Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Vektøkning...hormontabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå begynt på 4 mnd. med hormontabletter pga begynnende overgangsalder, og gikk på vekta idag :hakeslepp:

Opp 5 kg siden jeg begynte med dette, vet at dette er noen av bivirkningene av tablettene, noen som har erfart det samme... skikkelig deprimerende! Har vel fått mer vann i kroppen, er mer hoven enn normalt, men likevel... :roll:

Skrevet

Det er nok dessverre en bivirkning ja. Må bare vei for og mot hva som er viktigst - det tablettene hjelper for eller eventulle bivirkninger.

Men det finnes jo ulike hormontabletter mot overgangsplager, forskjellige hormoner med ulik mengde, kan jo prøve noen andre hvis det plager deg mye?

Skrevet

Takk for svar Aricept, tror jeg holder ut litt til med tablettene, hetetokter, depresjon er heller ikke noe å trakte etter :ler: bedre å være rund og blid en stund til. Jeg vil nok gå ned etter jeg er ferdig med hormontablettene regner jeg med... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

De heter Novofem... kjenner du til dem??

Gjest Anonymous
Skrevet
De heter Novofem... kjenner du til dem??

Nei, jeg kjenner ikke til dem, men jeg tenkte jeg kunne se i felleskatalogen

Men jeg fant ikke noe om vektøkning som bivirkning.

Det kan jo hende pga økt matlyst, så økes vekten! :D

Skrevet

Hei igjen

Takk for umaken du har gjort :wink: Leste den beskrivelsen av tablettene som fører med pakken, der står det under vanlige bivirkninger, vektøkning og ødemer, så det er nok kanskje årsaken ja... spiser faktisk mindre enn vanligvis, har liten matlyst, så kanskje det går nedover nå. Takk igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...