Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å fikk hudanalyse hos Wah Wah, og ble selvfølgelig anbefalt et helt regime av renser, dagkrem, nattkrem, serum, masker....Jeg har ikke spesielt uren hud, men litt fet t-sone samt en del tørre partier nå når det er så kaldt.

Problemet er bare et hvert produkt koster rundt 500 kroner... Er det virkelig verdt pengene, eller betaler man mest for prestisjen ved å kjøpe ekslusive produkter? Folk som er villig til å bruke så mye penger på hudpleie vil sannsynligvis være veldig innstilt på at dette skal virke, og dermed kan man jo komme til oppleve huden som "myyye bedre" når man egentlig ville fått samme effekt med Loreal eller Nivea...?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener den type produkter er verdt det, men ikke til salongpris ;) Bruk nettet så får du produktene til en brøkdel!

(og min hud har forbedret seg noen sykt etter at jeg gikk fra billig til hudpleieprodukter.)

Skrevet

De er ca halve prisen på nett.

Jeg opplever at de fleste produktene jeg har fra salong gjør en forskjell. Tør ikke å prøve å ha på meg Nivea o.l i ansiktet når jeg ser på ingrediensene.

Skrevet

Hvorvidt det er verdt kommer jo an på hver enkelt, da.

For meg er det verdt å bruke litt ekstra penger på gode hudpleiemerker. Dog sparer jeg en del ved å kjøpe alt via nettet, fra utlandet.

Det er så enkelt som at hvis jeg ikke bruke gode produkter blir huden min styggere enn jeg trives med, mens med gode produkter blir den levbar og til tider ganske fin, slik at jeg trives mye bedre i mitt eget skinn - bokstavelig talt :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er av den sorten som tror at man får det man betaler for - kjøper du en dyr hudkrem får du resultater deretter og motsatt. Det lønner seg nok å kjøpe på nett ja, for der er prisene betraktelig lavere. Det er nok en grunn til at man ikke finner Loreal på hudpleiesalonger..

Endret av Plutseliten
Skrevet

Jeg ser enrome forbedringer, så for meg lønner det seg så absolutt :D

Skrevet

Ja, det er verdt det, men bare hvis du kjøper de rette produktene.

Det finnes mer enn nok av elendige, svindyre produkter hos parfymerier som Esthetique osv.

Pris trenger altså ikke bety at produktet har god kvalitet - MEN det er vanskelig å finne gode produkter til en veldig lav pris.

Men handler man via nett trenger det slett ikke bli så dyrt. :)

Skrevet

Hvor mye koster en behandling?

Skrevet
Det er nok en grunn til at man ikke finner Loreal på hudpleiesalonger..

Den påstanden din var vel litt overfladisk?

L'Oreal eier blant andre merker som Lancome, Helena Rubinstein, Kiehl's, BioMedic, Vichy, Biotherm, Giorgio Armani, Shu Uemura, Ombrelle, La Roche Posay, Skinceuticals, Sanoflore, og The Body Shop. Mange av disse distribueres gjennom diverse salonger, Skinceuticals for eksempel selges bare av hudspesialister. De eier forresten også Kérastase, Redken og Matrix, som distribueres gjennom frisørsalonger.

Det at samme produkter ikke selges i dagligvarebutikker og hudpleiesalonger er en markedføringstrategi, og ikke noe annet. Og det er ihvertfall ikke avhengig av hvem som produserer produkter. :)

Skrevet

Det at samme produkter ikke selges i dagligvarebutikker og hudpleiesalonger er en markedføringstrategi, og ikke noe annet. Og det er ihvertfall ikke avhengig av hvem som produserer produkter. :)

Da må du lære deg ingredienser. Man KAN riktignok finne gode produkter i dagligvare og dårlige i hudpleiesalonger, men om vi snakker generelt.. Og det med at Loreal eier så mange varmerker er jo fordi dem kjøper de opp, det vil ikke automatisk si at dem endrer alle ingrediensene.

De vil bare rule markedet og bli rik.

Skrevet

Da må du lære deg ingredienser. Man KAN riktignok finne gode produkter i dagligvare og dårlige i hudpleiesalonger, men om vi snakker generelt.. Og det med at Loreal eier så mange varmerker er jo fordi dem kjøper de opp, det vil ikke automatisk si at dem endrer alle ingrediensene.

De vil bare rule markedet og bli rik.

Vel, min kommentar var jo bare om påstanden at L'Oreal ikke selges i hudpleiesalonger, for at den gjør jo det. ;) Det med ingredienser er en annen diskusjon, og man trenger ikke google lenge før man finner ut at mange Lancome og L'Oreal produkter har akkurat samme ingredienser og i samme rekefølge, noe som vitner om at produkter ikke kan være SÅ forskjellige, til tross for veldig forskjellig utsalgspris og forskjellige utsalgssteder.

Blant annet, Lancome's Color-ID foundation har samme formula som L'oreal's True Match, og eyemakeup removers fra begge har samme ingredienser. Så ingredienser er det alltid kjekt å sjekke, ja. :)

Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt å skulle betale 500kr for en krem uansett hvor god den måtte være.

Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt å skulle betale 500kr for en krem uansett hvor god den måtte være.

Det kan jeg si meg enig i. Kremen jeg bruker gir jeg ca 240 for og ellers betaler jeg som regel rund 160-200 kr for andre produkter som rens, skrubb og maske. Og de varer jo en stund.

Og jeg bruker merkene Decleor og MD Formulations som regnes som relativt dyre merker av mange.

Skrevet

Det aller meste fås kjøpt billigere på nett da :) Unødvendig å betale ekstra i norske butikker :(

Skrevet

Det aller meste fås kjøpt billigere på nett da :) Unødvendig å betale ekstra i norske butikker :(

Ja og takk gud for det. For hadde aldri betalt 500kr for en dagkrem hos en hudpleier. Det er jo helt vilt synes jeg.

Skrevet

Ja og takk gud for det. For hadde aldri betalt 500kr for en dagkrem hos en hudpleier. Det er jo helt vilt synes jeg.

Nei, ikke jeg heller. Da hadde jeg nesten ikke hatt råd til annet enn hudpleie :( Det er grusomt at det skal være så dyrt =/

Skrevet

Nei, ikke jeg heller. Da hadde jeg nesten ikke hatt råd til annet enn hudpleie :( Det er grusomt at det skal være så dyrt =/

De mister jo bare kunder egentlig for folk handler heller på nette for der er det mye billigere. Skulle jeg som deltid i butikk kjøpt kremer til 500 hadde jeg ikke hatt råd til å betale husleia.

Skrevet

De mister jo bare kunder egentlig for folk handler heller på nette for der er det mye billigere. Skulle jeg som deltid i butikk kjøpt kremer til 500 hadde jeg ikke hatt råd til å betale husleia.

Ja, det er mange av de som klager på det. At de mister mange kunder, men da får de heller finne på en annen løsning. Jeg kommer ikke til å handle i norske butikker så lenge jeg får samme varer på nett mye billigere :D

Ja, jeg er enig. Da hadde alle pengene gått til hudpleieprodukter. Jeg må da kunne ha fin hud uten å bli totalt robbet :)

Skrevet

Jeg tror at de taper penger på at mange kjøper produktene på nett heller enn i salongen, samtidig så vil det alltid være noen som ikke har problemer med å bruke så mye penger. Dette er med på å heve statusen til produktene, mer enn at produktet i seg selv er så fantastisk. Samtidig har wah wah vært smarte med å føre en del merker (økologiske blant annet) som ikke selges over nett.

Merket jeg fikk anbefalt heter "comfort zone" og selges ikke på nett. Jeg endte med å kjøpe en ansiktsrens til ca 450 kroner, "fordi en god rens var det viktigste av alt jeg kunne investere i når det gjaldt hud". Hadde ikke spesielt fet hud fra før, og har verken finere eller styggere hud nå etter å ha brukt rensen i et par måneder.

Tror dette er en bransje som er ekstremt god på markedsføring, som klarer å gjøre produktene sine ekslusive. Og vi jenter går rett på. Det som er dyrt er automatisk bra tenker vi. Det hadde vært interessant å kun vasket ansiktet med vann noen måneder og ta bilde for å sammenligne med når jeg har brukt svindyr rensemelk.

Skrevet

...

Merket jeg fikk anbefalt heter "comfort zone" og selges ikke på nett. Jeg endte med å kjøpe en ansiktsrens til ca 450 kroner, "fordi en god rens var det viktigste av alt jeg kunne investere i når det gjaldt hud". Hadde ikke spesielt fet hud fra før, og har verken finere eller styggere hud nå etter å ha brukt rensen i et par måneder.

Tror dette er en bransje som er ekstremt god på markedsføring, som klarer å gjøre produktene sine ekslusive. Og vi jenter går rett på. Det som er dyrt er automatisk bra tenker vi. Det hadde vært interessant å kun vasket ansiktet med vann noen måneder og ta bilde for å sammenligne med når jeg har brukt svindyr rensemelk.

Synes det var merkelig at hudpleieren sa at en god rens var det viktigste av alt å investere i, når det gjaldt hud. Jeg har alltid hørt (og lest) at Eks. fra bloggen til en hudpleier http://www.hudpleieogmakeup.com/hva-er-det-viktigste-innen-hudpleierutiner/

Hvis du skal investere i bare ett produkt; invester i en fuktighetskrem som passer din hudtype. Grunnen til det er at kremen skal ligge på huden hele dagen eller hele natten, og bør derfor være både tilpasset din hud og være av kvalitet. Deretter kommer øyekremen, toneren, og rensen til slutt. Ikke rekkefølgen i rutinen, men som investeringsobjekter

Dyre produkter er ingen garanti for bra hudpleie.

Jeg har vært borti mange av de dyre seriene som blir solgt i parfymeri, og de gjorde absolutt ingenting forskjell for huden min.

Har også prøvd merker som selges i hudpleiesalonger som f.eks. Dermalogica, Decleor, Matis, MD Formulations og Jan Marini, og med de har jeg sett en forskjell. Disse merkene er det jeg tenker på som "gode merker" - ikke de som selges på parfymeri. Heldigvis fås man kjøpt de billigere på nettet enn her i Norge. Det som fungerer aller best for min del (hud er forskjellig) er forresten MD Formulations.

Jeg har sett bloggere som har lagt ut "før og etter" bilder der de har brukt "gode merker", og det har vært forbløffende positive resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...