ih84 Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg tror jeg blir sprø! Jeg er så spent på om jeg kan være gravid denne måneden. Jeg tenker på det hele tiden. Sitter og leser om graviditet på nett, leter etter symptomer (selv om jeg vet at det er for tidlig) og synes tiden frem til jeg pleier å ha mensen går utrolig sakte. Noen andre som kjenner seg igjen??? Jeg sluttet på p-piller for ca ett år siden. Frem til vi giftet oss i august i år, har vi ikke prøvd å bli gravide, men jeg ville slutte på p-piller for å få igang syklusen. Har stort sett hatt stabile sykluser siden jeg sluttet på p-piller på mellom 26 og 32 dager. Som oftest har jeg ligget på 30 dager. På bryllupsreisen i starten av september var det takk og farvell til forsiktighet. Nå vil vi endelig forsøke å få en baby Alt ligger til rette; vi har begge fast jobb, har flyttet inn i nytt hus, har kjøpt større bil, har penger på sparekontoen og jeg har begynt å spise folat. Nå skulle alt være klart. I september ble det litt tilfeldig sengekos nå og da, men lite rundt EL fordi mannen min var på forretningsreise. I oktober ble vi mer bevisst på å "kose oss" ca midt i syklusen. Selv om man ikke kan forvente å få det til første måneden man prøver aktivt, så var jeg jo litt skuffa da mensen kom 27. oktober Hadde jo et lite håp om å ha flaks på første forsøk.... Siden jeg har hatt litt variable syklyser, dro jeg og kjøpte meg en Clear Blue fertilitetsmonitor. Og det viste seg å være et godt kjøp - vi har jo bommet helt på EL i oktober. Jeg trodde at jeg hadde EL på rundt dag 12 - 15, så de dagene holdt vi på. Det var helt bom! Da jeg var kommet til dag 12 nå i november hadde enda ikke monitoren gitt utslag for hormonøkning, men var fortsatt på lav. På dag 15, 16 og 17 viste den middels. Endelig på dag 18 og 19 viste monitoren max. På dag 20 viste den middels igjen. Vi fikk altså ganske mange dager med hyggelig "arbeid" på soverommet I dag er det dag 23 i syklusen. Det vil si at det er en uke til jeg vanligvis pleier å få mensen. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å vente over en uke på å ta en graviditetstest??? Testen er kjøpt inn og ligger på badet. Åhhhh... Jeg er så spent. Krysser fingrene for null mens denne måneden! Noen andre som venter på å ta test snart?
Que Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 cluet er å ikke kjøpe inn testen før man har grunn til å mistenke at det er noe på gang;) Men det er jo selvfølgelig helt umulig, hehe.. Been there...
ih84 Skrevet 20. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2010 Det er jo heeeeelt umulig ja! Kjøpte en pakke med to i september, og den har ligget på badet og "brent" siden...
ønskebaby Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Jeg tror jeg blir sprø! Jeg er så spent på om jeg kan være gravid denne måneden. Jeg tenker på det hele tiden. Sitter og leser om graviditet på nett, leter etter symptomer (selv om jeg vet at det er for tidlig) og synes tiden frem til jeg pleier å ha mensen går utrolig sakte. Noen andre som kjenner seg igjen??? Jeg sluttet på p-piller for ca ett år siden. Frem til vi giftet oss i august i år, har vi ikke prøvd å bli gravide, men jeg ville slutte på p-piller for å få igang syklusen. Har stort sett hatt stabile sykluser siden jeg sluttet på p-piller på mellom 26 og 32 dager. Som oftest har jeg ligget på 30 dager. På bryllupsreisen i starten av september var det takk og farvell til forsiktighet. Nå vil vi endelig forsøke å få en baby Alt ligger til rette; vi har begge fast jobb, har flyttet inn i nytt hus, har kjøpt større bil, har penger på sparekontoen og jeg har begynt å spise folat. Nå skulle alt være klart. I september ble det litt tilfeldig sengekos nå og da, men lite rundt EL fordi mannen min var på forretningsreise. I oktober ble vi mer bevisst på å "kose oss" ca midt i syklusen. Selv om man ikke kan forvente å få det til første måneden man prøver aktivt, så var jeg jo litt skuffa da mensen kom 27. oktober Hadde jo et lite håp om å ha flaks på første forsøk.... Siden jeg har hatt litt variable syklyser, dro jeg og kjøpte meg en Clear Blue fertilitetsmonitor. Og det viste seg å være et godt kjøp - vi har jo bommet helt på EL i oktober. Jeg trodde at jeg hadde EL på rundt dag 12 - 15, så de dagene holdt vi på. Det var helt bom! Da jeg var kommet til dag 12 nå i november hadde enda ikke monitoren gitt utslag for hormonøkning, men var fortsatt på lav. På dag 15, 16 og 17 viste den middels. Endelig på dag 18 og 19 viste monitoren max. På dag 20 viste den middels igjen. Vi fikk altså ganske mange dager med hyggelig "arbeid" på soverommet I dag er det dag 23 i syklusen. Det vil si at det er en uke til jeg vanligvis pleier å få mensen. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å vente over en uke på å ta en graviditetstest??? Testen er kjøpt inn og ligger på badet. Åhhhh... Jeg er så spent. Krysser fingrene for null mens denne måneden! Noen andre som venter på å ta test snart? Hei.Har hatt vårt første prøverørsforsøk denne mnd.kan ikke ta en test før Fredag.holder på og bli sprø.blir sikkert å teste før tiden...
Lykkelitenen Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Ikke prøver, men vil bare si lykke til!
genieinabottle Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Jeg skal ta om en liten uke.. Uæææ... Hadde eggløsning på torsdag, helt sikker på den.. Lørdag fikk jeg uforklarlig hodepine som jeg enda har.. Søndag begynte magen min å bli merkelig nederst og jeg tissa hvertfall 15 ganger i løpet av kvelden.. Det er akkurat som det ligger en hånd inni nederste del av magen og presser litt.. Puppene begynner å bli ømme.. Dette er forøvrig de samme symptomene jeg har hatt hver gang jeg har vært gravid, men jeg syns det var litt vel tidlig.. Så jeg får vel bare vente i spenning.. Går på pergo også, så kan være det som gjør meg så rar, selvom det er akkurat likt som sist jeg gikk på pergo - og ble gravid...
ih84 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2010 Hei.Har hatt vårt første prøverørsforsøk denne mnd.kan ikke ta en test før Fredag.holder på og bli sprø.blir sikkert å teste før tiden... Ja, da skjønner jeg at du holder på å bli sprø ja. Håper alt går bra på fredag!!! Tør du virkelig å teste før tiden? Tenk om du blir skuffa over en falsk negativ da? Jeg tenkte også å teste på fredag, for da er jeg på dag 30. Si ifra hvordan det går da - kanskje vi får full klaff begge to på samme dag :o)
ih84 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2010 Ikke prøver, men vil bare si lykke til! Tusen takk :o)
ih84 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2010 Jeg skal ta om en liten uke.. Uæææ... Hadde eggløsning på torsdag, helt sikker på den.. Lørdag fikk jeg uforklarlig hodepine som jeg enda har.. Søndag begynte magen min å bli merkelig nederst og jeg tissa hvertfall 15 ganger i løpet av kvelden.. Det er akkurat som det ligger en hånd inni nederste del av magen og presser litt.. Puppene begynner å bli ømme.. Dette er forøvrig de samme symptomene jeg har hatt hver gang jeg har vært gravid, men jeg syns det var litt vel tidlig.. Så jeg får vel bare vente i spenning.. Går på pergo også, så kan være det som gjør meg så rar, selvom det er akkurat likt som sist jeg gikk på pergo - og ble gravid... Å, så spennende :o) Du vet jo litt mer hva du skal kjenne etter hvis du har vært gjennom det før.... Hvor mange barn har du fra før`? Jeg synes jeg kjenner rare ting i kroppen hele tiden, men det er sikkert bare innbillning. Man blir jo så veldig bevisst på kroppens signaler når man går og håper. Hver minste lille ulmende rap tror jo jeg er morgenkvalme Og jeg er helt sikker på at jeg synes jeg kjenner noen små stikk nede i magen nå og da. Men så ble jeg litt engstelig på lørdag,for på morgenen hadde jeg litt blod i utfloden og noe som minnet om menssmerter. Var sikker på at jeg fikk mensen, så jeg stappet inn en tampong. Men da jeg skulle skifte den etter noen timer var den like hvit. Og ikke kommet noe mer, så jeg vet ikke hva det var? Hvilken dag skal du teste? Jeg skal krysse fingrene for deg :o)
wahaj Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Jeg skal ta om en liten uke.. Uæææ... Hadde eggløsning på torsdag, helt sikker på den.. Lørdag fikk jeg uforklarlig hodepine som jeg enda har.. Søndag begynte magen min å bli merkelig nederst og jeg tissa hvertfall 15 ganger i løpet av kvelden.. Det er akkurat som det ligger en hånd inni nederste del av magen og presser litt.. Puppene begynner å bli ømme.. Dette er forøvrig de samme symptomene jeg har hatt hver gang jeg har vært gravid, men jeg syns det var litt vel tidlig.. Så jeg får vel bare vente i spenning.. Går på pergo også, så kan være det som gjør meg så rar, selvom det er akkurat likt som sist jeg gikk på pergo - og ble gravid... Ja, det er alt for tidlig til å få symptomer. Fra egget blir befruktet tar det jo 5-8 dager før egget fester seg, før du faktisk er gravid. Men det er jo som oftest innbilning, iallfall i begynnelsen.
Sc@rlett Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Lykke til, håper det klaffer!! Jeg sluttet på pillen i oktober og i følge eggløsningskalkulator fikk vi èn dag med med sjans før jeg måtte reise ifm jobb. Ganske liten sjans for å bli gravid på den.. Men jeg må innrømme jeg er symptomjeger diluks her nå! Mens kommer tirsdag om en uke, så jeg teller ned og håper jeg ikke ser noe til den
genieinabottle Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Å, så spennende :o) Du vet jo litt mer hva du skal kjenne etter hvis du har vært gjennom det før.... Hvor mange barn har du fra før`? Jeg synes jeg kjenner rare ting i kroppen hele tiden, men det er sikkert bare innbillning. Man blir jo så veldig bevisst på kroppens signaler når man går og håper. Hver minste lille ulmende rap tror jo jeg er morgenkvalme Og jeg er helt sikker på at jeg synes jeg kjenner noen små stikk nede i magen nå og da. Men så ble jeg litt engstelig på lørdag,for på morgenen hadde jeg litt blod i utfloden og noe som minnet om menssmerter. Var sikker på at jeg fikk mensen, så jeg stappet inn en tampong. Men da jeg skulle skifte den etter noen timer var den like hvit. Og ikke kommet noe mer, så jeg vet ikke hva det var? Hvilken dag skal du teste? Jeg skal krysse fingrene for deg :o) Tusen takk Har ikke bestemt meg for hvilken dag jeg skal teste.. Er fortsatt bare 5DPO, så regner ikke akkurat med å få positivt på en stund.. Tenkte jeg skulle se formen litt an.. Jeg har forøvrig ingen barn enda.. Har tatt en abort når jeg var 17 (ingen symptomer bortsett fra ekstremt vonde pupper), og har hatt flere kjemiske aborter og sa-er, hvor jeg tidlig har følt meg sånn som nå.. Dette er 3 syklusen vi har kunnet prøve siden mai, og første ganga (på pergo) ble jeg gravid og mistet tidlig.. Da hadde jeg eksakt samme symptomer som nå.. 2 ganga vi prøvde fant gyn tilfeldigvis eggløsning og jeg fikk modningssprøyte. Ingen symptomer da, og livmortappen var helt dvask og åpen helt til jeg fikk mensen.. Nå har jeg hatt murringer siden lørdag, masse hodepine i fronten av hodet og i går gikk det over i litt svake menssmerter.. I tillegg kjennes tappen hard og lukket ut - som den gjorde sist jeg var gravid.. Puppene er litt ømmere enn de har vært.. Så her er det bare å vente i spenning.. Blæh.. Kanskje det var festeblødning og festesmerter du hadde? Krysser fingrene for deg og
genieinabottle Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Ja, det er alt for tidlig til å få symptomer. Fra egget blir befruktet tar det jo 5-8 dager før egget fester seg, før du faktisk er gravid. Men det er jo som oftest innbilning, iallfall i begynnelsen. Fullstendig klar over det.. Men det er faktisk flere som får "symptomer" tidligere enn det, det finner man ut hvis man bare googler litt.. Symtptomer på at noe er i ferd med å skje, ikke på graviditet.. Vil jeg tro.. Jeg har ingen sånn helt 100% sikre graviditetstegn, og for alt jeg vet kan det være pergoen som leker med meg eller noe som resulterer i enda en kjemisk abort.. MEN, jeg har masse murringer og menssmerter og sånn, og det er det ingen tvil om.. Det virker lovende, det er alt jeg har å forholde meg til.. Jeg har et håp denne gangen, og det føles fint for meg.. Samtidig som jeg er ekstremt utålmodig.. Hehe
Mercury Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Jeg skal egentlig ha mens mandag, og håper virkelig at den uteblir! Klarer nesten ikke vente :s Krysser fingrene for både dere og meg!
ih84 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 27. november 2010 Jeg skal egentlig ha mens mandag, og håper virkelig at den uteblir! Klarer nesten ikke vente :s Krysser fingrene for både dere og meg! Håper det går bedre for deg enn for meg... Her kom mensen i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå