Nebel Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Hei Jeg har store planer om å få til skikkelig julebakst i år, siden vi skal være hjemme i jula. Men jeg er usikker på hva jeg ska lage. Hva pleier dere å lage? og hva er deres favoritt?
Rødtoppen86 Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg elsker sjakkruter Det må alltids lages. Ellers er jo peppernøtter enkelt og godt
Villbringebær Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 (endret) Berlinerkranser Kokosmakroner Kransekake Drømmer Pit-pot-nøtt (hasselnøtter) Endret 19. desember 2010 av Villbringebær
Tusta Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Serinakaker Krumkaker Sandkaker(med og uten marvpostei) Pepperkaker I går prøvde jeg ut en ny oppskrift, kan ikke kalle det julekake, men jeg kommer ihvertfall til å bake dem mye fremover. De beste jeg har smakt Det blir store,lyse cookies som er litt myke inni Banan og sjokoladecookies 100 g smør 150 g sukker 1 stort egg 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 175 g hvetemel 50 g mørk sjokolade 1/2 stor, moden banan Pisk sammen smør og sukker. Pisk inn egget.Ha så i mel, bakepulver og vaniljesukker. Så blander du inn hakket sjokolade og bananbiter. Fordel deigen på ca 26 små kuler som legges på bakepapir med litt mellomrom(kakene flyter litt utover). Stek i ovnen i 12 min på 200 grader.
Gjest Eithne Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Her baker vi: Myke Pepperkaker (kjempegod Dansk oppskrift) Sandnøtter Engelsk Julekake begynner jeg på denne uka da den er best å lage en mnd før. Smultringer Tror det skal holde
øyenstikker Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Gleder meg til å bake til jul Vi pleier å ha: Krumkaker (favoritten) pepperkaker sjekkruter colakaker (nok en favoritt) potetmeltopper hjemmelaget konfekt Hvis jeg får tid: risboller (mannen spiser opp alle selv)
Arkana Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 I år skal vi bake pepperkaker, shortbread, kransekake, brune pinner, kokosmakroner, havreflarn og biscotti. Pepperkakene er vel favoritten tror jeg.
Marshmallow Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Kokosmakroner og havrekjeks med sjokolade.
Brunhilde Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Pepperkaker og tørre mandelkaker er vel det eneste jeg baker, det er det som blir spist, liten vits i å overdrive selv om det er jul.
SusanneGullet Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Baker: Smultringer Pepperkakehus Sjokoladetopper Kokosmakroner Krumkaker Også lager jeg karameller og trøffler
Gjest Consensio Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Hei Jeg har store planer om å få til skikkelig julebakst i år, siden vi skal være hjemme i jula. Men jeg er usikker på hva jeg ska lage. Hva pleier dere å lage? og hva er deres favoritt? Verken jeg eller min mann er særlig glad i kaker og knekk, men litt lager vi jo likevel. Det vi liker er: Fudge Kladdkake Smultringer Sjokolade Krumkaker Så dette blir laget hvert år Ikke så mye av hver og likevel blir det masse til overs. Spiser jo som regel så mye god mat i jula at man blir helt mett på det, så når vi skal ha desserter eller lignende i jula, så setter jeg som regel frem frukt og grønnsaker til å knaske på.
Cera Skrevet 18. november 2010 #12 Skrevet 18. november 2010 Tenkte jeg skulle lage negerboller, hardangerlefser og fruktnøttkuler:)
^KinderMaxi^ Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Krumkaker sandkaker riskaker pepperkaker serinakaker og hjemmelaget konfekt. Ikke rart man legger på seg i julen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå