AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1 Del Skrevet 18. november 2010 Enten blir jeg angrepet av en nabo som spiller Ramstein. Det er greit, jeg liker musikken når jeg er i godt lag, men ikke på natten! Selv om han/henne spiller lavt klarer jeg å høre vokalisten. Snille nabo som har dempet bassen. En annen nabo som jeg heller ikke vet hvem er spiller populær dansemusikk hver formiddag. Jeg jobber skift...og har sluttet å spille musikk. En annen ser på tv hver formiddag og en annen hører på radio P3. Og en som har flyttet inn som jeg heller ikke vet hvem er, har begynt å snekre. Det er mulig det bare er montering av en hylle, men jeg hører at det bommes på spikern. Det er ikke hver dag. Andre naboer har barn, men de er faktisk de som ikke spiller musikk. Det vet jeg, fordi de er muslimer og jeg hører mye. Men alle naboene er hyggelige og ingen spiller høyt, men det er slitsomt og når jeg var fyllesjuk sist søndag hørte jeg Svensktoppane siste hits. Grunnen til at jeg ikke spiller musikk, er fordi høytalerne har sagt farvel. Deres erfaringer med naboer? Mine er snille, men jeg vet ikke hvem de ulike er bortsett fra de som bor rett ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 18. november 2010 #2 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har noen på andre siden av veien som ofte har fest (veldig høylytt) natt til lør og søn som holder det gående til 6-7 om kvelden. En gang ringte vi politiet for å få slutt på helvete. Så har vi noen i etasjen under som røyker ut av vinduet, så det siver inn hos oss.. Men bortsett fra det, har jeg det ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann_30 Skrevet 18. november 2010 #3 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg bor i leilighet. Jeg har naboen fra helvete. Han er sørlending og jobber innen utdanning.. utrolig nok, det må være jobben han er aller minst egnet til i hele verden. Fyren er rett og slett helt jævlig å ha med å gjøre, helt forferdelig. En dag jeg kom hjem fra forelesning sto sønnen hans på mitt gamle skateboard i gata hvor jeg bor. Umiskennelig skateboard, som jeg sist brukte ca 1990. Jeg nevnte dette for naboen, at jeg syntes det var veldig rart da, at et skateboard jeg hadde stående på MIN bod, plutselig endte opp under føttene på hans sønn. Rart at noen skal gå inn på min bod sånn. Bod døra har en slik en jernramme med netting.. så er den bøyd opp da, av noen som må ha nøkkel til bodområdet. Og vi er bare seks leiligheter her i gården, så det er jo begrenset. Åpningen er kun stor nok til et lite barn. Fyren har to unger, så den minste har vel gått inn der da. Jeg dreiv og rydda i leiligheta og ommøblerte og sånn, så putta jeg stuebordet mitt, et glassbord, ned i boden, fordi jeg trengte mer plass til å flytte på ting. Dagen etter når jeg skulle hente det, var det borte. Så spurte jeg alle i gården da, og tror du ikke ene naboen min hadde sett det hos naboen. Når jeg spurte han så nektet han for at han hadde tatt det. Men rett etterpå var det tilbake i boden. Så manglet et av festene til glassplata. Det var ikke hans problem, det fikk være mitt problem om det var blitt borte. Jeg anmeldte han faktisk for tyveri, pga dette, var forbannet. Saken ble jo selvfølgelig henlagt, selv om det var beviselig hvem gjerningsmannen er. Så tvinger han ungene til å hugge ved i kjelleren. De står i kjelleren med øks, på en stubbe, og kløyver vedkubber. *DUNK DUNK DUNK DUNK DUNK*, 2-3 timer flere ganger i uka. Det er jo en helt for jævlig slitsom lyd. Det mener fyren er helt problemfritt, det er helt greit å lage sånn støy. Men det værste er at han lar ungene stjele. Han lar ungene stjele som ravner. Jeg skjønner at fyren har dårlig råd, han har akkurat skilt seg fra kona.. ser for meg at han ikke har råd til de mest grunnleggende ting. Jeg har hatt en del gamle leker og slikt fra min ungdom i boden. Jeg brukte de jo ikke, så det er ikke verdens undergang.. men det er så jævla frekt, at han lar ungene stjele. Min gamle nintendo - borte. Hadde en gammel radiostyrt bil også, den også er borte. Fyren er rett og slett et rasshøl det ikke går an å snakke til, og ungene hans er bare avskum. Måtte de brenne i helvete til evig tid. ..og snakker om sola, nå holder de faenmeg på å hugger ved igjen.. jeg gir meg ende over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 18. november 2010 #4 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg bor i 4-mannsbolig, og har følgende 3 fine eksempler: Nabo 1) Typisk eldre bygdeoriginal som stopper og snakker om ALT. Den andre gangen jeg møtte ham etter å ha flyttet inn, stod han oppi trynet mitt, gapte opp og viste meg hullet etter visdomstanna si. Jeg har også fått detaljerte beskrivelser om nakenbading, "innvandrerpakk", og han nekter å tro at soling på min egen veranda, solbriller + bok + ipod, betyr noe som helst annet enn at han skal sette seg ved siden av meg og prate om hva det nå måtte være. I går fikk jeg dessuten høre at han har en henlagt overgrepssak bak seg. Nabo 2) Har en nattlig venn som konsekvent parkerer foran vår garasje, slik at vi ikke får ut bilen om morgenen. Både hun og han er dessuten storfan av å måke all snøen fra området foran sin garasje, over på vår side. Nabo 3) Er en veldig hyggelig gammel dame, men hun har en udugelig sønn i 60-åra som bor i Thailand om vinteren, og på sofaen hennes hele sommeren. Nå er han skadet på et eller annet vis, og han har derfor bodd hos henne siden forrige vinter. Han ruser rundt foran soveromsvinduene våre på en sånn elektrisk bil/rullestol i steinfylla til alle døgnets tider, og slenger sneiper inn på verandaen vår. Han liker også godt å stå utenfor yttedøra til sin mor, som er like ved vår datters soveromsvindu, og kjefte henne huden full fordi hun har låst døra midt på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 18. november 2010 #5 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) her var det litt av hvert! Personen i leiligheten over bruker helgene til å lære seg å synge og spille gitar - på et absolutt nybegynnernivå ut fra hva jeg kan høre. Det er i utgangspunktet greit, ettersom det bare er å sette på litt høy musikk eller dra ut. Men i det siste har jeg lest til eksamen, og siden lesesalen er stengt i helgene er jeg pent nødt til å sitte hjemme. Og ettersom repertoaret består av hele to sanger - og det er attpåtil snakk om Zombie og 99 Luftballons - må jeg si at jeg begynner å bli ganske lei... I tillegg har en av naboene fått seg en hund som tydeligvis takler dårlig å være alene hjemme, for det ules i timesvis. Jeg syns først og fremst synd på hunden, men må innrømme at jeg har vært temmelig fortvilet på egne vegne også noen ganger nå i eksamensperioden Men utover det trives jeg veldig godt Endret 18. november 2010 av Bliss84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #6 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg var skilsmissebarn og var blitt atten. Pappa hadde investert i et greit musikkanlegg og dro bort noen dager. Dagen etterpå fikk jeg klager fra en venn som bare kom og fortalte at nå hadde hele nabolaget klaget, og om vi ikke kunne dempe oss. Vi gjorde det og faren min fikk aldri høre noe om det. Mamma leide en tid en bolig i 2.etg hos en gammel dame som ikke hørte så godt. Hun var en såkalt streng dame og vi fokuserte på at lydfrekensen går opp og spilte høyt. Fikk aldri noen klager, annet enn når mamma oppdaget oss. En gang skulle jeg vekke en venn og en kamerat kastet sneball i vinduet hans i 2.etg. Da knustes vinduet og jeg løp hjem. Fikk høre det, men sa at jeg ikke kastet. Jeg var fjorten og jeg kastet faktisk ikke. Det er bare toppen på isfjellet. De andre historiene vil jeg glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #7 Del Skrevet 18. november 2010 Har også hatt naboer fra helvete, disse tok kaka: jeg leide en leilighet som befant seg rett under et narkoreir - i tillegg fantes det ikke isolering mellom leilighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. november 2010 #8 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg var skilsmissebarn og var blitt atten. Pappa hadde investert i et greit musikkanlegg og dro bort noen dager. Dagen etterpå fikk jeg klager fra en venn som bare kom og fortalte at nå hadde hele nabolaget klaget, og om vi ikke kunne dempe oss. Vi gjorde det og faren min fikk aldri høre noe om det. Mamma leide en tid en bolig i 2.etg hos en gammel dame som ikke hørte så godt. Hun var en såkalt streng dame og vi fokuserte på at lydfrekensen går opp og spilte høyt. Fikk aldri noen klager, annet enn når mamma oppdaget oss. En gang skulle jeg vekke en venn og en kamerat kastet sneball i vinduet hans i 2.etg. Da knustes vinduet og jeg løp hjem. Fikk høre det, men sa at jeg ikke kastet. Jeg var fjorten og jeg kastet faktisk ikke. Det er bare toppen på isfjellet. De andre historiene vil jeg glemme. Ser ikke hva dette har med naboer fra helvette å gjøre... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #9 Del Skrevet 18. november 2010 Har hatt litt diverse naboer i løpet av de årene eg og kjæresten har bodd sammen. Første steder vi bodde hadde vi en nabo over oss. En narkoman fjott. Han spilte musikk så høyt at bilder vi hadde på veggene dirret i takt med musikken, noen datt ned fra veggen rett og slett. Så hver gang det var fest der måtte vi fjerne ting fra veggene. Andre stedet vi bodde hadde vi en nabo som valgte å skaffe seg en hund siden datteren ville ha en. Datteren mistet interessen i hunden rimlig fort og flyttet så til sin andre forelder. Så dermed ble naboen sittende igjen med en hund som sto ute i hagen mesteparten av dagen og bjeffa 95% av tida den var ute. Veldig festlig å høre voff-voff-voff-voff-voff-voff-voff-voff x 100000 hver dag. Naboen gjorde ingenting med det heller, kom ut og sa nei et par ganger den første tida før h'n bare gav opp. Det gjorde det vanskelig for oss å ha våre bikkjer ute, for det blei bare et bjeffekor i bakhagen hver gang. Så var det en annen nabo, eller rettere sagt svigerdatteren til ho som bodde i det huset. Ho og mannen var ofte på besøk der og hjalp til med hagearbeid o.l. Vi hadde ei stikkebusk på vår side av gjerdet som gikk mellom eiendommene som hadde greiner som rakk igjennom gjerdet. Denne dama klipte de vekk, men istede for å, for eksempel, bare bli kvitt det selv så kasta ho det over i vår hage. Greit nok, men istede for å være grei og legge alt i ein haug så spredde ho det godt utover plenen vår så vi måtte rydde det opp slik at hundene ikke skulle tråkke på skarpe pigger. Vi hadde et lite område nesten rett utenfor døra hvor det ikke vokste gress, det var bare jord/gjørme der og der løp hundene over når de skulle i hagen. Der fant vi ofte biter av glassbråt. Så noen kasta glassbråt i hagen vår der hundene gikk. Eg mistenker naboens svigerdatter, for det dukka alltid opp etter at ho hadde vært i naboens hage eller vært påbesøk hos naboen. Ho hadde nemlig også vært litt stygg mot hunden min. Den satt utenfor døra og ville inn, mens eg venta på at den skulle tisse (valp - tisse-ute-trening). Eg sto i mørket og venta. Da kommer denne dama ut av naboens hus, ser hunden min sitte på trappa, bøyer seg ned og plukker opp noe fra bakken. Dette kaster ho på hunden min og ber den om å gå heim (akkurat som om hunden vil forstå hva ho sier). Eg aner ikke nøyaktig hva ho kasta for eg klarte ikke å finne det dagen etter, men ho traff trappa heldigvis og det lagde ein skarp lyd så eg mistenker at det var en stein. Eg blei jo naturligvis fly forbanna. Angrer som ein hund på at eg ikke gikk bort der og planta knyttneven min godt i neserota på den kjerringa, intet mindre enn ho hadde fortjent. No har vi naboer som stort sett er greie. Den ene har hunder som står ute og bjeffer i en time eller to hver dag, ene får ofte besøk av eit narkosvin og ene er platinablond i knollen. Resten av naboene er stille, rolige og flotte naboer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 19. november 2010 #10 Del Skrevet 19. november 2010 Vi bor i rekkehus hvor vi har sameiet og på disse møtene går det ofte vilt for seg. En av naboene har virkelig alltid noe å klage på, han har en eller annen dyr bil av noe slag og overvåker den som om det er det kjæreste han eier. En dag oppdaget han noen riper i denne bilen sin og påstår med en gang at det er nabo katte som har klort på bilen hans. Hvorfor i alle dager skal en katt gå rundt å skarpe riper i lakken på biler. Så etter denne påstanden ville han montere et videoovervåkningskamera. Fortsatt samme mannen: Vi bor i enderekkehuset, naboen kan her gå forbi. For å gjøre det litt koslig satte vi ut et lite bord og to stoler (på vårt område, men ved siden av fellesområde). Noen dager sener finner vi stolen og bordet slengt inn i hagen. Akkuratt som om det plagr noen at det står inntil hust. Også en siste liten nabo på 5år: For en frekk unge. Vi hadde nettopp dyrket jorbær i hagen. Ut av vinduet ser jeg ungen i hagen i full gang med å plukke jordbær. Jeg går ut å prøver å forklare ham at det er våre jordbær og at de heller ikke er modne enda. Okei sier han, men ksn du si ifra til meg når de er modne. Han er litt søt også da, når han i står utenfor og hyler og skriker en tidlig lørdagsmorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #11 Del Skrevet 19. november 2010 Ser ikke hva dette har med naboer fra helvette å gjøre... :klø: Jeg og nabobarna og søskene mine var naboen fra helvete, men var fromme. U see more? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #12 Del Skrevet 19. november 2010 Her var ingen fra noen steder for jeg nekta. Jeg flytta fra en storby til et lite fiskevær. Da ville elglaget gå rett gjennom eiendommen for det var ideelt, men jeg nektet å ha våpen på mitt område og sa nei. Da ble jeg sett rart på, men jeg fikk kjøpt kvota til redusert pris. De kunne ikke vite at jeg ikke ville ha trampa lyngen ned og at jeg hadde blitt voldtatt i Londons bakgater. De så på meg som naboen fra h... men de roet seg etter par år, uten å si noe. De så bare sinna ut når jeg hentet elgkjøttet fra årets jakt. Hvem er du liksom som har nektet oss og som lar elgen flykte... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 21. november 2010 #13 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg og nabobarna og søskene mine var naboen fra helvete, men var fromme. U see more? AHA, da jeg ser jeg det bedre Jeg trodde du klaget over dine naboer som egentlig var alt annet enn gale. Men når du kan si selv at du var en nabo fra helvete, så har du i allefall selvironi og selvinsikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 21. november 2010 #14 Del Skrevet 21. november 2010 Haha, det låter som att du borde bo i en stuga ute på landet snarare än i lägenhet! Antingen ser du till att ljudisolera lägenheten ordentligt med textilier överallt eller så får du använda öronproppar, för ljud kommer det alltid att vara. När det gäller musik på natten är det bara att knacka på. Jag har en granne som spelar mitt favoritband varje natt (på hög volym!) men jag vill ju ändå sova, så jag knackar på någon gång i veckan runt 3-tiden och ber honom stänga av. Svårare än så är det inte, även om han inte fattar vinken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePetrine Skrevet 22. november 2010 #15 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har opplevd å både bli stemplet som naboen fra helvete og å ha en. Dette skjedde i to forskjellige leiligheter vel og