Fluffe Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Hei.Jeg har veldig lyst til å kjøpe brudekjole i praha. ,men er det noen som aner hvilken regler det er for innpprt av slike varer?. Hvor mye kan jeg handle for der nede og ta med hjem uten å betale moms? Noen som evt vet om noen butikker der nede jeg bør besøke(som kan engelsk)?
Barcelone Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Hva moms angår så ville jeg sjekket med tollen. Jeg har egentlig aldri tenkt på å betale toll på klær kjopt i utlandet. Men brudekjole er kanskje litt annerledes?
Fluffe Skrevet 19. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2010 Fikk svar fra toll greiene.Det er lov å ha med seg varer for 6000 inn i landet når man har vært i utlandet i over 24 timer. så da er den saken grei. Men skulle gjerne vist om noen som har kjøpt brudekjolen sin i praha.
CathFoto Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Mener at noen har sagt det ikke er toll i allefall på brudekjoler, men ikke helt sikker...
lilleGrethe Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Når du reiser til Norge fra utlandet, kan du ha med varer for en verdi av opp til 6000kr (per person) uten å måtte fortolle det. Toll i dette tilfellet vil som regel bety moms, men på enkelte varer kan det også være toll i tillegg. Om dette gjelder klær er jeg ikke sikker på, når det gjelder til eget bruk. Tollvesenets hjemmesider har litt mer info.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Hei! Jeg har ikke tips om spesifikke butikker, men det er brudekjolebutikker overalt i Praha. Engelskkunnskapene er så som så i Tsjekkia, så jeg vil anbefale å ta med en lommeparlør, evt. lære deg ordene for stoffet, fargen, snittet osv. som du vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå