AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Hunden vår skal opereres om få dager. Det er ikke lenge siden vi var hos veterinæren og kulene har dukket opp på kort tid. Veterinæren antok det var kreft. Er operasjonen en stor risiko seg selv? Vi vet at alle operasjoner medfører en viss risiko, og ser ikke andre valg etter samråd med vår faste veterinær. Er det andre med kreftsyke hunder som har erfaringer? Jeg vil helst ha gladhistorier, men vet at dette kan gå begge veier. Det er en liten rase vi har og hennes mor fikk kreft som pensjonert avlstispe men hadde bare fått tre kull. Vår har aldri hatt kull og har aldri hatt innbilte svangerskap. Kan operasjonen gjøre at hun blir frisk igjen? Det settes vel ikke i gang cellegift og strålebehandling for hunder? I tilfelle må vi kjøre noen mil, men spørsmålet er også at livskvaliten er det viktigste og ikke en langvarig behandling.
Nyxe Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Høres ikke gpdt ut, jeg vet ikke hva de gjør for hunder med kreft desverre. Jeg hadde en tispe som var ca 8år når det begynnte å dukke opp en god del klumper her og der, men det var ikke kreft i dem. Til slutt var det så mange at de som satt vondt til måtte fjernes. Vi valgte å utføre operasjonen, og fikk 8 gode år til med hunden. Hun var av en større rase med en forventet leve tid på ca 14år. Ikke nøyaktig det du ville ha svar på, håper det hjalp litt :S
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Operasjonen vil vise om det er ondartet eller godartet og vi håper på det siste. Så fint å høre at operasjonen hjalp deres hund. Det er det vi også håper og jeg tør ikke tenke på det verste nå, men tankene dukker opp likevel.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Det som ville bekymret meg var narkosen. Ene hunden vår tåler det svært dårlig, mens den andre tåler det bedre. Men tror nok at jeg hadde vurdert en annen dyrleges mening før jeg opererte. Alle opperasjoner kan jo være farlige. Hunden vår fikk kreftdiagnose av en dyrlege, Neste dyrlege skjønte ikke hvor han hadde kreft hen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå