Gå til innhold

Jobbe 6 av 10 mnd - foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting, man må jobbe 6 av 10 mnd før termin for å få foreldrepenger. Må man jobbe hele disse mnd? Tenker da spesielt på første og siste av disse mnd om man jobber akkurat 6 mnd i strekk, og ikke mer.... Eller holder det at man har hatt inntekt i 6 mnd, uavhengig av når i disse mnd man har jobbet. Har jobbet deltid og som vikar i et par av mine 6 mnd, nærmere bestemt den første og den siste av månedene, men jeg har hatt inntekt og har lønnsslipper fra 6 mnd. Holder dette, eller kan jeg få trøbbel meed NAV om jeg ikke har jobbet hele månedene?

Håper noen forsto hva jeg mente, og kan hjelpe meg litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fel tråd

Endret av Rosalie
Skrevet

Hvis du begynner 12.06.2010 og avslutter 06.12.2010 så har du ikke jobbet seks måneder, men fem måneder og en del dager.

Har du jobbet: 12.06.2010 - 30.06.2010 + 12.08.2010 - 31.08.2010 + 4 fulle måneder, har du heller ikke jobbet seks måneder.

Vet ikke om det er dette du ville ha svar på da jeg har litt problemer med å skjønne hva du vil fram til :klø:

Skrevet

Takk for svar :) Ikke helt det jeg mente, men nesten... Dersom man jobber deltid i en periode på 6 mnd, men ikke jobber de første par dagene i den første mnd, eller de siste dagene i den siste mnd; har man da jobbet 6 av 10 mnd, i og med at man har vært ansatt og lønnet i 6 mnd?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...