Gå til innhold

våke netter

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er seks uker..han er blid og fornøyd på dagen og sover bra mellom mating/skift og kos. han er ofte våken fra 9- 10 tiden på kvelden og da prøver jeg å legge han rundt 1-2 tiden for da tenker jeg at han har vært våken en stund og begynner å bli trøtt..

han får derfor mat tilslutt og jeg legger han i senga..

han sover ikke dypt og våkner igjen etter kort tid og er lys våken. begynner han å gråte går vi som oftest en tur inn i stua.

har hørt at mange lar de ligge å gråte en stund i senga, men jeg klarer ikke å høre på denne gråten veldig lenge så derfor står vi opp igjen..

dette fortsetter som regen helt til klokken fem om natten før han virkerlig roer seg og kan sove helt til 9.!?

er det for tidlig å prøve å endre på disse vanene? det er slitsomt med disse lange nettene, men regner med at det kommer til å vare en stund til..

noen som har noen gode råd?

Skrevet

Tror ikke det er noe å begynne med rutiner etter bare 6 uker. Det sies ofte etter 3 mnd så begynner dem å roe seg litt. Merket på begge mine at noe skjedde rundt 6 uker og at de ble mer våkne. Du har ikke prøvd å være inne på rommet og bare stryke ham over hodet eller kinnet til han roer seg igjen? Det fungerte veldig bra med min yngste. Med eldste så sov vi vel ikke mer enn halvannen time i strekk frem til hun var 7 mnd....det var tøft. Lykke til og håper at dere finner en utvei som passer alle :)

Skrevet

Altfor tidlig å tenke på dette. Først når barnet er 3 mnd kan du begynne å tenke på rutiner i den grad du mener.

Før den tid styrer barnet døgnrytmen sin selv og du må bare henge med dessverre. Er derfor man har permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...