AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 I sommer så var det en nabo som fikset litt i leiligheten min. Han fikk betalt. Nå kommer han og kona og vil at jeg skal passe ungene på 2 og 6 fra fredag til søndags kveld. Det har jeg ikke noe lyst til. Ikke har jeg peiling på barn og jeg vil helst være alene og gjøre det jeg vil. Og kan ikke helt si at jeg ser at jeg har tid heller. Er det ikke mye styr med en på 2 år da? Tenk om det skjer noe? Er slikt jeg tenker og ikke har jeg noe lyst å kle på, vaske og "plukke opp" etter fremmede unger heller. Dette finner de seg tydligvis ikke i og mener jeg er både egoistisk og urimelig og de sier at det er siste gang de gjør noe for meg noe mer. Er jeg virkelig så ille? Skylder jeg dem noe som helst? Mannen gjorde en jobb og fikk betalt. Og dette er også bare en nabo jeg har hilst på nå og da og tatt en "kaffeprat" med. Vi er ikke venner sånn heller.
Gjest Villrips Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Du skylder dem ingenting. Som du sier, mannen fikk betalt for jobben han gjorde. Ikke ditt problem at dama ikke klarer å finne barnevakt. 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Sånn jeg ser det, skylder du dem ingenting. Men kanskje de ikke har så mange andre å spørre, å siden de satte av tid til å hjelpe deg en gang, tenkte de at du kunne / ville gjøre det for dem nå. Men sånn sett forstår jeg deg godt, jeg ville aldri passet en fremmed unge en hel helg. Det er tross alt ganske mye ansvar å legge over på en så og si fremmed person, å jeg skjønner ikke hvordan noen kan gå bort til en de såvidt snakker sammen å spørre om hun kan være barnevakt en hel helg. Jeg hadde aldri turt å sitte barnevakt så lenge en gang, da måtte det hvert for nevøen min, men han kjenner jeg så godt.
Glitnir Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Det fremstår jo veldig spesielt at de spør noen de knapt kjenner om å passe deres to barn i en hel helg. Skjønner ikke at de tør en gang, de aner jo ikke noe om hva slags person du er. Og har du betalt ham så "skylder" du selvsagt ikke noe.
Mann_30 Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Tja, du kan jo be om at han skal betale deg? 2000 kroner for helga, tenker jeg er passe?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Altså. De spør deg. Du kan si nei. At du betalte for en jobb. Var det hvitt eller svart? Var det full pris som du måtte ha betalt et firma? Hmm. Kan hende du skylder de en gjentjeneste. Pst. Barn i den alderen betyr jobb.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Når man betaler for seg skylder man ikke en tjeneste tilbake i tillegg. Hvis du fikk en spesielt god pris, kan de evt spørre om du kan gi dem en spesielt god pris på barnepasset. Men det høres jo litt spesielt ut å forsøke å lempe ungene sine over på bekjente, ikke alle kan rå med unger. Jeg hadde aldri i verden passa en toåring en hel helg, uansett hvor stor tjeneste de hadde gjort meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå