vesle-milla Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg lurte på om det er noen som har tips og anbefalinger til lydbøker for barn i alderen 4-5 år, til både gutt og jente? Gjerne noe som er morsomt for barn, men som samtidig inneholder pedagogiske temaer.
Invicta Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Ok, vet ikke hvor pedagogiske de er, men dette er i alle fall lydbøker mine barn på ca den alderen liker: - Pulverheksa - Knerten - Dyrene i Hakkebakkeskogen - Folk og røvere i Kardemomme By - Gnottene I tillegg ulike lydbøker om "Lillesøster" + "Gummitarzan" og "Flodhest i taket". Har ikke prøvd barnebøkene til Erlend Loe, men kan tenke meg at de er bra også. F.eks "fisken". Jentene liker i tillegg sånne "prinsessebøker" (du vet, lydbøker om Tornerose, Askepott osv), men jeg synes de er så dillete... Og så varer stort sett interessen for dem veldig kort, i forhold til de andre bøkene.
Koriander Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Pulverheksa-lydbøkene er fantastiske for både små og store! Jeg lo så tårene trillet første gang jeg hørte alle parodiene (Drømmeprinsen=Ari Behn osv). Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå