Gå til innhold

Irske gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble jeg også litt skuffet over :gjeiper: Jeg tror jeg hadde litt feil forventninger til irske gutter etter å ha sett PS I Love You, og jeg elsker jo aksenten. Men det var jammen få kjekkaser å finne i gatene der.. Men hyggelige er de jo :)

Ellers er jeg litt usikker på om de finner veien hit, for det var få irer som visste noe særlig om Norge..

Skal ikke dra veldig langt før folk tror at vi bor i igloer og at det går isbjørner i gatene. :P

Skrevet

Synes det er noe litt latterlig og patetisk over kvinner (eller menn) som har preferanser på partnere etter nasjonalitet. "Jeg vil ha meg en tyrker fordi tyrkere er så__________!" (fyll ut :roll )

Skjønner dere ikke at alle nasjonaliteter og grupper har både kjekkaser, idioter, gentlemenn og drittsekker?

Overfladisk!

• Liker 1
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hva er galt med norske gentlemen? :tristbla:

Norske menn liker ikke meg vettu så da må jeg finne andre markeder. Ingen jobb å få i Irland heller så da er det bra de kommer hit! Fàilte (betyr velkommen på gaelic) sier jeg da :)

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Tenk framover. Å bli sammen med en person som sannsynligvis har hele familien sin i hjemlandet sitt, byr på utfordringer. Han vil være en innvandrer i Norge, og ikke kjenne dette landet fra innsiden - DU vil bli eksperten. Hva om det blir slutt og dere har barn?

Kanskje du snakker om irske guttunger, som duger for en flørt eller fire. Men å strebe etter å etablere seg med en person som ikke har familie og ikke kjenner kulturelle koder, det er utfordrende.

Sier ikke at det ikke kan gå bra, men man bør være obs på de ekstrta utfordringene.

Hilsen ei som var gift med en tysker i ni år...

Jeg er halvt irsk og bodde i Dublin til jeg var 10 år. Så kulturforskjell blir det ikke for min del :) Jeg har også bodd der for noen år siden, og elsket det! Ingen problemer for meg å flytte. Men skjønner det kan bli utfordringer for noen ja..

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

I disse relativt kjønnsnøytrale dager så får vi vel anta at det kommer irske damer også. Forøvrig er det utrolig synd på dem, at landet er i en sånn situasjon at man må bli økonomisk immigrant. :)

Jepp! Alle skal få! Er nok irer til alle som vil ha, både male og female :) Jeg er sååå spent!

Skrevet

Hørte på nyhetene i dag at pga dårlige tider i Irland så er nå mange irer på vei til utlandet for å få seg jobb. Bl.a Norge! Gjett om jeg ble SUPER EXCITED!!!! Irske gutter er fantastiske. Verdens mest sexy språk. Gentlemen og bare helt.. underbare. Noen andre som deler min fetish?

Flott, la de komme! Kjekke og utadvendte er de, og de klarer å kommunisere med damer!

Men...om det bare er bartendere og annet servicepersonell som kommer hit (som med svenskene) er det ikke så interessant. Ingen irske siv.ing'er eller økonomer som kommer hit?!

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hørte på nyhetene i dag at pga dårlige tider i Irland så er nå mange irer på vei til utlandet for å få seg jobb. Bl.a Norge! Gjett om jeg ble SUPER EXCITED!!!! Irske gutter er fantastiske. Verdens mest sexy språk. Gentlemen og bare helt.. underbare. Noen andre som deler min fetish?

*Noterer at kvinner liker kulturer der feministene sin kamp for "likestilling" ikke har ødelagt alt*

Skrevet

Flott, la de komme! Kjekke og utadvendte er de, og de klarer å kommunisere med damer!

Men...om det bare er bartendere og annet servicepersonell som kommer hit (som med svenskene) er det ikke så interessant. Ingen irske siv.ing'er eller økonomer som kommer hit?!

Golddiggersensoren min lyser rødt og biper noe jævlig akkurat nå! Lurer på hva dét kommmer av...

• Liker 1
Skrevet

Synes det er noe litt latterlig og patetisk over kvinner (eller menn) som har preferanser på partnere etter nasjonalitet. "Jeg vil ha meg en tyrker fordi tyrkere er så__________!" (fyll ut :roll )

Skjønner dere ikke at alle nasjonaliteter og grupper har både kjekkaser, idioter, gentlemenn og drittsekker?

Overfladisk!

Du har helt rett, bortsett fra at dette ikke er et meningsspørsmål: det ER latterlig og patetisk med preferanser på nasjons- eller gruppenivå. Legg til ordet tåpelig så er vi der.

Skrevet

Jeg jobber med en haug Irske gutter og det eneste som er tiltrekkende er dialekten hehe. Bør jo kanskje ikke være for krass da jeg har Irsk opphav selv :goodbye:

Skrevet

Jeg jobber med en haug Irske gutter og det eneste som er tiltrekkende er dialekten hehe. Bør jo kanskje ikke være for krass da jeg har Irsk opphav selv :goodbye:

Dialekten? Hva er galt med The Queen`s English?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Golddiggersensoren min lyser rødt og biper noe jævlig akkurat nå! Lurer på hva dét kommmer av...

Det er vel ikke så merkelig at en kvinnelig norsk, f.eks. jurist, ikke synes det er så stor stas at irske menn strømmer til landet, om det kun er bartendere og folk i servicenæringen?

Akkurat som med svenskene som er over hele landet nå for tiden, mange av de i nettopp servicenæringen.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Irsk høres ikke spesielt dannet ut, i forhold til pent britisk.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Å, det er verdens mest sexy dialekt.. jeg blir helt mo i knærne av den.. irsk og stavanger-dialekt, det er turn on det!

Skrevet

Det er vel ikke så merkelig at en kvinnelig norsk, f.eks. jurist, ikke synes det er så stor stas at irske menn strømmer til landet, om det kun er bartendere og folk i servicenæringen?

Akkurat som med svenskene som er over hele landet nå for tiden, mange av de i nettopp servicenæringen.

Hvorfor er det et problem egentlig? Jeg mener, for oss menn ville det da ikke vært noen issue om vi fikk mange tilflyttende irske kvinner, alle sysselsatt i servicenæringen? Jeg er akademiker selv og for meg personlig ville dette ha vært fullstendig problemfritt, så hvorfor tenker du og evt. andre kvinner annerledes? Forklaring utbes.

• Liker 1
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Hvorfor er det et problem egentlig? Jeg mener, for oss menn ville det da ikke vært noen issue om vi fikk mange tilflyttende irske kvinner, alle sysselsatt i servicenæringen? Jeg er akademiker selv og for meg personlig ville dette ha vært fullstendig problemfritt, så hvorfor tenker du og evt. andre kvinner annerledes? Forklaring utbes.

Jezz...

Jeg kan ikke svare for andre kvinner, men: det er uinteressant for meg med mannlige bartendere, resepsjonister eller kassebetjening. Jeg synes faktisk ikke alt er greit.

Det er jo flott for deg at du er åpen for alle, uansett hva de jobber med.

Jeg ønsker noen på samme utdannings- og jobbnivå.

Hva skal jeg med en irsk bussjåfør?

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Jezz...

Jeg kan ikke svare for andre kvinner, men: det er uinteressant for meg med mannlige bartendere, resepsjonister eller kassebetjening. Jeg synes faktisk ikke alt er greit.

Det er jo flott for deg at du er åpen for alle, uansett hva de jobber med.

Jeg ønsker noen på samme utdannings- og jobbnivå.

Hva skal jeg med en irsk bussjåfør?

Nå lager du deg en stråmann. Jeg synes faktisk ikke alt er greit, jeg heller. Bare at jeg har andre kriterier enn yrkesvalg når jeg velger, altså spør jeg hvorfor dette er så viktig? Er det fordi lik bakgrunn muligens bedrer kommunikasjonen i forholdet, eller er det fordi du søker status i en mann? Et legitimt spørsmål all den stund også du gir utslag på golddiggersensoren min.

• Liker 2
Skrevet

Å det er intet galt med den, men nå prata vi om Engelske gutter :) Snakker the Queens English myself hehe ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Irsk høres ikke spesielt dannet ut, i forhold til pent britisk.

Oh dear, dear. Let us all be posh and dandy...

Husk at kvinner tenner på Menn. Ikke pusekatter. Dog, noen tenner såpass mye på cash at de overser at han er en pusemann.

• Liker 1
Skrevet

Oh dear, dear. Let us all be posh and dandy...

Husk at kvinner tenner på Menn. Ikke pusekatter. Dog, noen tenner såpass mye på cash at de overser at han er en pusemann.

Å snakke dannet betyr ikke at man er pusekatt. Men du tror kanskje man bør snakke vulgært for å være mann? Hahahahahaha!

Du blander begrepene her: dannet er noe annet enn posh som igjen er noe annet enn dandy. Men kanskje mangelfull språkforståelse også er sikre tegn på at man er mann i dine øyne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...