Gå til innhold

Noen her som bor i Langhus-området?

Anbefalte innlegg

Gjest På flyttefot
Skrevet

Håper det er noen her som bor på Langhus!

Trives du med å bo der?

Hvordan er shoppingmulighetene? Kollektivtrafikken? Hvor er nærmeste Vinmonopol?

Er det et barnevennlig område?

Er det vanskelig å få barnehageplass der?

Vurderer å flytte til, Langhus over nyår... :briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har en venninne som bor der og jeg tror hun og familien trives godt. Virker som et koselig sted å bo.

Det er kort vei til Ski sentrum og der er det massevis av shoppingmuligheter (Ski storsenter). Mener å huske at det er Pol der.

Når det gjelder kollektivt tror jeg det er lokaltoget som gjelder, men det går nok busser dit også! :wink:

Bortsett fra noen hovedveier tror jeg det er ganske stille der, så det vil nok passe bra for barn. Vet ikke helt hvordan barnehagetilbudet er der, men venninnen min fikk plass ganske lett i en familiebarnehage.

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vokst opp på Langhus jeg, og har foreldre boende der enda.

Et helt supert sted, men dog stille og rolig - typisk 'bo-område'. Tre barneskoler som er veldig ålreite, en ungdomsskole som muligens har litt mange elever men er visstnok snakk om no utbygging. Situasjonen med barnehageplasser er nok lik som de fleste andre steder, men også mange familiebarnehager osv.

Flere nærsentre på Langhus, største med stoooor fin matvarebutikk, post, bank, frisør, fotograf, kafe, renseri, blomsterbutikk, apotek, hudpleie osv osv. KORT vei til Ski, der har du Ski Storsenter som plutselig har blitt DIGERT :o Selvbetjent pol her. Kino, bowling, et par ålreite spisesteder er det også i Ski. Det jeg må si jeg savner er ålreite utesteder, underholdingstilbud type kafe/pub/dans er DÅRLIG.

Kollektivtrafikk med tog fra Langhus, går lokaltog hver halvtime med ekstra innsatstog i rush-tiden. Du kommer deg inn til Oslo på en halvtime.

Kan absolutt anbefale Langhus altså, lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...