Gå til innhold

Amerikanske størrelser

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med hva amerikanske størrelser tilsvarer i norske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her finner du kanskje en liten pekepinn.. den mangler dessverre den norske varianten, men jeg er 99% sikker på at den norske størrelsesangivelsen stemmer overens med tysk og fransk.

Min erfaring er derimot at alle som lager klær finner på sine egne mål til størrelsene...

Skrevet

Her får du en liten oversikt, mener dette skal stemme :o

Str 8 = norsk str. 36

Str 10= norsk str. 38

Str 12= norsk str. 40'

Str 14 = norsk str 42

Str 16 = norsk str. 44

Osv. osv. osv

Skrevet

Enn når det gjelder undertøy da?

Noen som vet?

Skrevet

Enig med majas link. Snurres er definitivt feil, US str 10 er ikke norsk 38, jeg har nemlig et par penkjoler fra usa i str 10 og jeg får ikke på meg 38 i kjole i Norge pga bysten. Torsoen min krever 40.

Også enig med maja i at forskjellige produsenter tar seg friheter ved å definere sine egne størrelser.. så str kan ikke bli mer enn veiledende. F.eks er det en tendens i usa til at jo dyrere klær, jo mindre størrelse går du inn i - et ekstra push til å akseptere prislappen for kvinner..

Gjest Anonymous
Skrevet

franske størrelser er et hakk mindre (dvs du trenger større størrelse) enn de norske!!

Skrevet

Jeg har amerikanske kjoler i str 12 som er str 38-40

Skrevet
Jeg har amerikanske kjoler i str 12 som er str 38-40

Jeg og, men på Kristin`s brudesalong sa de at det tilsvarte en str. 40 ?, jeg blir så forvirra av dette :o

Gjest Kittybride ulogget
Skrevet

Mener bestemt at en amerikansk str. 6 er norsk str. 38 - engelsk str. 38 er 10 eller 12.

Men det varierer jo alltid litt fra merke til merke.

Skrevet

Jeg og, men på Kristin`s brudesalong sa de at det tilsvarte en str. 40 ?, jeg blir så forvirra av dette :o

Det sa de til meg også, og jeg er størrelse 38/40 og 12 passet perfekt så.. :-?

Skrevet

Det varierer utrolig mye egentlig. Etter min erfaringer tilsvarer 6 vanligvis 36, 8 - 38 og 10 en M (38-40)

Men når jeg får folk på besøk, så kan det godt være de må opp i 12 selv om de sier at de vanligvis bruker 38-40.

Mange av modellene er generøse mot hoftene, men sde kan være litt slemmere rundt brystet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...