bergans Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 (endret) Har ikke lefsetakke nå, men er så sugen på lage lefser i en eller annen utgave. Er det noen som får dette til med en vanlig stor stekepanne? I så fall, hvilke oppskrifter eller typer lefser er de som det går best med? Ideelt så kunne jeg ha tenkt meg å lage noe à la vestlandsefsa, som bare kan lagres tørre og blautes opp før de skal spises. Endret 16. november 2010 av bergans
Dark Star Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jepp, det går så fint så Man kan bruke de fleste leseoppskrifter enten i tørr stekepanne eller i stekeovn. Jeg baker potetlefser og en litt tynn mørlefsevariant i stekepanne. Tykkere mørlefser går i stekeovnen. Du må kanskje prøve deg litt frem med tykkelse, steketemp og tid, men det funker 1
Pingting Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jeg er vant til å lage på takke, men vet at mamma har brukt stekepanne av og til. Også har jeg stekt tortillas i stekepanne - ikke helt det samme, men det burde ha en viss overføringsverdi. Bruk tørr stekepanne, også er det greit å ikke lage lefsene større enn panna Varmen ville jeg bare prøvd meg frem på - middels til høy antagelig. Mange lefser går det forresten an å bløyte, smøre og SÅ fryse. Det er genialt, det! 1
bergans Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2010 Hjertelig takk for svar, jenter! Da blir det å prøve seg fram litt i helga. Panna er ikke sånn kjempestor, så det får bli runde, litt mindre lefser. tenkte i første omgang på sånne litt søte, halvtjukke namnam. Har dere en oppskrift som er grei å prøve seg på? Prosjekt lefse er i gang (fant ingen smiley med kjevle)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå