Kitsune Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Leser på www.toll.no at det er tollfrihet på en rekke varer. Blandt annet sminke. Men våger jeg meg å å bestille noe som akkurat kryner over 200 kr på strawberrynet.com, så får jeg toll, altså. Eller er det noe nytt at det ikke er toll på disse varene?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Varer kjøpt på nett som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Det er ikke toll som tilkommer på sminke, men avgift (25% mva) og fortollingsgebyr (posten som belaster oss for gebyr).
QueenPenelope Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Leser på www.toll.no at det er tollfrihet på en rekke varer. Blandt annet sminke. Men våger jeg meg å å bestille noe som akkurat kryner over 200 kr på strawberrynet.com, så får jeg toll, altså. Eller er det noe nytt at det ikke er toll på disse varene? Du får ikke toll på det, men du må betale norsk moms (mva), på 25%, samt et gebyr på drøye 100 kroner. Husk at når varene overstiger 200 kroner, beregnes merverdiavgiften på hele beløpet, altså varene + frakt, så beregn 25% ekstra på totalbeløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå