Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er rimelig grønn når det kommer til data osv.

Har nå mottatt to viktige bøker på mail - både som pdf- og zip-fil (jeg har ingen anelse hva dette er engang hehe).

1) hvilke alternativ skal jeg velge; pdf eller zip?

2) hvordan får jeg lagret disse bøkene permanent på pcn? når jeg forsøkte å lagre en av de kom jeg inn på et program som jeg måtte batale for om 30 dager eller noe slikt.. ?? vil helst ikke det hehe..

Noen som kan hjelpe en håpløs databruker ?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PDF er jo leseverktøy som regel.

ZIP filer må du pakke ut eller extract. Du kan bare dra det over i en mappe på pc'n og lagre det der.

Skrevet

hmmm... pakke ut? extract? hehe...

Men - ok. Jeg kan dra zip-filen over til et dokument? Da gjør jeg det :)

Om jeg senere vil sende de videre på mail så gjør jeg bare som vanlig; legge de til som vedlegg slik de er?

Herregud - ja - jeg vet jeg er håpløs på dette her :P

Takk for hjelpen :)

Skrevet

for å se PDF-filer må du ha en PDF-leser. du kan for eksempel laste ned Adobe Reader gratis her. etter denne er innstallert, trenger du bare å trykke på PDF-fila og den vil åpnes i PDF-leseren.

ei ZIP-fil må du altså pakke ut. til det trenger du et program som kan pakke ut filene (f.eks. WinRAR eller WinZip), men hvis du kjører enten Windows Vista eller Windows 7 tror jeg dette er integrert i operativsystemet. i så tilfelle vil det stå en eller annen plass "Pakk ut filene"/"Extract files" når du har lastet ned ZIP-fila. trykk på den knappen og fila vil bli "pakket ut", og bli til en vanlig tekstfil som du kan åpne i skriveprogrammer og lignende.

Skrevet (endret)

dobbelpost :sjenert:

Endret av madison rose
Skrevet

Tusen takk!!!

Har lastet ned fra linken din nå madison rose :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...