Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Fremhevede innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet (endret)

Vi har hatt mange dommedager oppgjennom, å ingen av dem har til nå blitt virkelighet.

Men hva om jorden faktisk går under om 2 år. At forskerene fant ut at det var en komet eller noe på vei mot oss, uten at vi kunne gjort noe som helst for å beskytte oss, hva ville du gjort ?

Hvordan tror du verden ville reagert ? Ville vi flyktet(prøvd) ville vi alle slutta på jobb / skole å tilbrakt tiden med venner og familie?

Hva ville skjedd med lover og regler, ville det fortsatt som før, eller kunne vi gjort som vi ønsket?

Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Mulig jeg ville blitt veldig deprimert. To år er lang tid å ikke gjøre noe, men for kort tid til å legge ordentlige planer.

Men heldigvis så er jeg nå ganske sikker på at vi som lever i dag aldri kommer til å bekymre oss for akkurat dette. Men tenk, om noen år er det noen som kanskje kommer til å oppleve noe sånt ? Siden jorden en dag vil gå under, eller?

Endret av Lebewesen93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja OMG! Jeg er bare 20 år... det blir bare so unfair hvis jeg skal plutselig dø i en alder av 22. Jeg mener alle de tingene jeg ikke får gjøre i mitt liv liksom. Hva med graden jeg nå sliter meg gjennom... jeg får liksom ikke brukt den da.

Det hadde vært KRISE!!!

Skrevet

Jeg hadde rolig akseptert situasjonen og brukt ekstra tid framover med unger og familie.

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg hadde også vært rimelig deppa over å måtte gå glipp av så mye i ung alder. Så hadde jeg droppet det meste av ansvar (utdanning og skole) og gjort det jeg ville. Hva ellers skulle man gjort?

Hadde sikkert vært mange som hadde løpt rundt og hevnet seg på folk de hater før de dør, plyndring og voldtekt og slikt...Hadde nok prøvd å unngå slike områder. (tviler på at hele politistyrken hadde brydd seg om jobben også) Ser for meg kaos.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg ser for meg massepanikk på ene siden der media hauser opp. Verden går under om to år, og jeg klarer ikke helt se for meg hvordan det hysteriet vil utarte seg. På annen side ser jeg for meg at noen bare tror det er tull og bare avfeier det hele.

Vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Ingen anelse.

Skrevet

Vet ikke helt jeg..

Hvis jeg visste at det ville skje så hadde jeg vært mest mulig sammen med familien og venner og gjort mest mulig positivt i ventetiden og være samlet med familien når det skjer. Samtidig hadde det væt grusomt å vente på utslettelsen. Så på den annen side hadde det kanskje vært best å ikke vite noe.. og leve som vanlig til the big bang slo til.

Huff, jeg vet ikke..

Skrevet

Jeg tror jeg bare hadde latt verden gå sin gang. Hadde nok enkelt og greit fortsatt hverdagen min, for til tross for at verden ville gått under er jeg ganske så sikker på at de som evt hadde makt o.l. ville tenkt på det som enda en sitasjon for å tjene penger o.s.v Dessuten er to år ganske så lenge, mye kan skje på den tid for å si det slik.

Skrevet

Dette har vi da drilla på i flere år allerede. Tilkall Bruce Willis (Armageddon), Pierce Brosnan (Dante`s Peak), John Cusac (2012) og Will Smith (Independence Day) og problem solved :5:

Skrevet

Jeg hadde håpet at myndighetene kunne klart å holde alt under kontroll, og at ting kunne gå mer eller mindre som normalt slik at vi kunne ha det så bra som mulig helt frem til smellen...

Hvis kaos bryter løs og ingen møter opp til jobb lengre ville vi ikke hatt noen som produserte mat, ingen butikker, kraftledninger ville falt ned og ville vært uten strøm, ingen ville vært på oljeplattformene lengre så å kjøre bil for å besøke familien kunne man jo bare glemt...osv.

Det ville blitt to jævlige år på flere enn en måte!!

Skrevet

Det første som slo meg da jeg leste spørsmålet er at jeg slett ikke er sikker på at myndighetene ville fortalt at dette kom til å skje. Som flere av dere nevner er det ikke usannsynlig at det ville brutt ut fullstendig kaos, og å hemmeligholde det kunne reddet liv og bidratt til å holde samfunnet gående.

Men hva jeg ville gjort om jeg fikk beskjeden? Jeg aner ikke. Har ikke peiling. Tatt opp et digert lån med to års betalingsutsettelse, kanskje? ;)

Skrevet

Håper hele verden hadde tatt fri! Fri strøm av penger,mat og champagne.Eller,dropp pengene,alt er gratis! Party i to år og det hele avrundes med et fyrverkerishow uten like.

Tror de fleste hadde tenkt hva pokker er meningen med å forsette som før?

Skrevet

Håper hele verden hadde tatt fri! Fri strøm av penger,mat og champagne.Eller,dropp pengene,alt er gratis! Party i to år og det hele avrundes med et fyrverkerishow uten like.

Tror de fleste hadde tenkt hva pokker er meningen med å forsette som før?

Håper den var ironisk? Penger ville mistet verdien når det ikke jobber noen i banker eller butikker. Matlagrene ville nok fort gått tomme fordi folk ville hamstret og raida, i tillegg ville masse av maten blitt dårlig fordi både strømleverandørene og fryserreparatørene bestemte seg for å feste i to år. Man kunne vel finne mat andre steder, men med hverken biler som får bensin, fungerende kollektivtrafikk og kamp om de godene som finnes, så kunne det nok blitt en utfordring. For ikke å snakke om at hvis alle som jobbet i aviser, TV, radio, nettsteder og andre informasjonskanaler hadde gitt opp jobben sin, så ville de fleste blitt rimelig lost etterhvert.

Skrevet

Håper den var ironisk? Penger ville mistet verdien når det ikke jobber noen i banker eller butikker. Matlagrene ville nok fort gått tomme fordi folk ville hamstret og raida, i tillegg ville masse av maten blitt dårlig fordi både strømleverandørene og fryserreparatørene bestemte seg for å feste i to år. Man kunne vel finne mat andre steder, men med hverken biler som får bensin, fungerende kollektivtrafikk og kamp om de godene som finnes, så kunne det nok blitt en utfordring. For ikke å snakke om at hvis alle som jobbet i aviser, TV, radio, nettsteder og andre informasjonskanaler hadde gitt opp jobben sin, så ville de fleste blitt rimelig lost etterhvert.

Det var ment som et humoristisk svar..

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Men hvem hadde orket å jobbe i f.eks banken når jorden skulle gått under om 2 år? Jeg hadde nok sitti å sett på klokken hele tiden, telt ned til dommedag, nei uff.

Også ser jeg for meg alle de selvmordsbombene som ville hvert rundt om.

En ting er sikkert, da. Jeg skulle kost meg med :sjokolade: med GOD samvittighet! Skulle lagt på meg 300 kilo, å det med glede.

haha, så hadde det ikke blitt dommedag alikevel,shiiiiit :murvegg:

Skrevet

Tatt ut alle pengene jeg hadde hatt i banken, og tilbragt tiden med sønnen min. Vi skulle gjort mye spnnende!

Jeg ville hatt litt problemer med at jeg skal dø som 23. Så mye jeg skal gjøre før jeg dør, men ville tatt meg sammen for sønnen min.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg ville blitt kjempesint, jeg har alt for mye jeg skulle gjort i livet, da er jo alt jeg har jobbet for totalt bortkastet.

Tror jeg ville brukt mye tid med de jeg er glad i iløpet av de to årene. Tatt flere sjangser og prøvd å leve helt fri.

Endret av Raindrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...