Gå til innhold

Klesbutikker med ærlig betjening, finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

IKKE stol på det morra de sier, heller ikke de damene på klesbutikken. Du ser helt forferdelig ut i det antrekket, ALT er feil!

For desværre kommer de til å si at det ser fantastisk bra ut uansett hva faen du tar på deg.. Og det irriterer meg helt sykt, for av og til er jeg usikker på hva folk mener om det jeg har på meg. Men uansett hva jeg har på meg når jeg spør kommer butikkpersonalet til å syntes det er helt fantastisk..

Jeg blir så irritert, finnes det ikke en butikk det folk faktisk har peiling og tør og si det de mener?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dra med en venninne som tør å si ifra både når noe ser helt jævlig og helt fantastisk ut?

Skrevet (endret)

Jeg jobber i klesbutikk og er ærlig. Men nå har jeg ikke jobbet der lenge og er bare deltid, kanskje jeg rett og slett ikke har fått den sleipe salgspersonen over meg (enda?)Skal heldigvis ikke jobbe der stort lenger.

Men ja - jeg er helt ærlig og prøver alltid å hjelpe kunden til å finne noe som ser bra ut på henne. Hvis hun tar på seg en genser, og vil ha min mening, så gir jeg henne min mening. Synes jeg ikke genseren passer henne, sier jeg noe som "Det var kanskje ikke helt din fasong, men jeg har en lignende du kan prøve, som jeg tror vil passe bedre" eller "den fargen stod ikke helt til huden/håret, la oss prøve en varmere farge?" Og NEI, de nye klesplaggene som jeg finner til kunden er heller ikke tre ganger dyrere. Men jeg er HELT enig med deg TS, synes det er mange sånne selgere. Blant annet min sjef, som igjen kjefter på meg for å ikke være mer lik henne.

Endret av seilice
  • Liker 2
Gjest Eventyr3
Skrevet

men som du sikkert vet så leker ikke butikkene "butikk". de er butikker. og der er det en ting som teller. og det er flooos.(penger.)

så klart vil de si at du ser lekker ut. hvis de sier det motsatte så vil jo ikke du legge igjen penger.

ærlighet passer bare med kjærlighet.

business er business :P , ikke ta det personlig som man sier.

Skrevet

Business er business ja. Men virkelig god business er når man får fornøyde kunder som kopmmer tilbake og totalt over lang tid legger igjen mye penger. Framfor de som kanskje bruker 3 ganger så mye på et kjøp, men aldri kommer tilbake.

Ja til flere klesbutikkansatte som sier (på en hyggelig måte) om det man prøver ikke passer, og kommer med bedre forslag :jepp:

Gjest Eventyr3
Skrevet

Business er business ja. Men virkelig god business er når man får fornøyde kunder som kopmmer tilbake og totalt over lang tid legger igjen mye penger. Framfor de som kanskje bruker 3 ganger så mye på et kjøp, men aldri kommer tilbake.

Ja til flere klesbutikkansatte som sier (på en hyggelig måte) om det man prøver ikke passer, og kommer med bedre forslag :jepp:

Ja jeg er helt enig med deg. det er en enda bedre taktikk å kjøre.

men det forandrer ikke det jeg sa.

uansett hvor hjelpsomme de er, så er det av en grunn og det er penger.

dessuten, så er ikke dette en debatt om hvordan man skal drive business.

jeg ville bare opplyse folk som er oppgitte over butikkansatte som lyver til dem. at ikke bør ta det personlig eller noe sånt.

på samme måte som hvis du spør bakern om brødet hans er godt så svarer han jo så klart ja! :P så det er egentlig ikke vits å spørre dem lol.

mitt poeng er, uansett hva de sier eller hvor hjelpsomme de er, så er det av en grunn som sagt.

Skrevet

Jeg er deltidsansatt i en stor kjede, og jeg vil aldri si at jeg lyver. Men jeg ser veldig an kunden. Dersom en kunde kommer ut og det er tydelig at hun ønsker min mening, så sier jeg rett ut hva jeg mener, og nevner et annet alternativ. Dersom kunden sier at " jeg synes denne var litt fin, hva synes du?" da kan jeg ikke si at jeg ikke synes det passet. Jeg prøver alltid å se an den enkelte kunde. Jeg lyver aldri, men jeg kan heller ikke mane frem mine personlige meninger slik det passer meg. Så det kommer veldig an på kunden...

Skrevet

da har du nok møtt på ansatte som ikke er dedikerte, hverken i sin jobb eller dets kunder. Hadde ikke handlet der igjen.

Det finnes ansatte som er ærlig, som skal dekke ditt behov som kunde, som har som mål at du blir stamkunde å tar med dine nærmeste oxo. Som vil ha en kontinuelig diskusjon/kontakt, slik at man føler seg nesten litt hjemme.

Man skal ikke rakke ned om noe ikke er pent på, heller komme med andre alternativer, og vise til andre butikker/konkurenter slik at kunden vet at du er til å stole på. Smaken som baken, delt i 2.

Man vil jo oxo ha kunder som stiller krav synes jeg... Man leker ikke butikk, man skal være kjøpmann. Proff og personlig, men ikke privat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...