merke. Den første leiligheten vi flyttet til krevde litt arbeid før den var klar, og vi hadde aller nådigst fått låne svigerfar og hans ekstensive verktøyskrin til hjelp i innflytningshelgen før disse skulle reise videre på ferie. Jeg skjønner godt at man ikke skal drille i veggene på en søndag, men nå var det nå engang slik at det var kun da vi fikk mulighet til å få det gjort. Vi hang opp en fin lapp ved oppgangsdøren og beklaget støy i forbindelse med innflytning. Etter dette mottok vi en offisiell klage fra styret i borettslaget. Blokken vår var inne i et tydelig generasjonsskifte hvor det var kun et få unge beboere og resten var godt opp i årene. Styret besto da i den eldre garde, og de så på oss som noen unge jyplinger som tydeligvis skulle bruke tiden på å lage problemer og bråk for de andre beboerne. Jeg husker spesielt ei dame som virkelig nøt å skule på oss. Det beste skjedde da jeg satt rolig på balkongen min en sommerkveld og hørte på Norah Jones (lavt volum), drakk et glass vin og leste en bok. Naboen tre etasjer over hadde fullt party og vinduene åpne (derav Norah Jones hos meg). Så kommer damen forbi (vi bodde i 2. etasje), stopper opp foran balkongen min og hytter med neven. "Det er jo bare problemer med dere! Nå får du se til å skru ned den musikken!". Jeg ga beskjed om at det ikke var meg, og at det var en i øverste etasje som hadde fest og fikk et grynt til svar. Haha, hun VILLE virkelig bare være sur. Ellers våknet jeg en gang av at noen var i ferd med å klatre opp på balkongen min. Det viste seg å være naboen over som hadde låst seg ute. han var full som et øsekar og tråkket i altankassene mine. Skikkelig sjarmis. Dette skjedde et par ganger, men favoritten da han fikk meg anklaget for å ha ødelagt biltaket til en av naboene med sigarettsneiper. Etter to ukers ferie satt jeg kofferten fint ned på stuegulvet mitt, og hørte plutselig et skikkelig leven på døren min. Det var da nordlendingsnaboen min, og så sint har jeg aldri sett et menneske før. Jeg fikk full utskjelling, men dro henne med inn i leiligheten før hun tok helt av. Noen hadde stått på altanen sin og kastet sneiper utfor som hadde landet på biltaket hennes og laget merker. Jeg pekte på kofferten min og kommenterte tørt at det var tross alt fire andre balkonger som kanskje kunne ha noe med dette å gjøre, hvorpå hun svarte at naboen hadde pekt ut meg, at jeg var observert mens jeg kastet sneiper på biltaket hennes. Men jeg hadde jo vært på ferie, og det var jo selvfølgelig ham selv! Han hadde også enn tendens til å sovne med metallica på full guffe når han hadde nach. Da hjalp det liksom ikke å banke på heller, for han hørte jo ingenting gjennom musikken. Men takk og pris, bor ikke der lenger! Woops! Så dette ble litt langt ja. Haha, årevis med undertrykt frustrasjon som endelig fikk utløp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #16 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg var skilsmissebarn og var blitt atten. Pappa hadde investert i et greit musikkanlegg og dro bort noen dager. Dagen etterpå fikk jeg klager fra en venn som bare kom og fortalte at nå hadde hele nabolaget klaget, og om vi ikke kunne dempe oss. Vi gjorde det og faren min fikk aldri høre noe om det. Mamma leide en tid en bolig i 2.etg hos en gammel dame som ikke hørte så godt. Hun var en såkalt streng dame og vi fokuserte på at lydfrekensen går opp og spilte høyt. Fikk aldri noen klager, annet enn når mamma oppdaget oss. En gang skulle jeg vekke en venn og en kamerat kastet sneball i vinduet hans i 2.etg. Da knustes vinduet og jeg løp hjem. Fikk høre det, men sa at jeg ikke kastet. Jeg var fjorten og jeg kastet faktisk ikke. Det er bare toppen på isfjellet. De andre historiene vil jeg glemme. Nå var vel spørsmålet om du har nabo fra helvete. Ikke om du er en selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå