Gjest Emera Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Kan noen snakke meg igjennom hvordan man oppretter en Paypal-konto? Jeg er så uuusikker, atte...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 1. Gå hit: https://www.paypal.com/no/cgi-bin/webscr?cmd=_registration-run 2. Velg land og språk 3. Klikk "Åpne Konto" under rett type. Personlig dersom du kun skal kjøpe, Premier dersom du skal både kjøpe og selge. 4. Fyll inn alle feltene Dersom du skal bruke kontoen til å kjøpe må du også knytte kredittkort til kontoen. Skal du selge så er det bare å selge i vei...
Gjest Emera Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Takk skal du ha! Det var ikke så vanskelig som jeg fryktet. Nå har jeg forstått at jeg må ha noen koder fra banken for å kunne betale til utlandet?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Det stemmer så vidt jeg kan huske. For å knytte kredittkort til PayPal kontoen belaster de kortet ditt men noen få kroner (1 dollar?) og gir deg en kode på kvitteringen. Denne koden bruker du til å aktivere kredittkortet. Antar det har med verifisering av at du er rettmessig eier av kredittkortet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skriver spørsmålet mitt her jeg, siden det er samme tema Jeg har opprettet en Paypal-konto, men jeg har ikke kredittkort. Bare vanlig visa og nettbank. Så jeg tenkte å overføre penger fra nettbanken til paypal-kontoen. Men så får jeg beskjed om en sånn overførings-ID, hvor det står "Du må angi referansen i riktig felt på nettet. Banker henviser til dette feltet på forskjellig måte." Jeg har ikke akkurat mange felt å velge mellom i nettbanken. Er det noen som vet om jeg skal skrive denne overførings-IDen i feltet hvor man skriver "melding", altså hva betalingen gjelder? Eller hvordan gjør man dette?
Strix Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Man trenger ikke bruke et kredittkort, det går fint med et bankkort, jeg har gjort det i flere år og det har aldri vært noe problem! Bruekr skandiabanken ig det med Bank.id er litt lettere der enn andre plasser har jeg inntrykk av.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Man trenger ikke bruke et kredittkort, det går fint med et bankkort, jeg har gjort det i flere år og det har aldri vært noe problem! Bruekr skandiabanken ig det med Bank.id er litt lettere der enn andre plasser har jeg inntrykk av. Takk for hjelpen! Så jeg kan bare gjennom Paypal skrive inn kontonr osv, og betale varen uten først å overføre fra bankkonto til paypal? Gjelder det også når jeg skal betale så mye som 8000 kr? Vet du om det er noe forskjell sånn sikkerhetsmessig på bruk av kredittkort eller vnalig bankkort?
Strix Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har lagt inn bankkortet mitt på samme måte som en legger inn kredittkortet, kortnummeret, cvc koden og utløpsdato. jeg har vel bare betalt inntil 1200,- med paypal og husker ikke å ha lest noe om begrensninger på summer. Paypal yter temmelig god sikkerhet i seg selv så jeg tror ikke du vil risikere noe mer ved å bruke bankkortet istedenfor et kredittkort. Men dette vil jeg ikke si med 100% sikkerhet. En gang kjøpte jeg varer via Ebay, etter en tid mottok jeg ikke varen, og klaget til Ebay og da går det videre til paypal og etter kort behdnalingstid fikk jeg tilbake alle pengene fra Paypal som jeg hadde betalt for varen. Paypal har en forsikring for inntil en sum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå