hverandre: Hvorfor, har dere vært i terapi, hadde dere sex den siste tiden, har dere sex nå, hvordan takler exen det, hva føler exen, hva sier exen, osv. Neste gang noen spør disse spørsmålene skal jeg spørre hvordan det er med deres sexliv, om hun og eventuelt mannen/samboeren har vurdert å gå i terapi for sine problemer, og om de har det harmonisk sammen. Så håper jeg at alle dere der ute kan trå litt varsomt og glemme noe av deres sensasjonslyst og nysgjerrighet. Det gjør forbaska vondt å stå midt i et samlivsbrudd, det er fort gjort å plapre formye fordi det er godt å "lette hjertet sitt", men hvis du spør av egen nysgjerrighet - se heller en episode av Dynastiet eller Hotel Cesar. Høres nesten ut som om du omgås endel "kjerringer" for å være ærlig. Har selv opplevd etpar samlivsbrudd, og de nære vennene og familien er selvsagt veldig opptatt av hvordan jeg har det og hva som skjedde. Men jo bedre venner, jo mindre unyttige spørsmål føler jeg. Det er de som man ikke har så nær relasjon til som stiller de helt utroligste spørsmål. Og jeg har gått i fella når følelsen av å lette hjertet har meldt seg. Noen av disse menneskene vet jo også hvordan de skal stille spørsmål for å få folk til å prate. Hos meg har denne kjerringa vært en mannlig kollega som av en eller annen grunn er svært opptatt av kjærlighetslivet mitt. Utrolig irriterende. Det er akkurat slike ting du nevner de egentlig er ute etter å høre om. Utroskap, dårlige ferier osv. Og som du sier, fritiden går nok for det meste med til såpeoperaer og Se & Hør. Har ikke funnet annen måte å forholde meg til det på enn å unngå slike mennesker. Man finner ut mye om andre mennesker på hvordan de forholder seg til andre mennesker krise. Noen bryr seg om, andre bare bryr seg. Slik sett vet man jo noe man ikke visste før om en del mennesker, og det er jo noe.... Endret 20. november 2010 av Cassiuss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. november 2010 #3 Del Skrevet 20. november 2010 Jeg har opplevd å bli skjelt ut etter noter, mens barna mine hørte på, fordi eksmannen og jeg ble separert. Dette var en kone av en kollega av min mann. Tror aldri jeg har fortalt noen mer tydelig hva jeg mente om vedkommende! Da ringte hun sin mann, som ringte min eks, som ringte meg og lurte på hvorfor jeg hadde vært så uhøflig mot henne :dåne: Enkelte mennesker eier ikke sosial intelligens, og burde hatt et kurs i normal oppførsel. Vær tydelig, ikke svar på noe du ikke vil svare på og ikke synk til deres nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå