minniepus Skrevet 13. oktober 2003 #1 Skrevet 13. oktober 2003 Heldigvis er det litt tid (= lenge) igjen til vi trenger å sette opp noe sånt, men jeg ser at mange andre opererer med lengde på middagen allerede. Åssen i huleste regner dere ut det? Setter man seg ned og spiser litt, mens man spiller av nyttårstalen til Kongen o.l. innimellom og timer det hele?
Gjest Muppi Skrevet 13. oktober 2003 #3 Skrevet 13. oktober 2003 Vi var i møte med kontaktpersonen vår i Oslo Militære Samfunn, og han fortalte oss att hver tale tar gjennomsnitltig 10 min, og att vi da med ca 12 taler, forrett hoved rett, ost og dessert tok ca 4,5 timer. Han har arrangert en haug med brylluper så da bare stoler jeg på ham.
Gjest MrsL Skrevet 13. oktober 2003 #4 Skrevet 13. oktober 2003 Setter man seg ned og spiser litt, mens man spiller av nyttårstalen til Kongen o.l. innimellom og timer det hele?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #5 Skrevet 14. oktober 2003 Det er jo en del som har erfaring fra å ha hatt bryllup tidligere. Dessuten kan (og bør) man begrense talerne ganske mye (både i tid og i hvem som får tale under middagen. Alle kan heller få mulighet under kaffen). Det mener jeg er en av de viktigste oppgavene for en toastmaster. Ut i fra dette kan man enkelt i samråd med kjøkkenbetjeningen lage en tidsplan som kan følges.
minniepus Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2003 Så da kan man jo egentlig ikke sette opp noe tidsskjema før gjeste- og talelistene er klare?
Gjest Muppi Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Det var jeg som skrev 12 taler. Mine to forlovere Min kjæres to forlovere Min far Hans mor velkommen til bords takk for maten meg ++
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Vi kommer til å sette opp tidsskjema før gjestelisten er klar. Under middagen skal vi bare ha "standard-taler": Brudens far/foreldre, brudgommens far/foreldre, brud, brudgom og forlovere (noen jeg har glemt?) Så er det bare å gi alle et antall minutter - og så er planen klar.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 12 taler, middag på 4,5 timer!!! Stakkars gjester!! Middag på 3 timer bør være maks, da er alle slitne! HVorfor ikke ta noen taler senere? Ellers er 10 min pr tale en grei regel.
minniepus Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2003 Hvor lang tid setter man av til å spise, altså middag uten taler?
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #13 Skrevet 14. oktober 2003 10 minutter ganger 12 talere..... det er to timer med ren prating da, i Muppi sitt bryllup...... :o
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #14 Skrevet 14. oktober 2003 De som angivelig skal holde tale hos oss er brudens mor og brudens far, brudgommens mor og brudgommens forlover. Sikkert en av brudens tanter også. så hvis jeg slenger på en ekstra blir det seks taler. Det holder leeeenge.....
minniepus Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2003 Hos oss blir det kanskje: brudgom, forlovere og brudens far = obligatoriske Bruden? Brudgommens mor? (litt taletrengt) = ca 6 Så kommer det sikkert en sang fra hans besteforeldre, og kanskje fler. 1 - 1 1/2 time taler og sanger?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #16 Skrevet 14. oktober 2003 De som angivelig skal holde tale hos oss er brudens mor og brudens far, brudgommens mor og brudgommens forlover. Sikkert en av brudens tanter også. så hvis jeg slenger på en ekstra blir det seks taler. Det holder leeeenge..... Hvorfor skal begge foreldrene dine holde tale???
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #17 Skrevet 14. oktober 2003 Det er stor forskjell på å høre på en som prater i ti minutter, og å være med på å synge en sang som tar to....
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #18 Skrevet 14. oktober 2003 skal mange av dere bruder holde tale for deres kjære
Gjest Muppi Skrevet 14. oktober 2003 #19 Skrevet 14. oktober 2003 Ser att folk er sjokkert over middag på 4,5 time, men dette er visst helt normalt i store bryllup i Oslo Militære Samfunn i følge han som vi hadde møte med. Alle bryllup jeg har vært i har vært store og middagen har også vart i mange timer. Men, med nydelig mat, god vin, muligheter til å ta seg en sigarett og hyggelige mennesker man sitter med ved de runde bordene tror jeg dette blir superhyggelig. Så dere som syns det er synd på gjestene som kommer i vårt bryllup kan jo bare være glade for att dere ihvertfall slipper!! :D Og ja, alle fire forlovere vil holde tale, da de alle er forlovere for oss av forskjellige grunner.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #20 Skrevet 14. oktober 2003 De som angivelig skal holde tale hos oss er brudens mor og brudens far, brudgommens mor og brudgommens forlover. Sikkert en av brudens tanter også. så hvis jeg slenger på en ekstra blir det seks taler. Det holder leeeenge..... Skal ikke brudgommen holde tale??? Eller du for den saks skyld? Trodde alle brudgommer gjorde det, jeg. Tør han ikke, eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå