tonjemarie Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jeg og kjæresten skal bestille sydentur for sommerferien. Vi vurderer Maderia. Er dette et sted hvor det myldrer av pensjonister, eller kan det passe for et ungt par? Jeg finner ingen reisebrev, blogger el. på nettet om dette stedet.
Gjest Silvermist Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg og samboeren var på Madeira for et par år siden (vi er 26 og 31 nå). Hadde en helt fantastisk ferie! På vårt hotell var det faktisk en del pensjonister, men vi synes det var avslappende og herlig (reiste uspesifisert, havnet på 4+ hotell). Vi bodde en kort taxitur fra Funchal, hovedstaden, og der var vi blant annet på et supert utested med en overvekt av unge, lokale mennesker. Fikk litt sånn dirty dancing havana nights-feeling, veldig gøy:) Madeira er en fantastisk flott og variert øy, så dere bør absolutt leie bil en dag eller to, og kjøre rundt på øyen. Klima og natur var helt forskjellig på andre deler av øyen, så det var utrolig spennende å kjøre på oppdagelsestur. Fant masse idylliske perler hvor det nesten ikke var folk Vi dro på et ridesenter og ridde den ene dagen, det kan absolutt anbefales dersom du er hesteinteressert:) Shoppingen er bra, ikke noe spesielt billig, men mye å finne både i Funchal (det ligger en fantastisk undertøysbutikk der ), og på et svært kjøpesenter litt utenfor som jeg ikke husker hva heter. Kan absolutt anbefale Madeira til dere (med mindre dere leter etter noe i Ibiza-stilen e.l.), jeg har reist mye de siste årene, og dette er en av mine favoritt-ferier Endret 17. november 2010 av Silvermist
tonjemarie Skrevet 18. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2010 Tusen takk for bra svar! Da har vi bestilt 5 stjernes spahotell på Madeira. Gleder meg, og skal ta med meg tipsene dine på tur.
Miss Muffet Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Kan også anbefale Madeira, virkelig vakkert sted
Violet Hill Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Ser at du allerede har bestilt, men fikk lyst til å fortelle litt om min ferie på Madeira i 2006. Selve øya er kjempefin, det er et fantastisk planteliv der og fine fjellturer langs levadaene, som er et vannledingssystem. En morsom ting å gjøre er å ta taubane til Monte, se på kirken der og så kjøre slede ned til sentrum igjen Utelivet var så godt som dødt da vi var der, men vi dro på kino flere kvelder. Shoppingen er som nevnt over bra. En litt kjip ting er at venninnen min og jeg flere ganger ble utsatt for blotting og at menn fulgte etter oss når vi gikk ute om kveldene. Det la en slags demper på ferien... men jeg ville ikke hatt noe i mot å dra dit med kjæresten min en gang i fremtiden. God tur!
Gjest Silvermist Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Tusen takk for bra svar! Da har vi bestilt 5 stjernes spahotell på Madeira. Gleder meg, og skal ta med meg tipsene dine på tur. Ååhh...spahotell <3 Håper dere får en fantastisk tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå