spinster Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Noen tips? Er det for eksempel noen som har erfaring med GAP adventures? Eller Kilroys adventure-pakker? Hva er aldersgjennomsnittet på slike turer? Eller vet du om noen andre reiseselskap som arrangerer eksotiske reiser? For unge voksne i 20-30-40 års alderen?
angara Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Kan anbefale en tur med den transsibirske jernbanen, for eksempel den ruta som går gjennom Mongolia og Kina. Veldig eksotisk, langt bort, og masse natur. Da vi reiste, slo det oss at det var stort sett to aldersgrupper: Unge folk rundt 20-30, og litt eldre voksne (60 +). Ikke så mange barnefamilier, m.a.o. Reiser dere motsatt vei (altså fra Kina og vestover), blir det færre turister, hvis dere synes det er en fordel. Vi reiste med Penguin travels i København, de har alle mulige slags reiser til eksotiske steder (fjellturer i midt-østen etc) :-)
angara Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 (endret) slettet (dobbelt!) Endret 22. november 2010 av angara
Gjest Spinell Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 (endret) Har ikke prøvd dem selv, men har venner som har brukt, og vært godt fornøyd med Eventyrreiser til uvanlige reisemål langt vekk, og som har vært veldig fornøyde med dem. Mitt inntrykk er at reisefølget her har vært voksne mennesker (25 - 50) i god fysisk form. Endret 22. november 2010 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Vi reiste med TEMA reiser for mange år siden og var veldig fornøyd med denne turen. Det koster litt mer enn en vanlig ferie, men opplevelsene vi fikk var helt fantastiske. http://www.tema.startour.no/reiser/alle-vare-reiser/
reiseglad Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Har en drøm om Galapagos......... Min bror har vært der, tror de reiste med Eventyrreiser, og det var et eventyr. Kombinerte det med en stopp i Peru, med besøk i Maccu Piccu bla. Når jeg blir rik, så skal jeg dit, tror jeg :-)
Gjest idakaroline Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Angara - hvor mye betalte dere for en sånn tur? Litt off topic, kanskje ... Hørtes utrolig spennende ut! Kunne tenkt meg og gjøre noe av det samme
angara Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Angara - hvor mye betalte dere for en sånn tur? Litt off topic, kanskje ... Hørtes utrolig spennende ut! Kunne tenkt meg og gjøre noe av det samme Det ble ganske dyrt... 44000 totalt (22000 per pers). Men vi ville ha mye ut av turen, og stoppet mange ganger langs ruta i div byer og hadde hotellovernattinger og ekskursjoner der, pluss at vi valgte den dyreste kupéstandarden. Da var fly tur-retur inkludert (Moskva og Beijing), hele togreisa, 4 netter på hotell i beijing, 3 netter i Ulan bator og ligge i ger-telt i naturreservat i Mongolia, tre netter i Irkutsk i Sibir, 4 netter i Perm ved Uralfjellet, og 4 netter på hotell i Moskva. Pluss visum til Russland, Mongolia og Kina, som reiseselskapet ordnet for oss. Det var verdt hver krone! Anbefales på det sterkeste.
Gjest idakaroline Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Det ble ganske dyrt... 44000 totalt (22000 per pers). Men vi ville ha mye ut av turen, og stoppet mange ganger langs ruta i div byer og hadde hotellovernattinger og ekskursjoner der, pluss at vi valgte den dyreste kupéstandarden. Da var fly tur-retur inkludert (Moskva og Beijing), hele togreisa, 4 netter på hotell i beijing, 3 netter i Ulan bator og ligge i ger-telt i naturreservat i Mongolia, tre netter i Irkutsk i Sibir, 4 netter i Perm ved Uralfjellet, og 4 netter på hotell i Moskva. Pluss visum til Russland, Mongolia og Kina, som reiseselskapet ordnet for oss. Det var verdt hver krone! Anbefales på det sterkeste. Hørtes utrolig spennende ut! Frister i grunn veldig! Må nok spare penger sånn at jeg får kommet meg på en sånn tur, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå