MarianneE Skrevet 13. oktober 2003 #1 Skrevet 13. oktober 2003 Har et større blomsterbed som jeg er lei av! Nå (asså nærmere våren) vil jeg grave det opp og lage kjøkkenhage!! Vil dyrke grønnsaker der og slike ting. Har noen erfaring med slikt? Hvordan bør jeg gå frem? Hvilke grønnsaker passer best sammen? Jeg kunne tenkt og hatt asparges, gullerøtter, løk, salat, neper, jordbær.... Mens i drivhuset vil jeg ha melon, paprika og agurk. Har noen "bygd opp" en kjøkkenhage før, og kan dryppe meg med litt kunnskap?
Pip Skrevet 14. oktober 2003 #2 Skrevet 14. oktober 2003 Har faktisk noko erfaring med dette ja... (Men er frå landet, og har aldri brukt ordet 'kjøkenhage'... men det var vel det det var! ) Jordbær kan du ha dei fleste stader - ville valt å ha det i ein kant av bedet, om du skjønar. Her bør du nemleg lage raster dekka med plast, lage små hol i plastduken (omlag 40-50 cm. mellom hola) og setje jordbærplante-stiklingar nedi. Gulrøter er òg ganske villige, har eg inntrykk av. Vaks iallefall svært godt i den raude og litt leirete jorda dei stod i hjå oss... (Og seinare har me hatt dei i skikkeleg svart myrjord - gjekk òg bra!). Saman med desse (altså like ved sida av) hadde me knutekål, som var veldig lett å dyrke, om smakar kjempegodt! Ved sida av der igjen hadde me hovudkål. Og så hugsar eg ikkje kva meir... Men det du bør starte med er nok å renske bedet for alt som er det frå før - vend all jorda, få luft inn i henne, og fyll evt. på med meir jord. Så er det på tide å 'disponere' bedet - kva vil du ha kor, korleis skal det sjå ut etc. Som sagt, jordbæråkeren er det gjerne litt meir arbeid med enn det er med grønsakene, difor ville eg ha starta med den. I drivhus har eg vore med på å dyrke hovudsakleg paprika, tomat og agurk. Dette er greie planter å ha med å gjere - krev mykje vatn (særleg agurken), og om sommaren er det viktig å passe på å lufte i drivhuset, så ikkje plantene tørkar opp. Lukke til!
Fakse Skrevet 14. oktober 2003 #3 Skrevet 14. oktober 2003 Et godt tips er å spavende jorda der du vil ha kjøkkenhage nå på høsten. Til våren er jorda full av smeltevann, og veldig tung å spavende. Har du gjort unna jobben nå trenger du bare å "rote litt rundt" med greipa til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå