AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Hei, jeg og kjæresten min skal flytte ut. Jeg er 17år, mens han er 18. Men hvis man får på videregående må man utfylle disse kravene; - Skolen ligger mer enn 40km fra foreldrehjemmet - Reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur/retur - Det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen, for eksempel sykdom eller funksjonshemming Han oppfyller ingen av disse kravene, men så er jo han 18år(2.klassing droppa ut 1.året så skulle egentlig gått i læra). Hvordan er det egentlig da?
HopelessFear Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 De samme reglene gjelder for attenåringer. Men om han er arbeidsledig, så får han trygd.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 uffda, hvordan er dette med trygd da? :/
HopelessFear Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg er ikke sikker på hvordan det er med vanlig trygd. (Er atten selv og lever på halv uføretrygd + jobb.) men det er ikke så veldig mye en lever av nei. Det er også en mulighet å søke om studielån om han ønsker å ta mer utdanning.
HopelessFear Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Glemte også å nevne at en muligens kan få vanlig stipend (avhengi av foreldres intekt.)
Gjest Coarvi Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 uffda, hvordan er dette med trygd da? :/ Vel, eh, har han noen grunn til å få trygd? Hvorfor kan dere ikke bare jobbe, eller bo hjemme?
Rosalie Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 De samme reglene gjelder for attenåringer. Men om han er arbeidsledig, så får han trygd. Hvis han har tjent nok, ja. Man får ikke dagpenger bare kastet etter seg. Trådstarter: Kjæresten din kan ta opp studielån, også kan han ta seg jobb ved siden av skolen. Eller han kan bo hjemme til han er ferdig med videregående hvis han syns det blir for kjipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå