AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Vi har planlegger å få barn. Da vil vi trenge større plass. Har en enebolig på 98 kvadrat over to etasjer. Tenker på å bygge ut huset. Noen nom har litt kunnskap om hva dette vil koste minimum? Vet det er vanskelig å svare på.. Men hva tror dere minst det vil komme på?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Jeg ser for meg minimum 500 tusen.
Gjest Spinell Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Litt avhengig av hvor man leser, så dukker det ofte opp tommelfingerregler på 15 - 20.000 kr per m2. Prisen avhenger av hvor mye egeninnsats en selv kan legge i det, hvilke typer rom en skal bygge (skal du f.eks bygge et ekstra bad blir det dyrere enn om det kun er soverom som skal bygges), om det må sprenges, materialer og arkitektoniske løsninger osv. Et bittelite påbygg blir dessuten mye dyrere per m2 enn et større påbygg, blant annet fordi mye av grunnlagsarbeidet må gjøres uansett, yttervegger er dyrere enn innervegger osv.
Octavia Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Igjen henviser jeg til et spesialforum om dette emnet, Byggebolig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå