Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. november 2010 #41 Skrevet 20. november 2010 Nå lager du deg en stråmann. Jeg synes faktisk ikke alt er greit, jeg heller. Bare at jeg har andre kriterier enn yrkesvalg når jeg velger, altså spør jeg hvorfor dette er så viktig? Er det fordi lik bakgrunn muligens bedrer kommunikasjonen i forholdet, eller er det fordi du søker status i en mann? Et legitimt spørsmål all den stund også du gir utslag på golddiggersensoren min. Liker du ikke stråmenn? Yrkesvalg er veldig viktig for meg i valg av partner, fordi det forteller meg noe om hans veivalg. For meg er det slik at kommunikasjonen og forståelsen bedres når referanserammene er beslektet. Jeg oppfatter det dithen at golddiggere er damer uten en god jobb og god lønn, som gjerne vil bli forsørget av en rik mann - stemmer det med din oppfatning også? I så fall behøver nok ikke din golddiggersensor å riste så fælt.
Steinar40 Skrevet 21. november 2010 #42 Skrevet 21. november 2010 Jeg oppfatter det dithen at golddiggere er damer uten en god jobb og god lønn, som gjerne vil bli forsørget av en rik mann Det stemmer ikke helt med min oppfatning av uttrykket "golddigger". En "golddigger" er i mine øyne i hovedsak en over gjennomsnittet materialistisk person. Som da f.eks ei dame uten en god jobb og god lønn, som gjerne vil bli forsørget av en rik mann. Dette er altså bare en variant av såkalte "golddiggere". En annen variant vil være f.eks Røkke et al.
Evalilja Skrevet 21. november 2010 #43 Skrevet 21. november 2010 Hmmm. Er irer kjekkere enn nordmenn? Jeg syns det er sjarm med andre kulturer men liker best Ola Nordmann. Det er mest fordi at gebrokken norsk "tørker meg ut"
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #44 Skrevet 21. november 2010 Min erfaring med irer var de svigermor var så dum at hun leide til å lage platting.. Jada, sjarmerende og kjekke noen av de, men det var helt til de skulle ha mer betalt og hun måtte ha hjelp av oss og politiet. Dog skal det sies at selv om disse var signøynere var uten snev av ærlige hensikter, så må man konsentrere seg ekstra hardt når man står helt oppi fjeset og skjeller ut en mann på skotsk, og blir svart med "m'am" og "love" i annehver setning! :gjeiper: Til slutt måtte jeg bare si "I'm not your love, and if you don't stop calling me m'am I'll make YOU one!"
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #45 Skrevet 21. november 2010 Hmmm. Er irer kjekkere enn nordmenn? Jeg syns det er sjarm med andre kulturer men liker best Ola Nordmann. Det er mest fordi at gebrokken norsk "tørker meg ut" Det er derfor du selvsagt får han til å snakke til deg på sexy irsk...
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #46 Skrevet 21. november 2010 Min erfaring med irer var de svigermor var så dum at hun leide til å lage platting.. Jada, sjarmerende og kjekke noen av de, men det var helt til de skulle ha mer betalt og hun måtte ha hjelp av oss og politiet. Dog skal det sies at selv om disse var signøynere var uten snev av ærlige hensikter, så må man konsentrere seg ekstra hardt når man står helt oppi fjeset og skjeller ut en mann på skotsk, og blir svart med "m'am" og "love" i annehver setning! :gjeiper: Til slutt måtte jeg bare si "I'm not your love, and if you don't stop calling me m'am I'll make YOU one!" Bare for å ha det på det rene, så snakker vi her om en annen folkegruppe enn irer, og antagelig også enn sigøynere. Jeg antar at de var travellers.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #47 Skrevet 21. november 2010 Bare for å ha det på det rene, så snakker vi her om en annen folkegruppe enn irer, og antagelig også enn sigøynere. Jeg antar at de var travellers. Litt usikker på om du mente de jeg pratet om eller de dere prater om, men jeg mente altså ikke at ALLE irske menn er slik altså! Forøvrig omtalte "svigermors irer" seg som gipsys.
Tamtam Skrevet 22. november 2010 #48 Skrevet 22. november 2010 Kunne det ha vært disse?: http://www.aftenbladet.no/lokalt/629314/Tiltalt_for_menneskehandel.html Det var en gruppe irer i Norge, satt til å jobbe med utkjørsler osv, som var blitt utsatt for menneskehandel. Min erfaring med irer var de svigermor var så dum at hun leide til å lage platting.. Jada, sjarmerende og kjekke noen av de, men det var helt til de skulle ha mer betalt og hun måtte ha hjelp av oss og politiet. Dog skal det sies at selv om disse var signøynere var uten snev av ærlige hensikter, så må man konsentrere seg ekstra hardt når man står helt oppi fjeset og skjeller ut en mann på skotsk, og blir svart med "m'am" og "love" i annehver setning! :gjeiper: Til slutt måtte jeg bare si "I'm not your love, and if you don't stop calling me m'am I'll make YOU one!"
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #49 Skrevet 22. november 2010 Litt usikker på om du mente de jeg pratet om eller de dere prater om, men jeg mente altså ikke at ALLE irske menn er slik altså! Forøvrig omtalte "svigermors irer" seg som gipsys. Jeg mente de du nevnte Bare følte at det ikke kunne skade å pressisere det.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #50 Skrevet 22. november 2010 Sorry girls, er ikke så mange kjekke irer, men er selvfølgelig noen. Har høyest andel redheads av alle folkeslag. Men bra noen tenner på de også;>
Gjest Airi Skrevet 22. november 2010 #51 Skrevet 22. november 2010 (endret) Sorry girls, er ikke så mange kjekke irer, men er selvfølgelig noen. Har høyest andel redheads av alle folkeslag. Men bra noen tenner på de også;> Synes han er kjekk, jeg altså. Men han er ikke irsk da. Har et veldig positivt inntrykk av irske gutter, men har aldri blitt noe særlig betatt av utseendet. Sjarmen gjør at de lett imponerer uansett, har jeg inntrykk av. Innlegget er endret iht KGs regler. MissStiles, mod Endret 24. november 2010 av MissStiles
milfdigger Skrevet 22. november 2010 #52 Skrevet 22. november 2010 Min erfaring er at norske menn er late egoister som tar altfor lett på sex og utroskap. Irske menn kan bare komme! alle er bedre en norske menn ser jentene løper rundt med kebabber med klær til tusenvis av kroner betalt med svarte penger elle så har nav betalt dem
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 22. november 2010 #53 Skrevet 22. november 2010 Jeg er ikke så fan av ginger menn.. uansett blir jeg helt våt bak knærne av den sexy irske dialekta.. OMG!!! Syns jeg ikke ble med noen venner ut på fredag, de hadde møtt en gjeng med sexy irer på byen (irer som har flytta til Oslo for å jobbe). Jeg vil ha vil ha vil ha! Tenk å våkne opp ved siden av en som har så sexy dialekt... stønnnnn :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #54 Skrevet 23. november 2010 Jeg er ikke så fan av ginger menn.. uansett blir jeg helt våt bak knærne av den sexy irske dialekta.. OMG!!! Syns jeg ikke ble med noen venner ut på fredag, de hadde møtt en gjeng med sexy irer på byen (irer som har flytta til Oslo for å jobbe). Jeg vil ha vil ha vil ha! Tenk å våkne opp ved siden av en som har så sexy dialekt... stønnnnn :gjeiper: Liker også britiske kvinner, det er noe med folkeslaget, høfligheten, køkulturen som tiltaler meg. Selvfølgelig ikke alle, men mange jeg har møtt (Ok, litt upresist i dette innlegget siden Irland ikke er med i GB.) Så om det kommer flere irer hit og jobber i bransjer som trenger arbeidskraft er jo det bare fint, satser på at det kommer Noen flotte irske kvinner hit Men realistisk sett, så tviler jeg på at så mange vil velge Norge. En ting med briter er at svært mange av dem syntes å foretrekke andre engelskspråklige land dersom de må/vil flytte, det er hvertfall min erfaring fra å ha bodd der og etter å ha snakket med ganske mange. Nå snakker jo nordmenn generelt bra engelsk (til tross for en til tider fornorsket uttale), men det er det mange briter som egentlig ikke er klar over. Men vi får se, det kan jo tenkes at forholdsvis høye Norske lønninger er det som skal til for at flere briter tør å ta steget.
Gjest Airi Skrevet 23. november 2010 #55 Skrevet 23. november 2010 (endret) Liker også britiske kvinner, det er noe med folkeslaget, høfligheten, køkulturen som tiltaler meg. Selvfølgelig ikke alle, men mange jeg har møtt (Ok, litt upresist i dette innlegget siden Irland ikke er med i GB.) Så om det kommer flere irer hit og jobber i bransjer som trenger arbeidskraft er jo det bare fint, satser på at det kommer Noen flotte irske kvinner hit Men realistisk sett, så tviler jeg på at så mange vil velge Norge. En ting med briter er at svært mange av dem syntes å foretrekke andre engelskspråklige land dersom de må/vil flytte, det er hvertfall min erfaring fra å ha bodd der og etter å ha snakket med ganske mange. Nå snakker jo nordmenn generelt bra engelsk (til tross for en til tider fornorsket uttale), men det er det mange briter som egentlig ikke er klar over. Men vi får se, det kan jo tenkes at forholdsvis høye Norske lønninger er det som skal til for at flere briter tør å ta steget. Irer generelt er veldig fascinert av Norge, og utgjør allerede en god del av innvandrerne fra Europa, så den teorien din er nok ikke basert på annet enn din egen overbevisning. Jeg kjenner flere som har hatt ønske om å komme til Norge lenge. Norge har også annerkjennelse på de britiske øyene for engelskkompetansen. Endret 23. november 2010 av Airi
Bernina Skrevet 23. november 2010 #56 Skrevet 23. november 2010 Synes han er kjekk, jeg altså. Men han er ikke irsk da. Har et veldig positivt inntrykk av irske gutter, men har aldri blitt noe særlig betatt av utseendet. Sjarmen gjør at de lett imponerer uansett, har jeg inntrykk av. Hva er dette fokuset på utseende??? Det er da så forskjellig hva man synes. Det jeg synes er en kjekk mann synes kanskje andre er mindre pen. Det andre synes er kjempekjekk synes jeg er en barnerompe/fløtepus. Sjarm, selvsikkerhet, humor og at de er MENN er da mye viktigere enn at de er så forbaskade kjekke? Heller en litt mindre pen fyr som kan å behandle damer enn en kjekk fløtepus som bare har utseende. Har vært i Irland flere ganger og liker menneskene der veldig godt. Mennene er stort sett sjarmerende, hyggelig og lette å snakke med. For meg er de ganske enkelt et likandes folkeslag.
Gjest Airi Skrevet 23. november 2010 #57 Skrevet 23. november 2010 Hva er dette fokuset på utseende??? Det er da så forskjellig hva man synes. Det jeg synes er en kjekk mann synes kanskje andre er mindre pen. Det andre synes er kjempekjekk synes jeg er en barnerompe/fløtepus. Sjarm, selvsikkerhet, humor og at de er MENN er da mye viktigere enn at de er så forbaskade kjekke? Heller en litt mindre pen fyr som kan å behandle damer enn en kjekk fløtepus som bare har utseende. Har vært i Irland flere ganger og liker menneskene der veldig godt. Mennene er stort sett sjarmerende, hyggelig og lette å snakke med. For meg er de ganske enkelt et likandes folkeslag. Nå har du lest noe helt annet ut av innlegget mitt enn det som var intensjonen. Det var ikke poenget mitt å dra inn utseende som en viktig faktor. Jeg skriver jo at sjarm har mye mer å si. Jeg har et positivt inntrykk av irske gutter, men jeg har aldri lagt noe særlig merke til utseendet, det var mitt poeng. Jeg forelsker meg ikke i utseendet til en person, og har aldri gjort det, grunnen til at jeg tok med de bildene var at det kom en slengkommentar om rødt hår.
Gjest Dainty Skrevet 23. november 2010 #58 Skrevet 23. november 2010 Siden vi er kommet inn på temaet - rødt hår kan være utrolig flott! I UK og muligens også Irland er det dog særdeles upopulært å være ginger, mye pga. såkalt "gingerface". Når det gjelder irer, så er jeg ikke forbauset over at Norge tiltrekker dem, da deres kultur har mye til felles med vår. Jeg vil tro at mange irer føler seg mer hjemme i Norge enn i England.
Bernina Skrevet 23. november 2010 #59 Skrevet 23. november 2010 (endret) Nå har du lest noe helt annet ut av innlegget mitt enn det som var intensjonen. Det var ikke poenget mitt å dra inn utseende som en viktig faktor. Jeg skriver jo at sjarm har mye mer å si. Jeg har et positivt inntrykk av irske gutter, men jeg har aldri lagt noe særlig merke til utseendet, det var mitt poeng. Jeg forelsker meg ikke i utseendet til en person, og har aldri gjort det, grunnen til at jeg tok med de bildene var at det kom en slengkommentar om rødt hår. Rødt hår kan være kult. Jeg er for tiden "forelsket" i skotten Kevin McKidd som spiller Dr. Owen Hunt i Gray's Anatomy. Innlegget er endret iht KGs regler. MissStiles, mod Endret 24. november 2010 av MissStiles
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #60 Skrevet 23. november 2010 Irer generelt er veldig fascinert over Norge, og utgjør allerede en god del av innvandrerne fra Europa, så den teorien din er nok ikke bassert på annet enn din egen overbevisning. Jeg kjenner flere som har hatt ønske om å komme til Norge lenge. Norge har også annerkjennelse på de britiske øyene for engelskkompetansen. Sitter du med tall på det? Syntes ikke andelen utgjør så veldig mye av de tallene jeg finner. Briter generelt utgjør knappe 13000 av det jeg finner på ssb, men det var ingen spesifikasjon for Irland, så man kan lure på om de (feilaktig) for enkelthets skyld inkludert Irland i Storbritannia i statistisk sammenheng. Det er også forskjell på fascinasjon for Norge (det opplevde jeg selv i Skottland) og ønske om å komme hit, men derfra er det et stort steg å faktisk gjennomføre det. Jeg jobber også i et forholdsvis internasjonalt miljø, og jeg kan si at det er de færreste som er briter, det er mest andre europeere. Nå har vi sikkert forskjellige erfaringer, men min erfaring var rett og slett at briter ikke helt var klar over engelskkompetansen i Skandinavia. Nederlendere derimot, ble trukket frem som de med annet statsborgerskap som snakket best engelsk, så det kommer nok litt an på egne erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå