LamaLover Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Vil ønske meg bøker til jul, men ikke fiksjonsbøker. Jeg vil ha bøker jeg kan lære noe av (joda, man kan lære av skjønnlitteratur også, men you get the point ) Jeg interesserer meg bl.a for: -Psykologi -Filosofi -Samfunn -Politikk -Drømmer -Media -Biografier av betydningsfulle mennesker -Menneskekroppen - helse, biologi, anatomi, sykdommer -Det okkulte (men ikke sånn "jeg prøver å overbevise deg om at det fins gjenferder og at man kan kommunisere med krabber) -Alt mulig annet som er superfengende! Alle tips mottas med takk og en klapp på skulderen! :D
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 (endret) Jeg elsket Generation Kill av Evan Wright. Du har kanskje hørt om miniserien som er basert på boken (anbefales også på det sterkeste forresten!)? Uansett, Evan Wright er en journalist som fikk være med de første amerikanske styrkene inn i Irak og skriver om sine erfaringer, personer han ble kjent med og den generelle forvirringen som de amerikanske styrkene opplevde disse ukene. Fantastisk bra - selv for en som ikke er en ''krigsperson''. Sofies Verden av Jostein Gaarder er jo et must dersom du interesserer deg for filosofi (egentlig en fiksjonsbok, men jeg ville klassifisert den som en særdeles underholdende fagbok) og Hellig Blod, Hellig Gral av Michael Baigent dersom du synes teoriene i DaVincikoden var interessante. Endret 20. november 2010 av ^^Belle^^
ludo Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Heia! Jeg likte veldig godt "shake hands with the devil",som er skrevet av Romeo Dallaire. Den handler om folkemordet i Rwanda og Dallaires opplevelser som general for en Fn styrke! Gripende om menneskers likgyldighet,kaldblodighet og vestens hoødninger til Africa.
Tootikki Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Les "Mysteriet Ingeborg Køber" av Ivo Figureido.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Discourse on Method av Rene Descartes. Det er faktisk en av de mest berømte franske tekster. The text discourse that changed the world. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 "Det Annet Kjønn" av Simone de Beaviour. Det er den første "femininstbibelen", skrevet på 1940-tallet. "Moderniteten og Holocaust" av Zygmunt Bauman. En kjempeinteressant bok om hvordan Holocaust ikke kunne ha skjedd uten moderniteten.
Perelandra Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Les "Mysteriet Ingeborg Køber" av Ivo Figureido. Jeg skal kjøpe den boka i julegave til en i slekta. Familien min har en spesiell tilknytting til saken fordi foreldrene mine har et møbel som har tilhørt familien Køber. Det ble solgt som en del av dødsboet og kjøpt av min fars tante på 30-tallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå