Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et lignende innlegg før, men har endret det litt.

Mannen er bortreist i store deler av året pga. jobb. Det klaffer så innmari dårlig at eg har eggløsning en gang da han er hjemme, og to ganger da han ikke er det. Eggløsning skjer en uke etter han har dratt, og rett før han kommer hjem - hver eneste gang.. Har akkurat fått en negativ test, så nå har vi i utgangspunktet bare EN sjanse til for å få en 2011-baby; i februar med termin i oktober.....

Så da lurer jeg på å få resept på Primolut, og ta disse i ca. 6 dager, slik at mensen og dermed eggløsning blir forsinket.

Noen som har erfaring med disse pillene?

Dere som har tatt de: når fikk du mensen igjen etter siste tablett?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg har tatt de, og jeg fikk mensen dagen rett etter at den siste pillen ble tatt, og neste mnd. kom mensen på samme tid igjen som de andre mnd. før. har ikke erfaring med å ta de for å forskyve eggløsning da, har bare tatt de for å unngå mensen under ferier.

Skrevet

jeg har tatt de, og jeg fikk mensen dagen rett etter at den siste pillen ble tatt, og neste mnd. kom mensen på samme tid igjen som de andre mnd. før. har ikke erfaring med å ta de for å forskyve eggløsning da, har bare tatt de for å unngå mensen under ferier.

Takk for svar! Betyr det at mensen kom når den egentlig skulle komme, eller ble syklysen på en måte forskjøvet? Håper du forstod hva jeg mente;)

HI

Gjest Cupcakes
Skrevet

den ble jo forskjøvet akkurat den mnd som jeg tok pillene, men mnd. etter, når jeg ikke tok piller kom den til vanlig tid :)

Skrevet

den ble jo forskjøvet akkurat den mnd som jeg tok pillene, men mnd. etter, når jeg ikke tok piller kom den til vanlig tid :)

Takk for svar:)

Ok, så om jeg skal forskyve den flere ganger, må jeg ta flere runder med primolut?

Har en syklus på ca. 29 dager, og venter TR 17. des. Har tenkt å forskyve den slik at jeg får TR rundt 24. des., og at eggløsning dermed kommer ca. 10. jan. (Har EL fra dag 18-20).

Ut fra din erfaring: vil neste TR da komme 15. januar slik den egentlig skulle, eller vil den komme 21. januar slik som i en vanlig 29-dagers syklus? Om den kommer 15. januar vil jo lutealfasen bli veldig kort :s

Håper du vil hjelpe meg;) Har veldig, veldig lyst på en liten spire, og det er så utrolig dumt at vi må vente så lenge mellom hver gang vi får prøve:s

Skrevet

Jeg svarte deg også i den forrige tråden mener jeg.

Ingen kan forutse hvordan primolut påvirker deg. Primolut er ikke et legemiddel beregnet på å forskyve eggløsning, men kan ha det som bieffekt. Hva som skjer for den enkelte er umulig å forutse. I beste fall klarer du å forskyve eggløsningen noe, kanskje det ikke medfører noen endring og det er en mulighet at du klusser til syklusen med å tilføre hormnoer slik at du på kort sikt gjør det vanskeligere for deg å bli gravid.

Enkelte mister mensen en periode etter å ha tatt dem, enkelte får tullete sykluser en stund, hos noen virker det ikke slik at man begynner å blø som vanlig og enkelte begynner å blø i perioden de tar pillene. Og når eggløsning kommer tilbake for den enkelte er umulig å forutse.

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hi her! Morsomt å finne igjen sitt eget innlegg :)

Det hele endte med at jeg tok pillene, og jeg ble gravid på et andre forsøk mens mannen var hjemme få måneder senere (et andre forsøk vi fikk pga primoluten) :) Primoluten gjorde ingenting annet med syklusen min enn å forskyve den med noen dager.

Anonym poster: fe0391c34673b02b3388e8f5cdfb5b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...