chimp Skrevet 14. oktober 2003 #21 Skrevet 14. oktober 2003 En kjappis, altså!!! :-? kort innføring..... :o
Maskemannen Skrevet 14. oktober 2003 #22 Skrevet 14. oktober 2003 alt er relativt ( ), men tilbake til tema som jeg skrev så bra om her....
Gjest Meg Skrevet 17. oktober 2003 #23 Skrevet 17. oktober 2003 Pegagogene her inne var inne på essensen i å KUNNE ha REEL selvstendighet i sin atferd og sine valg...... Det som skaper selvet er veldig veldig komplekst, så blir kunsten å ikke fraskrive seg for mye, eller ta skyld for.. for mye... Nøkkelen er vel å være bevist på hva som gjør og hva som skaper en, hva som er sine styrker og såre punkter, og handle deretter uten å være for selvkritisk, men lære å elske seg selv, samtidig som man er åpen for at en kan utvikle seg.... Nettopp det siste du skriver om å utvikle seg selv utifra erfaringer, og å ta lærdom av andres innvirkning på en selv....det var det jeg vill ha frem. Alt for mange begraver seg selv i sin fortid, og skylder på alle andre for at ens eget liv er noe dritt. Du er selv ansvarlig for å ta tak i livet ditt og gjøre noe godt ut av det! Man skal heller ikke, som du sier, ta skyld for noe, det er ikke det jeg vil frem til... Det er ingen grunn til å analysere hver hendelse fra tidligere, og finne ut av hva en kunne gjort annerledes, det viktige er å stå fast på å gjøre det beste ut av livet sitt fra i dag av!!!
Maskemannen Skrevet 17. oktober 2003 #24 Skrevet 17. oktober 2003 Men heller ikke gis eg selv skyld for at man ikke klarer, for alle er "slaver" av sine følelser og sin bagasje... man kan bryte ut, men det tar tid...
Gjest Meg Skrevet 17. oktober 2003 #25 Skrevet 17. oktober 2003 Slave av sin egen bagasje sier du, jeg syns det er et sterkt uttrykk, heller formet av sin egen bagasje... Er du slave, virker det som om man ikke har noe kontroll selv... Man kan bryte ut ja... Så lenge man har den rette innstillingen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå