Gå til innhold

Kjøpe brudekjole i Praha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg har veldig lyst til å kjøpe brudekjole i praha. ,men er det noen som aner hvilken regler det er for innpprt av slike varer?. Hvor mye kan jeg handle for der nede og ta med hjem uten å betale moms?

Noen som evt vet om noen butikker der nede jeg bør besøke(som kan engelsk)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva moms angår så ville jeg sjekket med tollen. Jeg har egentlig aldri tenkt på å betale toll på klær kjopt i utlandet. Men brudekjole er kanskje litt annerledes?

Skrevet

Fikk svar fra toll greiene.Det er lov å ha med seg varer for 6000 inn i landet når man har vært i utlandet i over 24 timer. så da er den saken grei. Men skulle gjerne vist om noen som har kjøpt brudekjolen sin i praha.

Skrevet

Mener at noen har sagt det ikke er toll i allefall på brudekjoler, men ikke helt sikker...

Skrevet

Når du reiser til Norge fra utlandet, kan du ha med varer for en verdi av opp til 6000kr (per person) uten å måtte fortolle det. Toll i dette tilfellet vil som regel bety moms, men på enkelte varer kan det også være toll i tillegg. Om dette gjelder klær er jeg ikke sikker på, når det gjelder til eget bruk. Tollvesenets hjemmesider har litt mer info.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke tips om spesifikke butikker, men det er brudekjolebutikker overalt i Praha. Engelskkunnskapene er så som så i Tsjekkia, så jeg vil anbefale å ta med en lommeparlør, evt. lære deg ordene for stoffet, fargen, snittet osv. som du vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...