Gå til innhold

Save The Date

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser det er flere som tilbyr såkalte "Save The Date kort"

De anbefales særlig til de som skal gifte seg midt på sommeren.

Er det noen som har brukt/skal bruke det?

Endret av bittebær
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg heller ha sendt ut invitasjonene i god tid. Eller ringt rundt, og satset på jungeltelegrafen... I vårt bryllup var det sånn at de som virkelig ville komme og de vi virkelig ville skulle komme hadde festet seg ved datoen. De som av en eller annen grunn ikke kunne komme pga andre planer selv om vi sendte ut invitasjonene fem måneder i forvegen, er nok de som uansett ikke hadde husket å skrive ned datoen om de hadde fått et "save the date" kort... :)

Artig vri, men veldig amerikansk kanskje, uten at det er noe negativt med det... :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi brukte ikke det, og som ab over så tror jeg ikke de som ikke kom hadde kommet om vi hadde brukt save the date-kort.

Jungeltelegrafen var svært aktiv da, både mine og hans foreldre spredde datoen rimelig kjapt til resten av familien. De aller fleste hadde fått beskjed lenge før invitasjonen kom.

Skrevet

Vil ikkje bruke pengar på dette. Dei viktigaste gjestane er alt informert, sjølv om det er 1,5 år til bryllaupet. Satsar på vi tek med datoen på neste års julekort, og sender invitasjonen 4-5 månadar før, så burde det holde.

Skrevet

Jeg har vært gjest i endel bryllup, og synes det holder om bryllupsdatoen nevnes i god tid. Ofte har det jo vært relativt nære venner eller familie som har giftet seg, og da har vi gjerne fått vite om bryllupsdatoen samtidig med forlovelse, eller straks de har bestemt dato. Føler ikke jeg trenger det skriftlig, er det et bryllup jeg ønsker å gå i passer jeg på datoen selv, i forbindelse med ferieplanlegging, viktige jobbting etc. V

Skrevet (endret)

Vi har blitt invitert i en rekke bryllup de siste årene, og det er bare ett av brudeparene som gav ut "Save the date"-kort, og da var bruden amerikansk.

Har ikke inntrykk av at det er vanlig med slike kort, jeg ville heller spart pengene, gitt muntlig beskjed til personer som er viktig for dere å ha i bryllupet og sendt ut innbydelser i god tid før bryllupet.

Endret av TheaH
Skrevet

Tror at save the date kort er veldig lite brukt i Norge. Det er mest en amerikansk ting å gjøre. Enig med de over. Bare nevn det for de som skal inviteres og vær ute i god tid med invitasjonene. Bryllup er dyrt nok som det er om man ikke skal være nødt til å sende ut unødvendig dill.

Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen!

Jeg synes det var såpass billig, så jeg vurderer det. Synes de var så søte! :sjenert:

Tenker jeg skal bestille bryllupspakken fra samme leverandør.

Er jo lenge til jeg skal gifte meg da. men begynner tidlig så jeg slipper å ende opp med å velge dyre alternativer på grunn av stress.

Skrevet

Vi har tenkt å lage invitasjoner ol. selv. Jeg har laget et "save the date" kort i samme stil som invitasjonene, men sender dette kun ut som en e-post.

Det blir derfor ikke noe dyrere og vi får samtidig gitt beskjed til gjestene om at de vil bli invitert og dato og sted for bryllup. Dette er særlig viktig ettersom det er en del gjester som må reise relativt langt for å komme i bryllupet.

Skrevet

Vi har brukt det - men bare til våre utenlandske gjester. Vi syns det blir for sent å gi nødvendig informasjon i innbydelsen, da mange skal reise langt, så til disse har vi laget Save-the-dates:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi brukte julekortene som en mulighet til å informere om det kommende bryllupet :)

Skrevet

Jeg skal bruke det til mine foreldre, det skal være min måte å fortelle dem det på, om forlovelsen :)

Skrevet

Vi brukte det fordi vi bor i utlandet og ville gifte oss der vi bor, så for at folk skulle kunne komme, ville de natruligvis ordne med fri etc. Vi sendte de ut i januar og bryllupet var i oktober. Vi kunne ikke sende invitasjonen da fordi vi på det tidspunktet ikke hadde avklart det meste av det som bør stå i en invitasjon.

Vi lagde noen morsomme kort selv med bilder av oss i en serie hvor vi hadde skrevet datoen i sanden på stranda. Printet det ut hjemme på magnetisk papir, kostet oss kanskje 200kr inkludert porto.

Fikk aldri noe inntrykk av at folk syntes det var unødvendig dill, fikk veldig mange positive kommentarer på hvor artig det var å få et sånt kort. Hvis andre er som meg, så glemmer jeg fort en dato som blir sagt i forbifarten. En save-the-date email er selfølgelig også en god ide, men vi gjorde ikke det pga mange eldre gjester som ikke bruker email. Skulle jeg giftet meg hjemme med familie og venner i nærheten, hadde vi ikke trengt save-the-date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...