Otrivia Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg hadde håpet at noen her hadde gode råd eller erfaringer. Jeg har over de siste 2-3 årene slitt mye med sykdom, bl.a utmattelse og ble på ett punkt nødt til å selge vraket av en bil jeg eide. Jeg har nå gått rundt 1 år uten bil, og hverdagen min blir betraktelig mye tyngre av dette. Jeg har ikke overskudd til å komme meg ut hver dag med buss, spesielt etter tiltak, har nå begynt 50% i arbeidstrening via NAV. Så både jeg og min 4beinte blir på en måte isolert til vår bydel. Jeg har forstått som så at med mitt sykdomsbilde er jeg ikke aktuell for stønad fra NAV til dette, og det er greit. Problemet er bare at så lenge inntekten min kommer fra NAV hver mnd, vil ingen heller gi meg billån. Jeg hadde uten problemer klart å betjene ett billån, da jeg ikke har en eneste boutgift for tiden. (snille foreldre) Men det er forsikringen de har om å få betalingsutsettelse og rentefritak ved eventuell sykdom, som sperrer for mulighetene mine med billån. Jeg har fått råd av banken om å ta opp forbrukslån, men dette er noe jeg helst vil unngå da jeg ønsker en bil som ikke skrangler og går i oppløsning hver måned. (Med andre ord, en bil med litt verdi, som blir veldig dyr ved bruk av forbrukslån). Er det noen som har vært i samme situasjon og eventuelt har tips til hvor jeg kan henvende meg?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Er det mulig at foreldrene dine f.eks. kan øke boliglånet sitt og så låne deg pengene? Husk da gjeldsbrev, kontrakt og rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå