MsLeela Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Etter å ha fått en hærlig mobilregning denne måned (først måned med iphone) innser jeg at jeg må bytte mobilabonementet til en som har rimeligere datatrafikk. Har dere noen tips om hvilken abonemnet som har både rimelig pris for datatrafikk (gjerne fast pris for en del MB i måned), men også greie priser for sms og ringeting. Jeg har ca middels forbruk med rundt 200sms og 2 timer ringetid i måned. Har prøvd å lete litt på nett, men det er jammen meg ikke lett å finne fram i denne jungelen...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Netcom med FlexiTalk og surfepakke HeleTiden til 125 kr hver måned. (kan da surfe døgnet rundt) 0,45 per min og 0,45 per sms
MsLeela Skrevet 16. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2010 Er det ubegrenset med datatrafikk i mnd? Noe månedsavgift? Høres ikke så verst ut!
Gjest Iah Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Telepriser.no Her kan du legge inn forbruket ditt og den vil regne ut hvilke abonnement som passer for deg.
MsLeela Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Takk! Dette var til stor hjelp. Kanskje jeg blir litt klokerer nå
MsLeela Skrevet 16. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2010 Et lite spørsmål til: På flere av slike utregninger kommer One call selskapet opp (med folkepakka bl.a). Det er vel dette selskapet som er eid av Vollvik, er ikke det?! Samtidig leser jeg i aviser at han er slått konkurs og må i retten. Er det ikke da litt risikabelt å bytte til dette abonementet, når selskapet går såpass uklart framtid i møte. Eller er det noe jeg blander nå? Hva synes dere?!
Gjest Iah Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Nei, Vollvik driver Ludo, ikke OneCall.
MsLeela Skrevet 16. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2010 Men han driver en til! Men det er kanskje Chess som var første selskapet hans?
Zzyzx Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 OneCall har ingenting med Vollvik å gjøre.
charlott Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Telenor (de aller fleste abn) har maks 10,- dagen for datatrafikk. Hastigheten går ned når du passerer en viss grense, men det stopper ikke.
MsLeela Skrevet 19. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2010 Takk for tipsene. Jeg snuser på One Call folkepakke. Noen som har erfaring?!
Zzyzx Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Ah, en liten ting med OneCall: hvis du bor på Østlandet (i Oslo) der OneCall bruker Network Norway sine basestasjoner, så vil du få en gammel standard på datatrafikk. De bruker edge, som i tillegg til å være relativt treigt også krever en del batteri. Hvis du bor steder der Network Norway ikke har bygd ut så brukes Telenor sitt nett og de tilbyr vel 3G over alt. Kjappere og mindre batterikrevende.
Zzyzx Skrevet 20. november 2010 #15 Skrevet 20. november 2010 Heh, enda en ting... Det går an å sette opp mobilen til å kun bruke Telenornettet (ved å ikke velge nettverk automatisk, men ved å koble til Telenor Mobil manuelt), og da unngår du hele problemet alle steder. Dette koster deg ikke noe ekstra. Hadde helt glemt at det går an.
MsLeela Skrevet 20. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. november 2010 Å takk takk takk Jeg tror jeg bestiller og prøver, så frå vi se hvordan det går. Blir det for ille, bytter man bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå