Gå til innhold

Lillepus kaster opp :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en heldig eier av en 17 uker gammel rampete hannkatt :)

Men nå er jeg litt bekymret! Han kastet opp for første gang hos meg på lørdag, og da bare en bitteliten flekk på teppet.. Men i dag har han kastet opp TO ganger, og da i to "omganger" i slengen(altså to sølepytter på samme sted).. Oppkastet er nesten blankt, ser ut som vann/slim. Jeg kan ikke se noe mark, og ikke noe hårball, men litt småhår han jeg ense.. Han har sovet mye både i går og i dag, men virker kvikk og oppegående når han er våken. Leker og bøller som han pleier.. ;-)

Er dette vanlig for katter? Kan det være at han prøver å få ut en hårball?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være han prøver og få ut en hårball. Men kanskje du skulle ringt dyrlegevakten og bare for å høre? Kan jo være den sitter fast eller noe. Man kan uansett ringe bare for å spørre og. En gang min katt kastet opp flere ganger viste det seg at han hadde urinveisinfeksjon faktisk. Men iom at han er i god form er det sikkert ikke noe alvorlig.

Skrevet

Han har ikke kastet opp noe mer enda.. Og han er kvikk, hopper mellom møblene og gardinene slik han vanligvis gjør.. :gjeiper:

Han sover kanskje litt mer enn vanlig, men det varierer jo fra dag til dag..

Om han blir dårlig i natt også, ringer jeg dyrlegen i morgen tidlig.. *krysser fingrene for at han blir frisk, og at vi slipper en laang kjøretur til dyrlegen i morgen*

Gjest BabyBlue
Skrevet

Katten min kastet også opp en gang, men det gikk bra : p Var bare litt... gulping. Spyr katten flere ganger bør du kontakte dyrlegen, da : o

Skrevet

Han har ikke kastet opp siden i går kveld, og hopper og spretter rundt i dag.. :)

Har ikke vært med dyrlegen, og tror ikke jeg trenger det :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Høres ut som en ganske normal hendelse hos en liten katt dette :)

- det er faktisk en normal hendelse at katter gulper opp såkalte hårballer.

Alikevel... du har en liten pus, og det er liksom ingen grenser for hva en liten pus kan finne interesse i å tygge på ;)

Sjekk om mat inn og mat ut fungerer som vanlig, og om aktivtetesnivået er normalt høyt i de nærmeste dagene :)

- som sagt: det er liksom ikke noen grenser for hva en liten pus kan finne interesse i å tygge på, og dermed kan man fort få noe ufordøyelig ned i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...