Gjest mari kontrari Skrevet 19. november 2010 #1 Del Skrevet 19. november 2010 Har et glass soltørkede tomater stående, og lurer litt på hva jeg kan bruke dette til. Har brukt de for å få litt ekstra smak på tomatsausen i "pose-lasagne" og med kjøttdeigen til pasta, men skulle gjerne hatt andre forslag, da det er sjelden vi spiser kjøttdeig når vi bare er to. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 19. november 2010 #2 Del Skrevet 19. november 2010 Hva med å lage Foccacia med soltørkede tomater? På det brødet kan du egentlig ha det som passer deg av soltørkede tomater, basilikum eller urter. Smaker veldig godt! http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift17050.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 19. november 2010 #3 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg bruker soltørkede tomater på pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idamarte Skrevet 19. november 2010 #4 Del Skrevet 19. november 2010 I salat/pastasalat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heges Skrevet 19. november 2010 #5 Del Skrevet 19. november 2010 Ostepai med soltørket tomat http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Forretter-Sm%C3%A5retter/Pai/Ostepai-med-solt%C3%B8rket-tomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 19. november 2010 #6 Del Skrevet 19. november 2010 Du kan lage tapenade. Bland tomatene, persille, chili, kvitløk og olje og mos dette med stavmikser. Spre det utovet noen loffskiver el. og stek i ovnen i max 10 min på 175 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 21. november 2010 #7 Del Skrevet 21. november 2010 Ellers godt som garnityr på brødskiva, sammen med kjøttpålegg eller snøfrisk osv. I går lagde jeg verdens enkleste pesto: moste 6 soltørka tomater med en halv paprika og litt olje med stavmikser. Blandet med småpasta og hadde parmesan på. Restene smører jeg på brødskiva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 21. november 2010 #8 Del Skrevet 21. november 2010 I går bakte jeg et fint brød med soltørka tomat og oliven i. Har bare så vidt smakt på det foreløpig, og det lille jeg smakte var kjempegodt! Må vel lage til litt frokost kjenner jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. november 2010 #9 Del Skrevet 23. november 2010 Bruker soltørka tomat mest i salater, men noen ganger spiser jeg det som snacks også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå