Gå til innhold

Ha betyr det når man svetter salt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bra eller dårlig? :P

Jeg får et skikkelig lag av hvitt pulver i panna (ser ut som jeg flasser) og det smaker skikkelig salt av meg. Når jeg dusjer så renner det veldig salt vann inni i øyne og munn. Bra eller dårlig tegn? Spiser jeg for mye salt? Jeg er sånn litt under midles bra trent og svetter moderate mengder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svette er alltid salt, akkurat som tårer og urin. Fordi vannet i kroppen er salt. ;)

Skrevet

Svette er alltid salt, akkurat som tårer og urin. Fordi vannet i kroppen er salt. ;)

D'oh :P Men poenget var at det er MYE salt. Mer enn det har vært før. ;) Hvorfor kan det være?

TS

Skrevet

Har du endret matvaner da?

Skrevet

Har du endret matvaner da?

Nei har ikke det egentlig. Men har jo ikke helt oversikt over akkurat hva jeg spiste da og da, ikke noe jeg tenker noe særlig over.

Kan det være at jeg er dehydrert/drikker for lite vann og at derfor saltet er mer konsentert? Drikker vann gjennom hele treningsøkta, but still.

Skrevet

At alt er som normalt!

Ville vært betydelig mer bekymret om det ikke var noe salt i svetten som kom ut...

Skrevet

Du kan jo prøve å kutte ned på de salt matvarene, og se hva som skjer? Høres litt merkelig ut at du kan se saltet i svetten i panne, men det er jo helt sikkert ikke uvanlig det heller. Spørsmålet er jo da om du får i deg nok vann? Omtrent 2 liter hver dag, og mer hvis du er i mye fysisk aktivitet :).

Skrevet

Kan det være at det "hvite pulveret" du får i panna er rester av ansiktskremen din? Ellers så skal svette være salt, så det er nok ingen grunn til å bekymre seg eller gjøre noen endringer i kosthold e.l. Kan det også hende at du bare har svetta litt ekstra i det siste, og det derfor smaker ekstra myye salt? :)

Gjest Blondie65
Skrevet

At alt er som normalt!

Ville vært betydelig mer bekymret om det ikke var noe salt i svetten som kom ut...

Er det vanlig å svette saltflak? Du skjønner, jeg har aldri opplevd dette selv så jeg forstår godt at trådstarter reagerer.

Jeg ville fått dette undersøkt av en lege.

Skrevet
Kan det være at det "hvite pulveret" du får i panna er rester av ansiktskremen din? Ellers så skal svette være salt, så det er nok ingen grunn til å bekymre seg eller gjøre noen endringer i kosthold e.l. Kan det også hende at du bare har svetta litt ekstra i det siste, og det derfor smaker ekstra myye salt? :)

Jeg tipper òg det er ansiktskrem. Jeg opplever det om sommeren dersom jeg har smurt meg med solkrem.

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg har hatt slike saltflak noen ganger etter trening for mange år siden. Er det ikke bare svetten som har tørket? Jeg tør imidlertid ikke si noe bestemt om hva det er, for det vet jeg ikke. Er du bekymret, så få det sjekket ut.

Skrevet

Dette skjer meg også! Eller på meg får jeg salt på kanten av det venstre øyenbrynet.. ?! Weird. Skjønner ingenting jeg, trenger ikke å ha gjort noe spesielt som trening heller, det bare dukker opp utover dagen. Litt småirriterende..

Skrevet

Det betyder att du är människa! Ibland svettas man mer koncentrerat än andra gånger och när svetten torkar blir saltet kvar som ett vitt pulver. Har du badat i riktigt salt vatten någon gång? Då vet du vad jag menar.

Det är inget konstigt med det, glöm bara inte bort att dricka mycket vätska om du svettas mycket. Och äta för att balansera upp salthalten i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...