Gå til innhold

Pizzaovn

Gjest Lebewesen93

Anbefalte innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har prøvd å søke litt, men finner ikke så mye informasjon.

Får man egentlig kjøpt "ordentlige" pizzaovner, å hvilken nytte har de egentlig ?

Jeg er glad i å lage pizza, men konsistensen blir så "feil" alle sånne pizzabakere bruker jo egne pizzaovner og slikt, er det egnet til eget bruk ?

Skrevet

Jeg er kresen på pizza, og sverger til pizzasten. De virkelig skikkelige pizzabakerne bruker vedfyrt stenovn, og det er vel litt amibisiøst for den jevne pizzaentusiast.

Skrevet

Pizzastein, og lage deigen med durumhvete eller 00-mel, er vel nok for de fleste hobbykokker, vil jeg tro :)

Skrevet

Om du har hus med hage kan du lage en grill/ovn utendørs. Da kan du lage pizza på sene sommerkvelder.

Til de litt mindre entusiastiske er pizzasten helt genialt.

Litt kupping av tråden, men: Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en god pizzaspade? Fikk en enkel trespade med stenen da jeg kjøpte den. Den var laget i en slags trefiner og første gangen den ble våt bøyde den såpass mye at den sprakk og ble helt ubrukelig.

Kunne tenkt meg en med metalltupp.

Skrevet

Jeg hadde en pizzaovn fra elkjøp. Rød rund ovn som enda selges. Pizzaen tok fyr på den haha! Så jeg putta den i skapet og har aldri brukt den siden :P

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Supraspinatus, min far kan lage. Jeg har tegnet en skisse til han, får se hvordan den blir først. Kanskje det er en bra business idé

Til Trådstarter:

her er mine erfaringer rundt pizzalaging i hjemmet.

PIZZASTEIN - et must eller bare gimmick?

PIZZA med tynn og sprø bunn

Takk for svar ! I morra vil jeg ut å kjøpe pizzastein :)

Forresten, bloggen din var veldig fin, kommer til å sjekke innom den nå og da :)

Skrevet

Takk for svar ! I morra vil jeg ut å kjøpe pizzastein :)

Forresten, bloggen din var veldig fin, kommer til å sjekke innom den nå og da :)

Herlig. Takk for tilbakemelding. Bare spør hvis det er noe.

Det er forresten bare å bli tilhenger av bloggen på facebook, så holdes du oppdatert.

http://www.facebook.com/pages/Matentusiasten/139712939394865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...