AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg (og tre andre voksne) skal ha med meg 20 barn fra 6 - 10 år på en 5-timers togtur, og jeg føler at jeg må ha noe i bakhånd for underholdningens skyld. Det kan nok bli en litt lang reise, selv om kiosk og togtur i seg selv sannsynligvis er spennende nok for de fleste. Vi skal sitte samlet, men vil jo dele kupé med flere, så det må ikke være noe som støyer. Det enetse jeg har kommet på hittil, er en slags quiz, at jeg kan dele ut noen ark med oppgaver/spørsmål som de kan gjøre når de vil i løpet av turen. Men har ikke noen quizer på lager... Noen som har innspill til meg? Enten linker til quiz å finne på nettet, eller noe helt annet? De er altså fra 6 - 10 år, men 2/3 av dem er 9-10 år. Atten jenter og to gutter. Help...
Topplue Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Ta med noen fine bøker og ark og farveblyanter så kan jo barna holde på for seg selv, uten å "forstyrre" de andre på toget. Ellers syns jeg en quiz var en god ide. Hvis dere er en SFO gruppe så kan man jo ha quiz om diverse ting/temaer dere har hatt i det siste? Eller spørsmål om det stedet dere skal til?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Fargelegging kan sikkert funke, ja, i hvertfall for de yngste. Tegnekonkurranse? Eller kanskje ikke konkurranse, men i hvertfall tegneoppgaver? Vi er ikke en SFO-gruppe, vi har utgangspunkt i en fritidsaktivitet. Kanskje jeg kan lage noe ut fra det. Men tenkte liksom å vri meg litt unna ved å finne noe ferdigsnekert. ts
Fanta Exotic Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Adjektivlek er alltid gøy. Du kan f.eks skrive en adjektivhistorie om togturen dere er på og nevne alle navnene i historien før dere drar, så du bare kan fylle inn ordene etterpå. Jeg husker jeg elsket det da jeg var liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå