Gå til innhold

Hvem sender invitasjonen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en god stund til invitasjonene skal ut, men jeg lurer på hvem som skal skrive de. Mamma mener foreldrene. jeg er litt usikker. Foreldrene våre betaler hovedsakelig mest av selskapet. Derfor blir det på en måte de som inviterer. Skal de da sende de, eller vi? Og skal mine foreldre sende til mine gjester, og han sine til han sine gjester?

(litt forvirret i dag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de betaler mener jeg at de også bør invitere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den som byr inn sender innbydelsene. Vi skal betale mesteparten av bryllupet selv, derfor ber vi gjestene og sender innbydelsene selv.

Skulle foreldrene våre betalt hadde de sendt.

Skrevet

Våre foreldre bidrar mye, men vi har sendt invitasjonene selv. Skrev i invitasjonene at xxx og xxx med familie har den gleden av å invitere.....

Skrevet

Det må dere vel evt. bli enige om? :o Klart at de har en del å si når de betaler for det meste. Men det er jo fortsatt du og din kjæreste/samboer/forlovede som har bestemt dere for å gifte dere??? Så dermed er det jo slik i den frie verden at man selv skal ha lov å bestemme hvordan man vil gjøre ting.

Vi betaler for øvrig selv og innviterer selv.

Skrevet

Våre foreldre inviterer siden de betaler hele gilde :D

Skrevet

Føler du at det er foreldrene som inviterer? Eller er det dere som lager fest slik dere vil? Vi skal få penger til festen av foreldrene våre, men jeg ser på det som en bryllupsgave, ikke som at de lager fest for oss. (ja, jeg mått krangle litt for å overbevise dem om dette, men nå er vi enige).

Etter å ha bodd hjemmefra så mange år, synes jeg det ville vært rart om foreldrene skulle invitere (og dermed sende/skrive invitasjonene). Men mange synes sikkert det er en fin tradisjon.

Tenk hva dere vil og snakk om det! Det rådet hadde du sikkert ikke funnet ut av deg selv :lol:

Skrevet
Våre foreldre bidrar mye' date=' men vi har sendt invitasjonene selv. Skrev i invitasjonene at xxx og xxx med familie har den gleden av å invitere.....[/quote']

Vi kommer til å gjøre det på samme måte.

Skrevet
Hvis de betaler mener jeg at de også bør invitere.

:enig: Jeg synes også dette er mest riktig. Den som betaler, inviterer også...

Skrevet

Jeg og gubben har fått det ærefulle verv å være vertskap,

derfor inviterer vi,

men alt vi gjør og sender ut er etter brudeparets ønsker og godkjenning.

Skrevet

Vi betaler hele gildet selv og derfor er det også vi som skal sende ut invitasjonene.

Våre foreldre skal være vertskap i den forstand at de skal ta i mot gjestene når de ankommer festlokalet mens vi enda er hos fotografen

Skrevet

Vi inviterer selv, foreldrene våres er alikevel vertskapet! De betaler mat og drikke, men synes det var greit at det var vi som inviterte!

Skrevet

De gangene jeg har blitt invitert til bryllup er det alltid brudeparet som har invitert. Det er jo de som gifter seg, så da blir det naturlig.

Det spiller vel ingen rolle hvem som betaler? Hva så om bare den enes foreldre betaler og den andres foreldre har veldig dårlig råd og dermed ikke kan være med å betale? Skal foreldrene invitere til bryllupet bør både brudens og brudgommens foreldre invitere. Dessuten er de fleste samboere og det er ikke slik som i gamledager at brudens far gir henne bort. (Selv om brudens far i mange tilfeller følger bruden opp kirkegulvet.)

TefrA

Skrevet

Mamma og pappa skal betale mat og drikke. De inviterer de dem har lyst å invitere(venner og bekjente). Vi inviterer resten (våre venner og familie)...

Gjest Anonymous
Skrevet

Begge foreldreparene står som vertskap og inviterer (formelt sett). Men vi lager og skriver invitasjonene selv slik at de blir slik vi ønsker.

Skrevet

Vi har en venn som lager innbydelsene og vi sender de ut selv

Skrevet

Hos oss lager vi invitasjonene. Vi har designet de og skal sende de til trykking nå. Men i teksten står det at det er foreldrene våre som inviterer og det er de som skal ha påmelding. Dette fordi de betaler mesteparten. Heldige meg... :D

Skrevet

Våre foreldre dekker mesteparten av bryllupet vårt - likevel skrev vi at det var min kjære og jeg som inviterte til vårt bryllup. Foreldrene våre kommer nok likevel til å fungere som vertskap på selve dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...