AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 my styr da kun en av alle maser om nisse. å d kun en unge som vant med d. slitsomt synts jeg. slemt av meg å ville kjøp en kjole å gå med d helle dagen . for liksom få syn at d de maase sånn- kommer ingen veg med prat med de i famlien om ting heller egentli ville jeg sitte alene på jul men
Gjest Applestore Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Skriv på bokmål eller nynorsk a!
Gjest Avocado Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Julaften er for barna, og hvis kun ett barn er vant med nisse på julaften, så synes jeg faktisk det barnet skal få tradisjonen sin oppfylt. De barna som ikke er vant til nisse kommer nok ikke til å bli skuffet over nissebesøk uansett. At nissen kommer er jo selve høydepunktet for barn som er vant med det, og er det et problem burde dere kanskje ikke feire sammen. I vår familie har vi kun nisse når vi feirer med små barn, som synes det er gøy. Det skal bare ett barn til, og vi voksne synes det er like moro selv om vi ikke hadde gjort det med bare voksne til stede. Det er mer styr med ribba enn med nissen, for å si det slik.. Ellers er det vel egentlig opp til verten, om nissen får komme eller ikke. At gjestene saboterer er usmakelig. Det var min mening om saken.
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Julaften er for barna, og hvis kun ett barn er vant med nisse på julaften, så synes jeg faktisk det barnet skal få tradisjonen sin oppfylt. De barna som ikke er vant til nisse kommer nok ikke til å bli skuffet over nissebesøk uansett. At nissen kommer er jo selve høydepunktet for barn som er vant med det, og er det et problem burde dere kanskje ikke feire sammen. I vår familie har vi kun nisse når vi feirer med små barn, som synes det er gøy. Det skal bare ett barn til, og vi voksne synes det er like moro selv om vi ikke hadde gjort det med bare voksne til stede. Det er mer styr med ribba enn med nissen, for å si det slik.. Ellers er det vel egentlig opp til verten, om nissen får komme eller ikke. At gjestene saboterer er usmakelig. Det var min mening om saken. Kan du forklare meg starter innlegget? Virker som du forsto det.
Gjest Avocado Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 my styr da kun en av alle maser om nisse. å d kun en unge som vant med d. slitsomt synts jeg. slemt av meg å ville kjøp en kjole å gå med d helle dagen . for liksom få syn at d de maase sånn- kommer ingen veg med prat med de i famlien om ting heller egentli ville jeg sitte alene på jul men Til Sommertid, jeg tolker det i hvert fall slik: TS har lyst til å demonstrere sin misnøye med familiens ønsker for julen ved å gå i nissekjole hele kvelden (noe som jo i barns øyne er forbeholdt nissen og nissemor). Ved å kle seg ut som nissemor vil hun sabotere hele nissetroen for det barnet som fremdeles tror på nissen, evt er vant til å få besøk av nissen på julekvelden. Hun mener at det ikke er noen grunn til å styre med nisse på julaften fordi det bare er ett barn i familien som har den tradisjonen. Jeg mener ett barn er nok til å opprettholde nissetradisjonen, men alt kommer jo an på hvem som er vertskap den aktuelle kvelden. Jeg vet jo selvfølgelgi ikke om det er korrekt tolket. TS har jo heller ikke gitt noen tilbakemelding, så det ble ikke store debatten ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Denne lua kan du kjøpe deg Her er det en nissekjole du kan iføre deg, om du tør da.
Gjest Sommertid Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Til Sommertid, jeg tolker det i hvert fall slik: TS har lyst til å demonstrere sin misnøye med familiens ønsker for julen ved å gå i nissekjole hele kvelden (noe som jo i barns øyne er forbeholdt nissen og nissemor). Ved å kle seg ut som nissemor vil hun sabotere hele nissetroen for det barnet som fremdeles tror på nissen, evt er vant til å få besøk av nissen på julekvelden. Hun mener at det ikke er noen grunn til å styre med nisse på julaften fordi det bare er ett barn i familien som har den tradisjonen. Jeg mener ett barn er nok til å opprettholde nissetradisjonen, men alt kommer jo an på hvem som er vertskap den aktuelle kvelden. Jeg vet jo selvfølgelgi ikke om det er korrekt tolket. TS har jo heller ikke gitt noen tilbakemelding, så det ble ikke store debatten ut av dette. Takk =) Da må jeg si meg enig med deg. Jeg også synes et barn er nok til å holde en slik tradisjon. I hjemmet vårt til jul vil der bare være et barn, men vi vill alikevell ha nisse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå