Gjest Lebewesen93 Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Er en vinholder + vin en ok julegave til onkel og tante ? Jeg vil tro at de har "alt" å ja..vin blir vel satt pris på? Må så klart få en annen til å skaffe vinen ( er bare 17 år) eller blir det "feil" at jeg gir vin ? Vet ikke en gang om det er en grei gave..blir det eller konfekt + noe små "tull" Hadde du satt pris på vinholder med vin til jul ? ( kom gjerne med forslag til hvilke viner som er "bra" for jeg har virkelig ingen greie på sånt. Tror ikke mamma heller er av " vin typen"
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Ja det synes jeg absolutt er en bra gave til de som har "alt". Om du skal få noen til å kjøpe vin for deg så kan de jo forhøre seg litt med polet om hvilke viner de har å annbefale.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jeg ville faktisk synes det var litt ekkelt om min tenåringsniese hadde gitt meg vin i julegave. 3
Gjest Lebewesen93 Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Jeg ville faktisk synes det var litt ekkelt om min tenåringsniese hadde gitt meg vin i julegave. Ekkelt, på hvilken måte da ? Kan kanskje finne på noe annet, ja.. Men konfekt er kanskje litt "kjedelig" jeg har ikke så veldig god kontakt med de lenger, så vet ikke om noe annet jeg kan gi enn "bruksgaver" Det beste hadde hvert med noe ordentlig kreativt, men jeg har virkelig ikke en hjerne som en mann på 40, aner ikke hva de setter pris på. Kanskje jeg ender opp med konfekt og noe kaffe greier..kaffekopp pluss..kaffeposer ? Er dårlig til å komme på julegaver
Gjest Awsome Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Vin er ein flott gave å gi, syns eg. Bare vær sikker på at dei drikker/liker vin først :gjeiper: Om du er usikker så kan du heller gå for ei eske konfekt, ein pose twist eller lignende. Gir ei flaske god rødvin til mine besteforeldre til jul og bursdager, og det har eg gjort siden eg var på din alder. Dei setter større pris på eit glass deilig rødvin til maten, enn konfekt f.eks (konfekten ender dei alltid opp med å dele med alle siden dei knapt spiser søtsaker). Eg hadde ikkje satt pris på å få vin og vinholder sjølv, men det er altså fordi eg ikkje drikker. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Ekkelt, på hvilken måte da ? Jeg tror nok det er mer fordi jeg ikke er 25 engang, og er sørlending. Her er vi så prektige, så vi kan ikke gi hverandre vin Og jeg kan ihvertfall ha noe av at min niese vet at jeg liker vin. Øh, det verste nå er at jeg egentlig er litt seriøs... Sett ifra et littegrann mer nyansert ståsted, vin er en fin gave.
Gjest Anjelika Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Jeg synes vin er super gave, det blir ofte utvekslet blant de voksne i min slekt til jul. Spesielt personlig er det ikke, det er litt i samme liga som flaxlodd, gavekort på platekompaniet og cash, men det er jo gjerne på det nivået man er med onkler og tanter og da. Synes det er greit å gi vin selv om man er under 18, det har jeg gjort selv (mamma og pappa har gjerne kjøpt gaven og signert fra meg og min bror f eks). Med mindre det er en familie med mye avholdsfolk eller meget salige mennesker så er vel ikke det noe problem. Er mer skeptisk til vinholder jeg, det er i min mening überharry. Vet du at de liker slikt så går det jo fint, men er de like snobbete som meg så ryker det rett i søppeldunken. Synes kaffe og konfekt også er bra gaver, det er jo litt kjedelig å gi men noe alle liker å få! Kjøp noe gourmetkaffe som folk ikke pleier å kjøpe til hverdags (blue mountain e.l.) og en fin pose med overprisa brente mandler og sjokolader som man får i spesialbutikker. Er de interessert i mat så kan du gå på en gourmetbutikk av type Oliviers&co og kjøpe krukker med pesto, chutney, tapenade, oljer, oliven, honning osv. Veldig greie gaver til de som "har alt", eller som man ikke kjenner godt nok til å kjøpe noe med veldig mye tanke bak til.
Elensire Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Vin er en flott gave det. Gir selv flere i familien en flaske god vin og hjemmelaget konfekt. Da blir det både personlig, og satt pris på. de sier selv de har alt, og trenger ikke mer. så da gir jeg de noe de kan kose seg med isteden
fruBeist Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 (endret) Skal man gi vin oi gave så bør man vite at mottakeren drikker vin. Personlig er jeg litt "lei" av å få vin http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_sjenert.gif' alt=':sjenert:'> , siden jeg drikker uhyre sjelden. (jeg drikker ikke en hel flaske i løpet av en helg, og koa drikker ikke idet hele tatt. Synes det er dumt å tømme ut) Endret 19. november 2010 av fruBeist
Lykkelitenen Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 frys ned vinen og bruk den i sauser Selv blir jeg glad for hvitvin, men ikke andre typer, så kjenn de du gir vinen til, så du vet den kommer til rette!
Quasis Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 Ja, hvis man drikker vin er det kjekt å få vin i gave. Synes i alle fall jeg
Lykkelitenen Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Synes kaffe og konfekt også er bra gaver, det er jo litt kjedelig å gi men noe alle liker å få! Kjøp noe gourmetkaffe som folk ikke pleier å kjøpe til hverdags (blue mountain e.l.) og en fin pose med overprisa brente mandler og sjokolader som man får i spesialbutikker. Er de interessert i mat så kan du gå på en gourmetbutikk av type Oliviers&co og kjøpe krukker med pesto, chutney, tapenade, oljer, oliven, honning osv. Veldig greie gaver til de som "har alt", eller som man ikke kjenner godt nok til å kjøpe noe med veldig mye tanke bak til. Signerer denne! Finnes mye god kaffe der ute i spesialbutikkene. Be dem om å kverne den for deg om mottaker ikke har kvern selv og kjøp den så nære jul som mulig, da er den fersk og ekstra god. Kaffe finnes i et hav av ulike kvaliteter og de færreste investerer i skikkelig kaffe til hverdags Krydder er også en veldig grei gave til de som har alt. Jeg kjøpte i fjor sennep og fiskekrydder på apoteket av alle steder til far, og seneppen forsvant innen nyttår fordi den var så god Krydderet forsvant også fort i vår fiskefamilie. Skaff en pen kurv og fyll den med godsakene (enten de er flytende eller i tørrvare) og dekk med cellofan.
fruBeist Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 frys ned vinen og bruk den i sauser Selv blir jeg glad for hvitvin, men ikke andre typer, så kjenn de du gir vinen til, så du vet den kommer til rette! Skal begynne med det nå. Det var vel du som tipsa om det i en annen tråd for litt siden? Men uansett, personlig hadde jeg satt mer pris på god kaffe, framfor vin. Eventuelt kapsler til Nespressomaskina Forbruksvarer av en litt mer eksklusiv variant er en bra gave til folk som har alt. Noe god spekeskinke, en litt finere olivenolje, etc.
Lykkelitenen Skrevet 19. november 2010 #15 Skrevet 19. november 2010 var nok ikke meg nei, men vedkommende må jo ha vært like genial tydeligvis :gjeiper: Ohh, spekeskinke er fantastisk, vi gir ofte godt øl sammen med spekeskinke, fenalår eller "hjemmelaget"pølse. Slager!
Lenemor Skrevet 20. november 2010 #16 Skrevet 20. november 2010 God kaffe og god vin er greie gaver å gi og få, for de som liker det. Har ofte fått gaver som jeg ikke har bruk for eller lyst på, og de som har kjøpt den har vel kjøpt det for at det er billig. Kunne like gjerne fått en melkesjokolade for min del. Men lykke til med julegaven
Thorn Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Etter min mening bør man kjenne mottakere om man skal gi spiselige gaver. Om du vet at vin er populært hos dem, kjør på, hvis ikke syns jeg det er best å holde seg unna slike ting.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #18 Skrevet 20. november 2010 Kaffekrus har vi mer enn nok av og vil ikke ha flere. Bruk heller penger på en dyrere vin enn å kjøpe vinholder. Det er totalt bortkasta. Spør foreldrene dine om de faktisk drikker vin først. Jeg hadde blitt glad for en god vin. Alternativt te eller kaffe fra en spesialforretning.
Invicta Skrevet 21. november 2010 #19 Skrevet 21. november 2010 Nei, jeg har ikke noe sansen for vin som gave, men det betyr jo ikke at din onkel og tante ikke setter pris på det. Jeg vet mange som blir glade for å få vin. Mine alternative forslag er hjemmelaget konfekt i et fint glass, julekaffe, hjemmelaget gløgg, blomster og/eller en fin film.
Gjest Vilma Skrevet 21. november 2010 #20 Skrevet 21. november 2010 Dropp vinholder, det er det få som vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå