Cherrypie Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Har hørt at man skal ligge rolig ca 20 min etter sex hvis kan ønsker å bli gravid fordi ikke alt skal renne fort ut igjen. Har dette noe for seg? Og er det større sjangs hvis jenta får orgasme rett etter han? Kjekt med litt info før man begyner prøvinga
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Dette er det nok flere som lurer på. Vanligvis går jeg på do relativt raskt etter sex. Burde man bare knipe igjen og ligge i sengen en stund?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Dette er det nok flere som lurer på. Vanligvis går jeg på do relativt raskt etter sex. Burde man bare knipe igjen og ligge i sengen en stund? Me 2.. Kanskje ikke så veldig lurt dersom man prøver å bli gravid?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Var det jeg også tenkte... Men hvor lenge bør man ligge å knipe? Ser det for meg: Svømmerne tar det rolig og svømmer fint på vei mot egget... Plutselig skjr det noe...De må begynne å svømme i oppoverbakke.. De puser og peser: Skal klare det, skal klare det... Men så går det ikke lenger. De raser ned i full fart og ender i do alle sammen!
andemor Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Var det jeg også tenkte... Men hvor lenge bør man ligge å knipe? Ser det for meg: Svømmerne tar det rolig og svømmer fint på vei mot egget... Plutselig skjr det noe...De må begynne å svømme i oppoverbakke.. De puser og peser: Skal klare det, skal klare det... Men så går det ikke lenger. De raser ned i full fart og ender i do alle sammen! Venninna mi lå med beina opp mot veggen. Jeg gjør ikke det, men venter så lenge som mulig med å gå på do. Tida får vise om det hjelper. Vil jo tro at for de som blir gravid lett, så har det ingenting å si. For oss som må prøve en stund, så hjelper kanskje alle små triks?
Athene Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Det som hjelper mest er å ikke begynne å tenke for mye på dette tidlig i prøvingen. Folk har blitt gravide av sex i alle stillinger, med kondom, på fylla osv... Det er ingenting som garantert gjør det lettere å bli gravid, og sannsynligvis går det helt greit av seg selv ganske raskt. Dersom man har visse utfordringer med å bli gravid kan det verdt å gjøre det litt (marginalt) lettere for svømmerene. Dersom man ligger stille en stund etterpå vil jo tyngdekraften hjelpe til, men det å løpe på do betyr ikke at man presser ut alt som er der inne. Og det hjelper også svømmerne at kvinnen kommer etter mannen da sammentrekningene hjelper disse oppover.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 De legene jeg har snakket med mener det ikke har noe for seg å ligge med bena høyt etter sex. Til og med etter innsetting av befruktet egg med prøverør var det bare opp med bena - inn med egget - ned med bena. Ikke noen 20-minutters pause med beina høyt iallfall
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 De legene jeg har snakket med mener det ikke har noe for seg å ligge med bena høyt etter sex. Til og med etter innsetting av befruktet egg med prøverør var det bare opp med bena - inn med egget - ned med bena. Ikke noen 20-minutters pause med beina høyt iallfall Da er jo egget allerede befruktet. De som spør om man skal bli liggende er de som prøver å få det til på den naturlige måten og de lurer på om det er lettere for sædcellene å svømme bortover enn oppover. Det er vel ingen som tror at befruktet egg triller ut når man reiser seg opp? Hørte forøvrig en som hadde en teori om at grunnen til at kvinner får orgasme er at de skal bli liggende og slappe av en stund etter sex, for å øke sjansen for befruktning.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Da er jo egget allerede befruktet. De som spør om man skal bli liggende er de som prøver å få det til på den naturlige måten og de lurer på om det er lettere for sædcellene å svømme bortover enn oppover. Det er vel ingen som tror at befruktet egg triller ut når man reiser seg opp? Hørte forøvrig en som hadde en teori om at grunnen til at kvinner får orgasme er at de skal bli liggende og slappe av en stund etter sex, for å øke sjansen for befruktning. Egget kan altså ikke falle ut, enda det er mange ganger så stort som sædcellene (som ikke kan svømme i oppoverbakke)?
Gjest brutal_mann Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Hele poenget med kvinnens orgasme er å pumpe spermier oppover. Så han tømmer og rømmer før du på egenhånd stønner. Sånn ca.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Var det jeg også tenkte... Men hvor lenge bør man ligge å knipe? Ser det for meg: Svømmerne tar det rolig og svømmer fint på vei mot egget... Plutselig skjr det noe...De må begynne å svømme i oppoverbakke.. De puser og peser: Skal klare det, skal klare det... Men så går det ikke lenger. De raser ned i full fart og ender i do alle sammen! Du vet at man ikke tisser ut av skjeden, sant?
Vilmenfårikketil Skrevet 18. november 2010 #12 Skrevet 18. november 2010 jeg tror ærlig talt ikke at noe av dette hjelper.... man hører så mangt, men er man "normal" så tror jeg man blir gravid uansett. er man det ikke så må det nok mer bistand til enn å ligge med bena høyt og få orgasme sist.. hihi By the way, hørt at kvinnen burde få orgasme først, fordi det da dannes "glidemiddel" som gjør det lettere for svømmerne. MEN, siden jeg ikke tror på noe bør jeg vel ikke si at det er riktig heller
Cera Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Du vet at man ikke tisser ut av skjeden, sant? Tror ikke det var helt det hun mente;)
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 Du vet at man ikke tisser ut av skjeden, sant? Hehe... Selvfølgelig vet jeg det. Var ikke det jeg mente heller.
Gjest Alabama Skrevet 20. november 2010 #15 Skrevet 20. november 2010 Tror heller ikke at noe av dette funker.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. november 2010 #16 Skrevet 20. november 2010 Tror heller ikke at noe av dette funker. Jo, kvinnens orgasme virker. Er jo derfor kvinner har orgasme.
Gjest Alabama Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Jo, kvinnens orgasme virker. Er jo derfor kvinner har orgasme. De greier fint å svømme opp der uten orgasme!
peace Skrevet 20. november 2010 #18 Skrevet 20. november 2010 Tror nok som over her at er man "normal" så blir man gravid uansett... Var nok for meg ihvertfall å ha sex rundt EL og ikke bruke prevansjon, pleier å gå på do rimelig raskt etter, og ikke hadde jeg beina speielt høyt heller... men gikk for det om!
Gjest brutal_mann Skrevet 20. november 2010 #19 Skrevet 20. november 2010 De greier fint å svømme opp der uten orgasme! Og å få en orgasme som pumper spermiene langt oppover i skjeden hjelper ikke fordi?
Vilmenfårikketil Skrevet 20. november 2010 #20 Skrevet 20. november 2010 Og å få en orgasme som pumper spermiene langt oppover i skjeden hjelper ikke fordi? Jeg vet ikke hva slags orgasmer kvinner i nærheten av deg får, men tror ikke mine bidrar så veldig til "å pumpe spermiene langt oppi skjeden " når jeg ligger rett ut i senga:) dessverre. Og poenget er vel at normale spermier klarer fint å svømme selv...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå