Gå til innhold

Friår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leker med tanken om et friår- eller nærmere bestemt halvår før det elste barnet vårt beynner på skole.

Er det noen med erfaring som vil dele?

Med fri tenker vi på: permisjon fra jobb, reise (i Norge i hovedsak) og mest av alt ha tid til hverandre og oppleve ting sammen.

Alle innspill tas imot med takk!

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Vel, jeg hadde fri år fra skolen i fjor, å jammen endte jeg ikke opp med det samme i år.

( nå skal det sies at i år var det andre grunner enn i fjor)

Det er utrulig deilig i starten, så blir du MØKKlei. Tro meg.

Så sant du / dere ikke har de store planene, da. Men å henge hjemme i et år er ikke å anbefale noen.

Jeg har blitt utrulig asosial, litt for glad i shopping og en snudd søgnrytme.

Men du / dere vil ta fri fra jobb ? regner da med at dere er eldre enn 16-17 så da blir vel ting anderledes :P

Det eneste jeg vil advare om, å det går jeg ut i fra er likt for ganske mange- man blir utrulig fort vant med å ha fri, å uansett om det er kjedelig eller ei, er det vansklig å komme i gang igjen( for meg hvertfall)

Skrevet

Syntes det høres ut som en god ide :)

Ville kanskje brukt et år før skole til en del læring også og gjøre barnet klar for skolen på en god måte.

Skrevet

trådstarter her..

Vi er voksne ja.

Den måten vi tenker på fri er ikke "gjøre ingenting fri". Vi ser for oss turer, besøke steder i norge,oppleve ting som er intressante både for oss voksne og barna. Vi er fra nord, så vi ønsker å oppleve de andre delene av norge.

Siden vi vil bruke 6 måneder på dette og barnet vårt går i barnehage helt fram til vi reiser, tror jeg ikke hn mister så mye. Kan jo selvsagt bruke tid på å forberede hn til skolestart selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...