Gå til innhold

Fritidsaktivitet for 5 år gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på snart 5 år går en gang i uka på all-idrett. Dette elsker han. Han har snart fullført to kurs (begge to er halvårige). Vurderer å fortsette på nyåret, men kanskje han skulle få prøve noe annet :roll:

Derfor: tips mottas med takk! Hvilke aktiviteter går deres småbarn på?

Har tenkt (og han vil gjerne) å melde han på fotball fra våren/sommeren av, men synes det er koselig at han har èn aktivitet i uka slik at han kommer seg ut og får sosial trening :-)

Skrevet

Svømming

Dans

Vet en del kirker har sangkor (trenger ikke nødvendigvis være så veldig kristen for å delta, da de synger mest barnesanger..)

Ellers er jo allidrett veldig allsidig og gøy i den alderen da :)

Skrevet

La han fortsette på allidrett frem til fotballen begynner du. Fotball om sommeren og allidrett om vinteren er en veldig fin kombinasjon. Han får både den litt mer spesialserte opplevelse med fotballen, samtidig som han får prøve masse gøy på allidrett!

Men sånn ellers vet jeg at en del av 5åringene i barnehagen jeg jobbet i før syns det var veldig kult å gå på ishockey. Da lærer han jo en del balanse osv iom han går på skøyter. Turn er også veldig kjekt og "nyttig" for små barn, de lærer masse om kroppsbeherskelse.

Sønnen din er heldig som har en mamma som vil at han skal få prøve ting iallfall :) Jeg er veldig glad i idrett selv, og har hatt vanvittig mye glede av det oppigjennom årene.. Så vil absolutt anbefale ulike former for idrett, så lenge han trives med det :)

Skrevet

Da jeg var 5år gikk jeg på turning :) Det er kanskje en mulighet?

Skrevet

Ishockey! Jeg startet når jeg var rundt 3 år å går på skøyter, og er forsatt aktiv og trener så mye jeg klarer! :D

Skrevet

Mange gode tips her!

Noen som har erfaring med selvforsvarskurs for 5-åringer?

Skrevet

Ishockey! Jeg startet når jeg var rundt 3 år å går på skøyter, og er forsatt aktiv og trener så mye jeg klarer! :D

hehe, ja d hadde vært noe! MEN han fikk skøyter til jul ifjor (da var han 4) og det var ikke vellykket. Han har ikke tolmodighet til å få balansen, så d var mer et styr enn moro på skøyteisen ifjor vinter...Håper han vil prøve igjen i år siden skøytene fremdeles er i riktig str.

Skrevet

Mange gode tips her!

Noen som har erfaring med selvforsvarskurs for 5-åringer?

Karate for så små har jeg sett en del av og de storkoser seg.

De lærer mye om selvbeherskelse, får brukt kroppen sin, lærer seg tålmodighet og ikke minst god balansetrening:)

Skrevet

Taekwondo!!!

http://www.mudo.no/mudo-tiger/

sønnen min på 5 har gått på dette snart ett halvt år, og han elsker denne treningen. Det som er fint her er at barna blir veldig motiverte da de hele tiden streber etter ny farge på beltene. Det er beltesermoni hver andre måned ca, og det er stor stas å få nytt belte. I tillegg lærer treningen barna disiplin, konsentrasjon, styrke og samhold. Fantastisk bra!

Sønnen min gikk også på all idrett men sluttet da han syns det var så useriøst og kjedelig i forhold til taekwondoen.

Skrevet

Taekwondo!!!

http://www.mudo.no/mudo-tiger/

sønnen min på 5 har gått på dette snart ett halvt år, og han elsker denne treningen. Det som er fint her er at barna blir veldig motiverte da de hele tiden streber etter ny farge på beltene. Det er beltesermoni hver andre måned ca, og det er stor stas å få nytt belte. I tillegg lærer treningen barna disiplin, konsentrasjon, styrke og samhold. Fantastisk bra!

Sønnen min gikk også på all idrett men sluttet da han syns det var så useriøst og kjedelig i forhold til taekwondoen.

Ja akkurat MUDO har jeg vært inne og lest om og vurderer seriøst (må jo bare høre med hovedpersonen først, hehe). ETT spm: det står at man kan trene uforpliktende de første 30 dagene: MÅ barna ha sånn hvit drakt med en gang? For hvis han ikke liker dette, er det bortkasta å kjøpe slik drakt tenkte jeg....Hva koster en slik drakt ca?

Skrevet

Vår gutt var på 5 gratis prøvetimer før vi kjøpte drakt til ham. Ville heller ikke kjøpe full pakke før han virkelig ville dette. Dette er ganske dyr sport, tror vi betalte 4000,- for ett halvt år. Da kan du trene 3 ganger i uken(mange barn gjør det etterhvert etter som de finner venner og syns det er sosialt)pluss at du får full drakt + belte. Du betaler heller ikke noe ekstra for nye belter etter hvert som du får nye farger på beltene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...