Gå til innhold

Bestille kjole fra USA...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lønner det seg å bestille en større størrelse enn man vanligvis bruker for å være sikker på at den passer? Den må jo tilpasses likevel...

Hvor får man egentlig tilpasset brudekjolen? Det er vel ikke så populært å få de til å gjøre det i en norsk salong, ettersom kjolen ikke kommer fra dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønner det seg å bestille en større størrelse enn man vanligvis bruker for å være sikker på at den passer? Den må jo tilpasses likevel...

Hvor får man egentlig tilpasset brudekjolen? Det er vel ikke så populært å få de til å gjøre det i en norsk salong, ettersom kjolen ikke kommer fra dem?

Til Toppen

Heisann!

Nei, det jeg gjorde (og nabojenta har også kjøpt via USA) var at vi tok vanlige mål i cm, så snakket jeg med ei dame jeg kjenner som har bodd i USA i over 20 år som er sydame. Hun gjorde om mine cm til "inces" eller tommer som det vell heter. Så gjorde vi om høyden min til "feet". Og utfra disse målene vet selger hvordan figuren min ser ut. Sånn som min kjole (som kommer i desember) :P er akkurat de målene jeg har sendt over. Jeg ligger mellom to mål-grupper, så min blir 2-3 cm videre over brystet, men det gjør ingenting. Brudekjoler generelt går ofte ann å sy inn eller ut en hel størrelse. Men det må du spør forhandler om.

Det er ikke verre enn at du får tak i ei sydame hvis det skulle være total krise, men målene du sender over er jo temmelig nøyaktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...