Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Det er altså 23 dager siden den ble sendt,og jeg synes dette tar aaaalt for lang tid. Har mailet med dem (kvikk til å svare på mail,pluss for det) En mnd siden jeg bestilte. De rådet meg til å stikke på posthuset og få dem til å spore pakken utifra navnet mitt.. Kan de det da? Noen andre som har opplevd utrolig treig levering og hva har dere gjort da? Dritalei av å vente på varer verdt over 1000spenn.....Blir jo litt redd for at det er tusen spenn rett i dass.
Gjest gabriela Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Jeg har jobbet med post, og på en post i butikk har de ikke mulighet til det i alle fall. Uansett ville jeg ringt posten og hørt hva du skal gjøre.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Den ene gangen jeg bestillte fra feelunique for rundt 2000 kr, tok det faktisk rundt en mnd før jeg fikk pakken. Det var sporingsnummer på den så jeg kunne sjekke hvor den var til enhver tid. Feelunique hadde sendt den med en gang jeg hadde lagt inn bestilling, men av en eller annen grunn lå den sinnsykt lenge en eller annen plass i Storbritannia å ventet på å bli sendt til Norge. Det var det som tok tid. Etter at den var kommet til Norge fikk jeg den ikke så lenge etter. I mellomtiden hadde jeg bestillt flere mindre pakker fra feelunique for noen hundre kroner, og begge de kom leeenge før den store pakken. Merkelige greier. Kanskje det tar ekstra lang tid når pakken er stor og verdifull? Bestillte forøvrig ei rettetang derfra en annen gang, til ca. en verdi av 1000 kr. Tok ikke så lang tid da heller. Kanskje det bare tar lang tid når pakken er stor...?
Yasi Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Det er altså 23 dager siden den ble sendt,og jeg synes dette tar aaaalt for lang tid. Har mailet med dem (kvikk til å svare på mail,pluss for det) En mnd siden jeg bestilte. De rådet meg til å stikke på posthuset og få dem til å spore pakken utifra navnet mitt.. Kan de det da? Noen andre som har opplevd utrolig treig levering og hva har dere gjort da? Dritalei av å vente på varer verdt over 1000spenn.....Blir jo litt redd for at det er tusen spenn rett i dass. Det der er helt normalt. Det er pga tollen. De skriver jo ikke ned verdien Den er nok rett rundt hjørnet skal du se.. Men kan jo ringe posten også hvis du ønsker
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar Ringte posten som satte meg over til toll-folka. Viste seg at pakken har ligget i Oslo i 14 dager fordi de manglet fødselsnummer mitt.. :klø: Og det var flaks at jeg ringte for fristen gikk ut idag og de hadde kommet til å retunert den imorgen. Men nå er den på vei
Yasi Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar Ringte posten som satte meg over til toll-folka. Viste seg at pakken har ligget i Oslo i 14 dager fordi de manglet fødselsnummer mitt.. :klø: Og det var flaks at jeg ringte for fristen gikk ut idag og de hadde kommet til å retunert den imorgen. Men nå er den på vei Oiii, det er første gang jeg hører noe sånt! Lønner seg å ringe ja Fint det ordnet seg da
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Oiii, det er første gang jeg hører noe sånt! Lønner seg å ringe ja Fint det ordnet seg da Var visst fordi det er første gang jeg får tilsendt noe som er verdt over 1000kr..Så neste gang jeg bestiller noe over det så vil det ikke være noe problem.
Yasi Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Var visst fordi det er første gang jeg får tilsendt noe som er verdt over 1000kr..Så neste gang jeg bestiller noe over det så vil det ikke være noe problem. Greit å vite
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 litt på siden av tråden kanskje, men blir det ikke veldig mye toll og moms på pakker i den prisklassen? Lønner det seg allikevel?
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 litt på siden av tråden kanskje, men blir det ikke veldig mye toll og moms på pakker i den prisklassen? Lønner det seg allikevel? Det får du tilbakebetalt av feeluniqe
Gjest gabriela Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 litt på siden av tråden kanskje, men blir det ikke veldig mye toll og moms på pakker i den prisklassen? Lønner det seg allikevel? Uansett om det ikke hadde blitt tilbakebetalt av FeelUnique, sparer du alikevel penger. Du slipper å betale fortollingsprisen på 110 kroner flere ganger
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar Ringte posten som satte meg over til toll-folka. Viste seg at pakken har ligget i Oslo i 14 dager fordi de manglet fødselsnummer mitt.. :klø: Og det var flaks at jeg ringte for fristen gikk ut idag og de hadde kommet til å retunert den imorgen. Men nå er den på vei Haha nesten samme hente kjæresten min. Hadde handla noe på ebay. De mangla ikke fødselsnr, men de mangla kvittering o_O Han hadde og ventet kjempelenge, og det var like før de sente pakken tilbake. Sykt, man kan da ikke vite hva de mangler om de ikke sier i fra.
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Haha nesten samme hente kjæresten min. Hadde handla noe på ebay. De mangla ikke fødselsnr, men de mangla kvittering o_O Han hadde og ventet kjempelenge, og det var like før de sente pakken tilbake. Sykt, man kan da ikke vite hva de mangler om de ikke sier i fra. Ja jeg vet! Hehe,de sa det skulle ha blitt sendt et brev til meg som etterlyste infoen de trengte men det har ikke jeg fått..får det vel ETTER pakken har kommet.
Kløftfrid Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Eg bestilte Osis Dust it hårpudder og det var "dispatched" den 26. oktober, har endå ikkje mottatt det. Er det vanleg at det tek så lang tid? No var summen på mi vare langt under 200 kroner.
Sunniva81 Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Det får du tilbakebetalt av feeluniqe Hvordan gjør du det da? Skriver mail til de og spør om å få tilbake betalt tollen? Måtte betale 176kr når jeg henta ut pakken i dag Ikke mye å klage over det syns jeg,men likevell.
jennyo Skrevet 17. november 2010 #16 Skrevet 17. november 2010 Hvordan gjør du det da? Skriver mail til de og spør om å få tilbake betalt tollen? Måtte betale 176kr når jeg henta ut pakken i dag Ikke mye å klage over det syns jeg,men likevell. Her en en grei forklaring til hvordan det gjøres. Er ganske enkelt http://www.hildechristina.com/how-to-tilbakebetaling-av-tollmoms-fra-feel-unique
Sunniva81 Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 Så genialt! Takk, skal ordnes i morgen.
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #18 Skrevet 17. november 2010 Eg bestilte Osis Dust it hårpudder og det var "dispatched" den 26. oktober, har endå ikkje mottatt det. Er det vanleg at det tek så lang tid? No var summen på mi vare langt under 200 kroner. Da jeg mailet med feeluniqe så sa de at jeg måtte ta kontakt når det hadde gått over 21 dager siden "dispatched"..ikke at de fant ut så mye siden jeg ringte posten selv og så til toll-folka som fant pakken. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha begynt å undersøkt slik at pakken ikke ligger i Oslo av en eller anne grunn og så blir retunert over sølepytten. Jeg er faktisk såpass pirkete at jeg mener de bør overholde leveringsfristen som er på 11 dager som de sa i en mail til meg..
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #19 Skrevet 17. november 2010 ... Jeg er faktisk såpass pirkete at jeg mener de bør overholde leveringsfristen som er på 11 dager som de sa i en mail til meg.. Skrev de en leveringstfrist på 11 dager til deg? I mailer til meg har Feelunique skrevet: "Standard delivery time to Norway is 5-7 working days. If you have not received your item(s) within 15 working days, please contact us on [email protected]. ". Merk at det er arbeidsdager som gjelder, dvs. hvis man ikke har fått pakken etter ca. 3 uker, ber de oss kontakte dem. De fleste nettbutikker skriver ofte noe om antatt leveringstid. Vanlig leveringstid bruker å være fra 1-3 uker. Nå når julehandelen har begynt, må man regne med endel forsinkelser. Det er ikke Feelunique (eller andre nettbutikker) som bestemmer den reelle leveringstiden. De kan gi en antydning (som Feelunique har gjort ovenfor meg). Eneste de har kontroll på er forsendelsesmåte (man må betale ekstra for hurtigere levering) + hvor rask de er til å sende den. Når pakken er sendt, er det andre forhold som "råder".
Gjest Uglefot Skrevet 17. november 2010 #20 Skrevet 17. november 2010 Skrev de en leveringstfrist på 11 dager til deg? I mailer til meg har Feelunique skrevet: "Standard delivery time to Norway is 5-7 working days. If you have not received your item(s) within 15 working days, please contact us on [email protected]. ". Merk at det er arbeidsdager som gjelder, dvs. hvis man ikke har fått pakken etter ca. 3 uker, ber de oss kontakte dem. De fleste nettbutikker skriver ofte noe om antatt leveringstid. Vanlig leveringstid bruker å være fra 1-3 uker. Nå når julehandelen har begynt, må man regne med endel forsinkelser. Det er ikke Feelunique (eller andre nettbutikker) som bestemmer den reelle leveringstiden. De kan gi en antydning (som Feelunique har gjort ovenfor meg). Eneste de har kontroll på er forsendelsesmåte (man må betale ekstra for hurtigere levering) + hvor rask de er til å sende den. Når pakken er sendt, er det andre forhold som "råder". 10-12 arbeidsdager var det ei fra feeluniqe skreiv til meg. Og ja,det er mange forhold som spiller inn men jeg mente vel mer at når pakken ikke har kommet innen 21 dager så synes jeg det er på sin rette plass å etterlyse pakken/mase og godt var jo det ellers hadde pakken blitt retunert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå