Gå til innhold

Voksne kvinners selvbilde vs kropp

OppNed

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Janna

Kjære Maiken......

Det vil alltid finnes kvinner som er vakrere enn deg. Det vil alltid finnes kvinner som streber mer enn deg. Og det vil alltid finnes kvinner som kommer mye lenger enn deg.

Jeg tror man bare må innse at man ikke kan være best på alt, det holder lenge å gjøre sitt beste. Og som jeg har skjønt har du en simultankapasitet som jeg ikke har hørt maken til. Du skulle være stolt av deg selv!

Du skriver selv med stor selvinnsikt at våre kjære menn alltid vil se etter andre, vakre kvinner. Det ligger i deres natur, og man kan ikke stenge av hjerne/instinkt. Man må egentlig bare stole på at man selv er såpass mye verdt for kjæresten at han ikke vil risikere å miste en ved å gjøre noe dumt.

Jeg har innsett for lenge siden, og jeg får det stadig bekreftet, at jeg aldri vil være best for alle andre. Jeg kan bare være best for meg selv! Det føles mye mer betryggende, å bare skulle bevise noe for seg selv. Ingen andre har egentlig noe med hva jeg streber etter. Sambo forstår meg, elsker meg, støtter meg, snakker med meg, ser på meg, sikler etter meg, er kåt på meg. Når jeg ser at han titter etter en vakker kropp så smiler jeg lurt for meg selv, men må innrømme at jeg føler et behov for at han skal se på meg med samme blikket like etterpå. Bare for bekreftelse. Heldigvis skjønner han dette av seg selv.

Når jeg titter etter andre pene menn, gliser han bare: "Så du et lekkert mannebein nå??" Da smiler jeg alltid tilbake og sier at det ligger i instinktet mitt, men at ingen kan måle seg med han.

På et vis så virker du som den dronninga, skrider stolt avgårde med lekker kropp og perfekt utseende. Det er sikkert deilig. Men samtidig kan jeg ikke unngå å lure på om du legger bare litt for mye av forholdet til kjæresten din i utseendet ditt? Og ikke bare forholdet forresten...

Hvorfor føles det som et ras innvendig når han kikker (lenge) etter jenter med flashy hud og lekker kropp? Han setter nok mer pris på deg som person enn du kanskje innerst inne føler, ikke bare utseendet ditt.

Du vet det nok så godt selv, at når man først har blitt kjent med en person og er glad i vedkommende så kommer utseendet på 2.plass!

Skjønner ikke hvorfor jeg skriver dette, for dette vet du Maiken.

Du er nok ei skjønn jente, både innvendig og utvendig.

La meg stille deg et spørsmål: Når du nærmer deg 45-50 og rynkene og de grå hårene kommer for fullt, hva da??

Hva når du må bare legge inn årene og bekjenne at energien ikke er som før??

Jeg skal si deg en ting, at barna dine kommer til å elske deg akkurat like mye. Og kjæresten din vil elske hver minste rynke. For de elsker deg for den personen du er, ikke det lange lyse håret ditt eller de smekre formene.

Tygg på den :smile:

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...