luckygal Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Inspirert av en annen tråd; hvor lang tid ca. syntes dere det er passende mellom forlovelse og bryllup? Tanker - egene erfaringer? Mens noen gifter seg relativt raskt etter forlovelsen går noen andre rundt å er forlovet i en årrekke.. hva er 'mest vanlig'?
Bubblerock Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg gifter meg et år og noen uker etter forlovelsen
Mohini Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Her blir det 1 år og 9 måneder etter forlovelsen.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Det er såpass mange tråder om dette temaet allere, bruk søkefunksjonen
Anglofil Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Når vi gifter oss har vi vært forlovet i 2 år og 10 måneder. Jeg synes folk må få velge når de synes det er passe. Mvh Yvonne
kallekrakil Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Inspirert av en annen tråd; hvor lang tid ca. syntes dere det er passende mellom forlovelse og bryllup? Tanker - egene erfaringer? Mens noen gifter seg relativt raskt etter forlovelsen går noen andre rundt å er forlovet i en årrekke.. hva er 'mest vanlig'? 6 mnd-1 år syntes jeg er nok ellers går det over i sånn "evig forlovelse" som en egentlig kunne holdt for seg selv og som minner litt om ungdomskolen :gjeiper:
luckygal Skrevet 17. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2010 (endret) 6 mnd-1 år syntes jeg er nok ellers går det over i sånn "evig forlovelse" som en egentlig kunne holdt for seg selv og som minner litt om ungdomskolen :gjeiper: Ja.. det er nettopp litt det jeg lurer på. Hvor lenge det er 'lov' å vente med vielse før folk "reagerer" hehe... Mange er jo forlovet i 10 år osv. - mens andre mener dette er tull - og at det bør skje innen en 'rimelig tidsperiode'. Ps. AB. Når jeg søkte på folovelse nå dukket det opp en eldre tråd på side 2 så jeg Men - det er vel egentlig ikke så farlig.. Nesten alt på KG er vel ihjeldiskutert da hehe.. jeg ser iallefall stadig en rekke tråder om det samme .. Takker for svar alle sammen Endret 17. november 2010 av luckygal
fruBeist Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Vi bestemte oss vel ca 4 måneder før vielse. Ingen ringforlovelse, vi bare satte en dato for giftemål. Det eneste som skulle bookes var tid på tinghuset på en liten plass. Det var ikke noe problem. VI hadde lite bryllup med hjemmelaga mat i heimen.
lilleGrethe Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 Vi ble forlovet i mai, og ville gifte oss om sommeren, så det ble litt over 1 år på oss. En-to mnd planlegging/organisering ble litt for kort.
Lyra Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 2 år blir det på oss, mest fordi jeg ble gravid og vil ikke gifte meg med melkespreng
Gjest Eithne Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Det sies vel at 1 år er max grensen, men vi var forlova i 2 før vi somlet oss til å sette bryllupsdato Er ikke så opphengt i hva tradisjoner sier eller hva alle andre mener heller
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Det er vel opp til hver enkelt... Selv gikk vi ett år og tre måneder. Ikke noe spesiell grunn annet enn at jeg alltid har syns at epleblomster er så nydelig, så jeg ville ta bilder på en eplefarm like ved oss, naturlig nok da trærne blomstret... Et vennepar gikk forlovet i 11 år. De måtte avlyse bryllupet gang på gang fordi venninnen min ble gravid hver gang de satte en dato(dette påtross av prevensonbruk). Etter unge nummer fem(!!!) gikk mannen å steriliserte seg, så da fikk de endelig giftet seg...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Du må ikke spørre om det her inne, for her er de fleste utrolig rigide på dette. Hvis du ikke setter datoen når du forlover deg, er du ikke forlovet (det er bare noe du tror selv) og hvis du går for lenge forlovet går du egentlig på ungdomsskolen og er skikkelig fjortiss og umoden og dum.
Brukernavn Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Vi giftet oss halvannet år etter forlovelesedatoen. Bryllupsdatoen ble satt rett etter at vi forlovet oss
Periwinkle Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Trodde det var 2 år som var "max" grensen jeg, men mulig jeg tar feil. Bryr meg ikke om hvor lenge det tar jeg Selvsagt, innen rimelighetens tid, men for min del er forlovelse et tegn på at man ønsker å være i dette forholdet livet ut, likt som bryllupet også er en bekreftelse på dette, men med studentøkonomi så er ikke det å få gjennomført "drømmebryllupet" nødvendigvis så enkelt. Selvsagt, man kan vente med å forlove seg, men det er litt med den forlovelsen også Når man først blir spurt, så vet man jo at "this is it" eller noe sånt litt klisje Og ja, skillsmissestatisitkken sier jo noe helt annet igjen da
siljesa88 Skrevet 29. november 2010 #17 Skrevet 29. november 2010 3 år og 3 måneder fra forlovelse til den store dagen
Gjest Badabing Skrevet 29. november 2010 #18 Skrevet 29. november 2010 Jeg er vel en av de rigide :gjeiper: Ser på inngåelse av forlovelse som det samme som frieri. Og bestemmer man seg for å gifte seg, så er det jo vanlig å ha en viss plan om når det skal skje. Tenker at innen 2 år er det vanlige, men blander meg selvfølgelig ikke i hva andre gjør
estrella Skrevet 29. november 2010 #19 Skrevet 29. november 2010 Det optimale, i mine øyner, er max 2 år mellom forlovelse og bryllup, men det blir 4 år hos oss pga økonomi Vi kunne ha ventet med å forlove oss, men vi gjorde nå ikke det.
dreamer8 Skrevet 30. november 2010 #20 Skrevet 30. november 2010 Hvis alt går etter planen skal vi gifte oss akkurat 2 år etter vi forlovet oss på dagen å faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå